Rygging med henger

Startet av Olemann, søn 11. jun 2023, kl. 20:07

« forrige - neste »

Olemann

Sjøsatte båten i dag og pga. feil i el-opplegget på henger så kjørte jeg uten el-støpsel koblet inn. (Kjøring på privat gårdsvei.)

Men, bilen var meget motvillig til å rygge, måtte starte og stoppe et utall ganger og ofte gikk den bare en halvmeter før nødstoppen slo til.

Er det mulig å skru av dette stopp-systemet ved rygging med henger, i så fall hvordan gjøres det?

ELvin2022

Sitat fra: Olemann på søn 11. jun 2023, kl. 20:07Sjøsatte båten i dag og pga. feil i el-opplegget på henger så kjørte jeg uten el-støpsel koblet inn. (Kjøring på privat gårdsvei.)

Men, bilen var meget motvillig til å rygge, måtte starte og stoppe et utall ganger og ofte gikk den bare en halvmeter før nødstoppen slo til.

Er det mulig å skru av dette stopp-systemet ved rygging med henger, i så fall hvordan gjøres det?

Gjøres kanskje inn under assistenter, og under nødbrems assistent?

daktari

Sitat fra: Olemann på søn 11. jun 2023, kl. 20:07Sjøsatte båten i dag og pga. feil i el-opplegget på henger så kjørte jeg uten el-støpsel koblet inn. (Kjøring på privat gårdsvei.)

Skru av auto-hold.

Standard er:
-dra ned fra toppen av skjermen,
-sveip evnt til de 4 konfigurerer snarveiene kommer opp,
-trykk så det ikke lyser.
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

MinID

Letter du på rompa for å se bakover så stopper bilen. Bruk speilene og ryggekamerane.
ID7 GTX 4 motion, 2025

solgt: ID4 GTX 2024, ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

geear

Kjenner ikke ID.4, men det med å løfte rompa pleier å overrides med belte på. Når beltet er av og ingen sitter i setet bør defintivt bilen hoppe i park.

TJV

Når ryggekamera er aktivert så kommer det opp en runding med 2/3 streker oppe eller nede på høyre side. Trykk der, så får man 2 valg mener jeg. Tror det er øverste jeg trykker vekk (husker ikke hva valget heter). Innstillingen varer til du "slår av" bilen.
VW ID.4 Pro Perf Max
Nissan Leif 40kW

daktari

Sitat fra: daktari på søn 11. jun 2023, kl. 20:58

Skru av auto-hold.

Standard er:
-dra ned fra toppen av skjermen,
-sveip evnt til de 4 konfigurerer snarveiene kommer opp,
-trykk så det ikke lyser.
For ytterligere klargjøring: du hadde henger, men bilen registrerte ikke hengeren pga manglende tilkobling. Da er det automatisk kollisjonshindring som slår inn. Dette skjer også i trange parkeringer og man kan da slå av auto-hold.
Eller trykke på tannhjul på ryggekamera og slå av derfra som nevnt over.

The automatic braking intervention of
a parking system is designed to reduce
the possible damage due to a collision if
an obstacle is detected during the park�ing manoeuvre. Side 182 i manualen
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA