Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Enyaq iV80 Max 175 000 billigere, nå under 450 000 inkl v-hjul, 3års service

Startet av Electric cars in Norway, lørdag 17. juni 2023, klokken 22:19

« forrige - neste »

Electric cars in Norway

Jeg regnet med at det ville komme nye priser, men ikke så billig! Dette er jo et godt kjøp. Selv om det er kun på lagerbiler og 2wd med med sparsommelig med utstyr.
 
Dette vil nok påvirke Enyaq bruktbilprisene også...


Kopi, lenke og bilde under:'
Publisert torsdag 15. juni 2023 - 22:00

Denne uka annonserte Skoda at de kutter prisen med 175 000 kroner på populære Enyaq. Kuttet gjelder modellen iV80 Max, som har det største batteriet og en oppgitt rekkevidde på 537 kilometer og bakhjulsdrift. Prisen starter nå på rett under 450 000 kroner og inkluderer vinterhjul og gratis service i tre år. Dette er biler importøren har på lager og som kan leveres raskt.

https://dinside.dagbladet.no/motor/full-priskrig/79549547

Daniel_0007

Vel ser ut som det var et lokketilbud, ser flere som sier det er tomt allerede og Skoda tilbyr tour utgaven istedenfor med mindre utstyr og høyere pris  :P
Model 3 2019 LR Rwd

VoltWay

Det var en pris de satte for å bli kvitt lagerbiler, som de lykkes med siden det nå er tomt. Lokketilbud er noe annet siden det her var snakk om ferdigbygde biler som du ikke kunne gjøre endringer på.

Daniel_0007

Sitat fra: VoltWay på søndag 18. juni 2023, klokken 16:28Det var en pris de satte for å bli kvitt lagerbiler, som de lykkes med siden det nå er tomt. Lokketilbud er noe annet siden det her var snakk om ferdigbygde biler som du ikke kunne gjøre endringer på.

Hva har det å si? Er det samme når man kaller for lokketilbud når Elkjøp har 20 TV-er for en billig penge.

Sitatlokketilbud  substantiv
BØYNINGet
BETYDNING OG BRUK
svært godt tilbud (på én vare) som skal lokke til seg flest mulig (potensielle) kunder, kjøpere (av andre varer)  | jf. lokkepris

Så man dukker opp hos forhandlere og tror man får en enyaq til 450 men det er utsolgt alt men vi har denne dyrere modellen
Model 3 2019 LR Rwd

Superman


Det er fortsatt et ganske godt annonsert tilbud på Skoda Enyaq iV 80x Tour Edition med firehjulstrekk for 499.900,-, inkl. valgfri metallic-lakk som standard. Dette tilbudet gjelder ut måneden, og gjelder vel ikke kun lagerbiler som allerede er i Norge? Jeg vet ikke hvordan denne versjonen er spekket på utstyrssiden til den prisen (unntatt at det er metallic-lakk), men grunnprisen er vel ikke så verst? Noen som vet hvordan den er spekket?

https://www.skoda-auto.no/tilbud-og-kampanjer/detaljer/enyaq-iv-tilbud

Min Enyaq kostet som grunnpris ca. kr. 480.000,- da jeg bestilte den i oktober 2020. Ca. kr. 490.000,- med metallic-lakk. Videre la jeg til utstyr og behandling for i overkant av kr. 100.000,- (inkl. vinterhjul på felg, Dinitrol understellsbehandling, Ditec Ceramic Ultra lakkforsegling, EcoSuite interiør, +++). Jeg fikk en rabatt på bilen via en jobbavtale på ca. 50.000,-. Så jeg betalte tilsammen ca. kr. 540.000,- da jeg hentet bilen i august 2022. Jeg følte meg heldig med den prisen, særlig mht. at rabattavtalen egentlig opphørte en stund før utlevering (ventet på utlevering i 1 år og 10 måneder pga. brikkemangel og krig).

Hvis man kan legge til en Max-pakke el. og hengerfeste på en Enyaq Tour Edition så blir ikke det så ille pris for 4x4. Avhengig av hvordan den i utgangspunktet er spekket...
2022  ŠKODA ENYAQ iV 80x  -  SUV-versjon
Hvorfor gå da - når man kan kjøre Škoda  8)

Egil S

450 eller 490 er en svært god pris.
Men dette viser jo litt hvor store marginer de faktisk har pr bil når de kan senke prisen såpass mye.

Jeg går ut fra de nå prøver å selge unna lagerbiler eller biler kjøpere valgte å gå fra pga lang leveringstid.
Jeg ser i konfiguratoren at prisene på ny bestilling ikke har endret seg nevneverdig, de har endret litt på prisen på noe av utstyret, tror de har tatt vekk momsen på ekstrautstyret.

Når jeg bygget tilsvarende min RS i februar/mars kom den på 784.000kr, nå 769.000.
Jeg var såpass heldig at jeg kjøpte min på lanseringsdagen, sparte meg en liten prisoppgang på høsten og momsen, men det fantes ikke rabattavtaler på RS før etter jeg fikk min, heller momsfri enn 5% rabatt.
Men jeg har bruk 70.000kr på PPF og coating, så kostet endel til slutt.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA