2023.20.4.1

Startet av Mobileum, lørdag 10. juni 2023, klokken 07:37

« forrige - neste »

tgmachine

Sitat fra: Kim- på onsdag 21. juni 2023, klokken 14:50Så du mangler en knapp i service menyen? Er det ikke like mange knapper på hver side? Hvordan er personverninnstillingene dine?

Ja, mangler det. Se bildet. Like mange knapper på hver side. Personverninnstillingene var slått til å ikke dele noe data overhodet. Jeg slo det på midlertidig, for å se om knappen kom til syne. Men det gjorde den ikke...

Elmo

Sitat fra: tgmachine på onsdag 21. juni 2023, klokken 08:33Tror det må være noe galt med min software. Snakket med support nå. Tok en soft-reset av bilen, deretter slo den av og lot være av i 5 minutter. Valget kom ikke tilbake. Eneste kamera-knapp jeg har er "Kamerakalibrering", men den har jeg hatt der lenge.

Det er den Kamerakalibrering knappen jeg bruker. Har du prøvd den ??
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Tesla Model 3 AWD/FSD 2019/03 med FW: 2025.32.
Seat Mii 2020/01.
eUp 2014 - solgt.
Har hatt div. Saxo/P106 electric som vi har kjørt tilsammen 170.000 km med.

tgmachine

Sitat fra: Elmo på onsdag 21. juni 2023, klokken 19:29
Sitat fra: tgmachine på onsdag 21. juni 2023, klokken 08:33Tror det må være noe galt med min software. Snakket med support nå. Tok en soft-reset av bilen, deretter slo den av og lot være av i 5 minutter. Valget kom ikke tilbake. Eneste kamera-knapp jeg har er "Kamerakalibrering", men den har jeg hatt der lenge.

Ja, da vil den skal kalibrere alle kameraene. Men det er jo ikke intensjonen. Jeg har sett på skjermbilder at det skal være en egen knapp som heter "Forhåndsvis kamera" eller "Preview cameras". Den knappen mangler på min Model 3. Jeg mistenker det er fordi jeg har AP 2.5, ikke FSD.

-tgmachine

Handyman

Sitat fra: tgmachine på torsdag 22. juni 2023, klokken 09:00
Ja, da vil den skal kalibrere alle kameraene. Men det er jo ikke intensjonen. Jeg har sett på skjermbilder at det skal være en egen knapp som heter "Forhåndsvis kamera" eller "Preview cameras".
Stemmer. Det er snakk om en ny knapp som heter "Forhåndsvisning av kamera"-ish på norsk, eller "Camera Preview" på engelsk.

Sjekk denne siden med info og video:
https://www.notateslaapp.com/software-updates/upcoming-features/id/1472/tesla-update-2023-20-will-let-you-preview-all-nine-of-tesla-s-cameras-and-more
https://twitter.com/techAU/status/1668396516560760833?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1668396516560760833%7Ctwgr%5E308d422ecc5f2ef46bad7b4e6e2d19922ef13280%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.notateslaapp.com%2Fsoftware-updates%2Fupcoming-features%2Fid%2F1472%2Ftesla-update-2023-20-will-let-you-preview-all-nine-of-tesla-s-cameras-and-more
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

tgmachine

Sitat fra: Handyman på torsdag 22. juni 2023, klokken 09:59
Sitat fra: tgmachine på torsdag 22. juni 2023, klokken 09:00
Ja, da vil den skal kalibrere alle kameraene. Men det er jo ikke intensjonen. Jeg har sett på skjermbilder at det skal være en egen knapp som heter "Forhåndsvis kamera" eller "Preview cameras".
Stemmer. Det er snakk om en ny knapp som heter "Forhåndsvisning av kamera"-ish på norsk, eller "Camera Preview" på engelsk.

Sjekk denne siden med info og video:
Stemmer. Det er ikke snakk om kalibreringsknappen men en ny knapp som heter "Forhåndsvisning av kamera"-ish.

Er ingen lenke til video der. Er innlogget.
Har snakket med Tesla. De var usikre på denne knappen, og tyder på at dem ikke vet hva software oppdateringen inneholdt. Begynte å snakke om at jeg måtte ha premium connectivity. Men det er jo i bilen jeg skal se på kameraene.

Så merkelig jeg ikke har den, kan vel ikke være nødvendig å ha en USB penn i porten?

-tgmachine

geear

Jeg har den på min YP MCU3/HW3.

Rosstopher

Sitat fra: geear på lørdag 17. juni 2023, klokken 22:12
Sitat fra: uptherosens på lørdag 17. juni 2023, klokken 21:41Nå har jeg bare temperaturstyring på førersiden. Angir talekommandoen «slå av klimasynkronisering», og får tilbakemelding på skjermen at den er avslått, men det dukker ikke opp symboler for temperaturstyring på passasjersiden. Noen andre som opplever det samme? Har også forsøkt med den engelske kommandoen, men den forstår ikke bilen (selv om jeg tror jeg brukte engelsk den gang jeg fikk satt opp symboler for både fører og passasjer).
Og det funker ikke å dele klimastyringen på skjermen? Eller er du ikke klar over at det ligger der? Trykk på tempen og velg del... eller hvordan en nå får frem minimenyen over temperaturen. Husker ikke om det også ligger i hovedbildet hvis du trekker opp. Vært tilgjengelig der i mange år.

Ville bare legge til at man også kan ta opp den store klimakontrollen og trykke på passasjersiden, altså der man justerer hvor lufta skal komme, for å få slått på klima på passasjersiden.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler og diverse kjøretøy

JorEl

Takk. Ja, jeg har i hvertfall ikke den knappen. Jeg vil tro det er fordi jeg ikke har HW 3.0.

-tgmachine

Vet ikke om dere har SogX med i diskusjonen. Men min S75, FSD, HW3 har heller ikke knappen. Begynner å bli noen "Bells and whistles" som SogX ikke har..
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Mobileum

SitatBegynner å bli noen "Bells and whistles" som SogX ikke har..

Tubaer, kontrabass og stortrommer, spør du meg!
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Contango

Hvordan er det nå med "parkeringsensorene" for biler uten parkeringssensorer? Har funksjonaliteten blitt noe bedre over de siste oppdateringene?
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

Kim-

Uten å si dette uten direkte fakta så er svaret at det er som første release
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

tgmachine

Da fikk jeg svar fra Tesla support. Det er kun de som har HW 3.0 som kan forhåndsvise kameraene i sin Model3 per nå.

Håper vi med AP 2.5 også får denne muligheten snart. Jeg har jo alle kameraene (og interiør kamera) og sentry mode som fungerer, så skjønner ikke helt hvorfor.

-tgmachine

Handyman

Sitat fra: tgmachine på onsdag 28. juni 2023, klokken 11:00Da fikk jeg svar fra Tesla support. Det er kun de som har HW 3.0 som kan forhåndsvise kameraene i sin Model3 per nå.

Håper vi med AP 2.5 også får denne muligheten snart. Jeg har jo alle kameraene (og interiør kamera) og sentry mode som fungerer, så skjønner ikke helt hvorfor.
Var det ikke slik med visualisering av diverse objekter også? At det først kom på nyeste HW, fos så komme til eldre HW i ettertid.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA