Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

ID Buzz long wheelbase

Startet av HaraldElBil, tirsdag 06. juni 2023, klokken 10:24

« forrige - neste »

HaraldElBil

https://cleantechnica.com/2023/06/02/the-official-volkswagen-id-buzz-for-north-america-reveal/

Noen høydepunkter:

  • 25 cm lengre
  • 6 og 7-seter
  • Varmepumpe
  • 85kWh batteri
  • Fjernstyrt parkering, via app?
  • Mer effektiv motor etc som skal gi rekkeviddeboost
  • 1.5kvm panoramasoltak som kan dimmes
  • På bildene viser de ventilasjonsuttak i taket for 2. og 3. seterad
  • Vinduer på 2. seterad kan åpnes (skyves)
  • Dessverre, fortsatt touch-knapper istedenfor ekte knapper

Særlig fjernstyrt parkering kan være interessant, for hvis jeg skal få den inn i vår trange garasje så kan jeg ikke være inni bilen når den kjører inn og ut  :)



daktari

Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

HaraldElBil

Tenker du på dette bildet?

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Synes det ser litt IOS ut, er det apple carplay de har på skjermen?

RJK

Der er nok Apple Carplay i bruk, ja!

Den ser nok helt annerledes ut i VW sitt eget GUI.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

daktari

Det er Carplay på skjermen, men nederst er en ny linje med snarveier til klima/setevarme m.m. slik som ID.7.
Videre er det ny snarveilinje på toppen (litt som Enyaq har).
En rad dedikerte touchknapper er fjernet nederst, før var det to "linjer" knapper som nå er blitt en og med bruk av skjermen istedet.

Dagens versjon har en skjerm uten den alu-rammen, masse bilder på nett av den gamle.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

dundun

Fint med lenger bil og firehjulstrekk og alt sånt, men om de klarer å få fiksa den helvetes programvaren så kjøper jeg ny på flekken!

Tror aldri jeg har vært borti verre programvare i et massemarkedsprodukt enn i ID.Buzz.
2023 ID.Buzz
2021 Polestar 2
2022 Bmw iX40, 2019 Tesla Model X LR, 2015 Tesla Model S S85D, 2020 Honda E, 2014 i3, 2016 Mercedes B-klasse, 2014 Model S P85
...og i tillegg en Mini Remastered og en MX-5 for moro skyld

El-o

Sitat fra: HaraldElBil på tirsdag 06. juni 2023, klokken 10:24Særlig fjernstyrt parkering kan være interessant, for hvis jeg skal få den inn i vår trange garasje så kan jeg ikke være inni bilen når den kjører inn og ut  :)


Det er ganske enkelt å ta bort Buzz-boxen, så jeg parkerer (rygger) ofte helt til høyre i garasjen sett fra utsida, altså slik at jeg ikke får opp førerdøra. Da kan jeg gå ut sidedøra bak på bilens høyre side, og har god plass for å komme til ladeluka også. Hvor bred er garasjen din?
Citroén C-Zero og VW ID. Buzz

RJK

Sitter nok langt inne for mange å tenke på og faktisk utnytte at man har noen gedigne skyvedører som at på til er elektriske, til å enkelt gå ut og inn i bilen gjennom.

Kjører man med fronten inn, og ikke har problemer med å legge ned seter pga barnestoler, kan man og benytte eletrisk bakluke til å stige ut av eller tre inn i bilen.

 8)
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

HaraldElBil

Sitat fra: El-o på torsdag 08. juni 2023, klokken 22:47
Sitat fra: HaraldElBil på tirsdag 06. juni 2023, klokken 10:24Særlig fjernstyrt parkering kan være interessant, for hvis jeg skal få den inn i vår trange garasje så kan jeg ikke være inni bilen når den kjører inn og ut  :)


Det er ganske enkelt å ta bort Buzz-boxen, så jeg parkerer (rygger) ofte helt til høyre i garasjen sett fra utsida, altså slik at jeg ikke får opp førerdøra. Da kan jeg gå ut sidedøra bak på bilens høyre side, og har god plass for å komme til ladeluka også. Hvor bred er garasjen din?

Har ikke målet foran meg, men basert på at det som regel står en VW Touran der med bredde 1.80, og det er ganske trangt å komme seg ut av den, så ser jeg for meg at Buzz med 19cm ekstra bredde kan bli veldig trangt. Sidedør hjelper kanskje en del ja.

Skal ta med lasermåleren en dag, for jeg må måle høyden også hvis det blir buzz :-)

Det er ikke så mye plass på sidene, dette er gamle garasjer fra 60-tallet. Jeg må allerede presse førerdøra forsiktig mot nettingen for å komme inn og ut.

Trond.m

Det som er lett å glemme når man parkerer id.buzz tett inn mot en vegg er at skyvedøren øker bredde med over 20 cm under åpning. Holdt på at gå på en smell nylig da jeg skulle åpne sidedøren og jeg hadde parkert nær en søyle. Lyden av elektrisk dør som skraper mot en betongsøyle tør jeg ikke tenke på, men jeg fikk stoppet den før det gikk galt. Men med åpningsknapp på nøkkelen vil jeg heretter alltid parkere med tilstrekkelig avstand for åpning av sidedøren.

RJK

Sitat fra: Trond.m på tirsdag 27. juni 2023, klokken 09:24Det som er lett å glemme når man parkerer id.buzz tett inn mot en vegg er at skyvedøren øker bredde med over 20 cm under åpning. Holdt på at gå på en smell nylig da jeg skulle åpne sidedøren og jeg hadde parkert nær en søyle. Lyden av elektrisk dør som skraper mot en betongsøyle tør jeg ikke tenke på, men jeg fikk stoppet den før det gikk galt. Men med åpningsknapp på nøkkelen vil jeg heretter alltid parkere med tilstrekkelig avstand for åpning av sidedøren.
En vanlig sidedør bygger langt mere ut, men riktignok bare der døra skal åpnes. Men med stor dør på begge sider, så er det jo så enkelt å bare bruke døra på andre siden. Problem solved!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA