Kompakt elbil til ca 200-250 tusen?

Startet av Elektro12, fredag 16. juni 2023, klokken 07:11

« forrige - neste »

Elektro12

Vi vurderer å bytte ut Leaf 24 kwh med en nyere elbil med bedre rekkevidde.

Ønsker er ryggekamera, keyless, gode lykter, parksensorer, helst CCS. Vi ønsker en kompakt bil på ca. samme størrelse som Leaf pga. parkeringsplass.

Vurderer brukt ID3, ny MX30 - men har lite oversikt i markedet...

Hjelp?

geear

ID3 opplevde jeg som ei skikkelig plastkasse, ga meg følelsen av en e-Up mer enn e-Golf, som den skulle erstatte.

Har ikke fulgt helt med på prisene i det siste, men vil tro 250k nærmer seg en e-Niro 64 kWh. Da får du alt du spør om her, med 7 års garanti og potensielt meget bra utstyrt (first edition-utgavene har perforert skinn, rattvarme, kjøling i seter, bra anlegg, carplay osv., men mangler dessverre krok og app).

Daniel_0007

Sitat fra: geear på fredag 16. juni 2023, klokken 10:27ID3 opplevde jeg som ei skikkelig plastkasse, ga meg følelsen av en e-Up mer enn e-Golf, som den skulle erstatte.

Har ikke fulgt helt med på prisene i det siste, men vil tro 250k nærmer seg en e-Niro 64 kWh. Da får du alt du spør om her, med 7 års garanti og potensielt meget bra utstyrt (first edition-utgavene har perforert skinn, rattvarme, kjøling i seter, bra anlegg, carplay osv., men mangler dessverre krok og app).

Enig med niro men lyktene på den er elendig så spørs hvor viktig det er, evt investere i en led bar.
Model 3 2019 LR Rwd

geear

What? Er det da en e-Niro med LED-lys du referer til? Riktig nok veldig sjelden jeg kjører e-Niro, og enda sjeldnere jeg kjører e-Niro på steder det ikke er veibelysning, men vi har LED-lys på vår og jeg har aldri reagert eller i det hele tatt tenkt på at den har dårlige lys.

Tror LED er standard på norsksolgte e-Niroer, iallfall var det standard på first edition, men i utlandet tror jeg det er halogen som er standard, og sikkert også i Norge på hybrid/fossil-utgaver av Niro.

Elektro12

Ok, jeg skal sjekke Niro, men da er den vel fort noen år?

Litt av fristelsen er å få en nokså ny bil.

geear

Første e-Niro ble utlevert i Norge i 2019, så om fire år er nyere bil for deg må du nesten si noe om. Iallfall noen år nyere enn 24 kWh Leaf. Det er nok ikke uendelig med alternativer å velge i med de gitte kriteriene. ZOE, e-Niro, Kona, ID3, usikker på målene på MG ZT, Model 3 blir kanskje litt lang, men eneste som gir ordentlig keyless.. ;)

BubbaJoFet

Er noen Leaf 2021 64 kWh til den prisen ellers 2008 GT, Mokka, corsa, Fiat 500 mm, alle 2021 eller nyere. Honda E om du vil skille deg ut.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA