Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Noen som har bestilt 2024 modell?

Startet av Thacyoon, søndag 04. juni 2023, klokken 22:35

« forrige - neste »

Thacyoon

Jeg la inn en ordre 2. februar på en P2 plus, pilot, performance, weaveTech i Charcoal og space som farge. For noen dager siden (1. juni) dukket VIN nummeret opp på ordren. Estimert levering sier oktober.

Spennende  ;D

jrs

La inn ordre på P2 Plus&Pilot Long Range Dual Motor 25 Januar.
Forventet levering September.

Er mest spent på hvor mye jeg får når jeg selger min P2 Launch Edition.

Thacyoon

#2
Fikk epost i dag (14. juni) fra Polestar om at nå bygges min bil. Byggingen tok ca. 1 dag står det i eposten. Når jeg nå sjekker ordren min står det september som estimert levering. Tidligere har det stått oktober.

Thacyoon

Fikk epost i dag (16. juni) fra Polestar:

Din Polestar 2 har rullet ut av produksjonslinjen i Taizhou i Kina, og er i ferd med å begynne sin reise til Norge. Vi holder deg oppdatert underveis.

jrs

31/5 fikk jeg en epost fra Polestar om at min er lastet på båt.
Står levering i September på Polestar.com

Thacyoon

#5
Jeg måtte kaste inn håndkle og kansellere 2024 ordren  :-\  Det ble for fristende med super tilbudet fra Polestar på leveringsklare 2023 modeller. Jeg har derfor kjøpt en ny tilsvarende 2023 performance modell til 537k (normal pris 670k) inkl. vinterhjul

Den 2024 modellen jeg hadde bestilt kostet 714k (inkl. vinterhjul) og hadde 10 mil bedre rekkevidde og pixel matrix lys (samt andre forbedringer). Men nå "sparer" jeg 177k med å kjøpe 2023 modellen - da kan jeg leve med 10 mil mindre rekkevide og ikke pixel matrix lys.

E-Trond

Gratulerer 👍
Er gode priser på de best utstyrte bilene nå.
Har lyst på en selv også...😎
Polestar 2  2022
Ioniq  2020

eSaab

#7
Nu finns det gott om levereringsklara P2or
2023 model standard range /single motor inklusive vinterhjul från 417 000 kr (september)
2024 model standard range/single motor från 432k - 442k kr (december)

www.polestar.com/no/preconfigured-cars/

moonbuggy

Jeg prøvekjørte bilen, uten egentlig å tenke kjøp. Jeg har luktet litt på i4. Mer luksus i i4 og dyrere, men hjelpemeg for et rotete infotainement system BMW har evolusjonert seg til. I tillegg til svindyre pakker...
I motsetning synes jeg volvo/polestar har et veldig bra infotainementsystem. Enkelt, oversiktlig og svært funksjonelt. Skjermene passe størrelse og formen gir langt bedre oversikt på alt....
Så uten egentlig se for meg kjøp, så endte jeg opp med å bestille en leveringsklar long range RWD 24 modell.
Den falt rett og slett i smak. Eneste minus for meg var kjørestøyen og manglende HUD. Men, med rabattene, ga det seg selv.

moonbuggy

Sitat fra: moonbuggy på onsdag 11. oktober 2023, klokken 18:14Jeg prøvekjørte bilen, uten egentlig å tenke kjøp. Jeg har luktet litt på i4. Mer luksus i i4 og dyrere, men hjelpemeg for et rotete infotainement system BMW har evolusjonert seg til. I tillegg til svindyre pakker...
I motsetning synes jeg volvo/polestar har et veldig bra infotainementsystem. Enkelt, oversiktlig og svært funksjonelt. Skjermene passe størrelse og formen gir langt bedre oversikt på alt....
Så uten egentlig se for meg kjøp, så endte jeg opp med å bestille en leveringsklar long range RWD 24 modell.
Den falt rett og slett i smak. Eneste minus for meg var kjørestøyen og manglende HUD. Men, med rabattene, ga det seg selv.
Og så ble det avbestilling. Tilbudet var veldig bra, men etter litt tid i tenkeboksen orket jeg ikke bryet med å selge gamle bilen selv. Testet litt, og endte opp med Ioniq 6, med brukbar innbytte pris på gammel bil. Det blir så mye enklere å bare overlevere gammel bil når ny hentes ut, med alt ordnet der og da.
Jeg likte Polestars Google baserte infotainement system bedre enn Hyundai's. Men, ved nærmere testing og erfaring fra gammel elbi, så ble mer "blaing" egentlig uvesentlig. Det viktige er at valgmulighetene er der. Og de finnes i Hyundais system. Greit å leve med når man kjenner systemet.


rowu98ab

#10
Forstår jeg det riktig at Polestar ikke tar imot innbyttebil om man skal handle ny bil hos dem?

Edit: Skrivefeil
Polestar 2, 2022
Mercedes W124, E280, 1995

Roy Aasen

Helt riktig. De anbefaler Nettbil. Tidligere iaf

FriX

Hei! Etter å vert uten elbil i over et år nå så har vi endelig bestilt bil ;D ..

Har prøvd diverse biler og ble polestar nå av flere grunner.. Så første langturen er å prøve å klare å kjøre til Bergen uten og lade 🤞🏻😬


Leser som dem fleste andre om uroligheter i markedet og vurderte og vente lengre å se om det var mulig å få et bedre tilbud senere.. men tror nok ikke det er så mye mere å hente nå.?.

Fikk en ok pris på performance så dette blir gøy 😁


24' PS2performance
13' 535i

zenith

Sitat fra: FriX på søndag 12. november 2023, klokken 23:32Hei! Etter å vert uten elbil i over et år nå så har vi endelig bestilt bil ;D ..

Har prøvd diverse biler og ble polestar nå av flere grunner.. Så første langturen er å prøve å klare å kjøre til Bergen uten og lade 🤞🏻😬


Leser som dem fleste andre om uroligheter i markedet og vurderte og vente lengre å se om det var mulig å få et bedre tilbud senere.. men tror nok ikke det er så mye mere å hente nå.?.

Fikk en ok pris på performance så dette blir gøy 😁




Hva betalte du for din Performance og er du fornøyd?

FriX

Tja.. prisen er jo stiv vis man sammenligner med prisene som var gjeldene i 2021, eller kanskje andre biler bygd i Kina ? men vår kom på ca 650 med "78" i rabatt.. men har kjøpt med takstativ,skvettlapper og hengerfeste osv..

Om vi er fornøyd.. Ja det er vi.. vi har prøvd flere andre mer komfortable tyskere som er litt dyrere men denne har god handling, relativt lite støy selv med piggdekk. Så jevnt over er vi fornøyd og mye av grunnen til at vi valgte polestar er for jeg liker "keep it simple" begrepet, er nok avansert teknologi i elbil verden som det er og ønsker ikke dørhåndtak med mikrobrytere eller som "popper" ut når du skal åpne bilen.. dette ville vert krise på vinteren..

Liker mye med bilen som fra en bil entusiast side egentlig ville kalle for litt kjedelig og kanskje opplevd kvalitet føles litt billig.. men i det lange løp på di neste 6-10-årene slipper vi kanskje dyre reparasjoner som vi kunne fått på en mer avansert bil.

Liker ikke app'en .. føles helt ok ut.
Stoler ikke helt på nøkkelfriheten men har fungert via telefon for meg hittil, frua bruker nøkkelen..

Pilot funksjonen er ikke vert pengene og kan ikke stole på selvkjøringen-plutselig drar den deg over midtstripen ..

24' PS2performance
13' 535i

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA