Noen som har bestilt 2024 modell?

Startet av Thacyoon, søndag 04. juni 2023, klokken 22:35

« forrige - neste »

Leaf1Kris

La inn bestilling 03.11 på en 2024 LRSM med Pilot og Plus pakke i farge Space.

Rimelig skuffet over oppfølging, eller manglende oppfølging er vel mer rett. Fått null info underveis om når bilen er klar for levering, noe som er kjedelig da eneste mulighet for innbytte var via Frydenbø å der fikk vi bare 10 dager på å levere inn den gamle bilen. Er nå uten bil på 4. uken🙄
Bilen har stått som planlagt siden vi bestilte den, eneste nye info fikk vi før helgen etter å ha mast på de flere ganger og fikk da vite at den var komt til Bergen. Regnet da med at det ville gå fort, men siden vi enda ikke hadde fått noe info om leveringsdato purret vi igjen i dag, men kunne enda ikke gi noe dato da det var stor pågang🤬 For noe svada, nybilsalget var ned 47% i november sammenlignet med i fjor og Polestar var ikke på listen over de 20 mest solgte bilene engang.

FriX

Det er helt sikkert riktig, bare vi hadde lagt inn alt slik E Trond har gjort.. men da  kom avgiftene utenom, og nettopp dette jeg synes var rart at dem kunne komme med etterpå.. og fint om noen fant ut dette skurrer..

Er uansett fornøyd og er nok forberedt på at dem kanskje må dumpe prisene enda mer neste år.. men sparer nok mye inn på å nedgradere bruksbil med 3.0 rekkesekser som familiebil til denne... 

24' PS2performance
13' 535i

E-Trond

Hei
Sjekket litt på diverse ting.
Det er Bestillingsdato som er gjeldende,ikke leveringsdato.
Bestiller du lagerbil som er identisk med din bestilling så koster den 536 tusen nå.
Altså bare 17 lapper mindre enn hva du betalte.
Mulingens har dette med redusert Mva avgift å gjøre.
Hadde kontaktet polestar og spurt om de har glemt å redusere mva avgifter på din bil.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

E-Trond

Sitat fra: Leaf1Kris på onsdag 13. desember 2023, klokken 18:28La inn bestilling 03.11 på en 2024 LRSM med Pilot og Plus pakke i farge Space.

Rimelig skuffet over oppfølging, eller manglende oppfølging er vel mer rett. Fått null info underveis om når bilen er klar for levering, noe som er kjedelig da eneste mulighet for innbytte var via Frydenbø å der fikk vi bare 10 dager på å levere inn den gamle bilen. Er nå uten bil på 4. uken🙄
Bilen har stått som planlagt siden vi bestilte den, eneste nye info fikk vi før helgen etter å ha mast på de flere ganger og fikk da vite at den var komt til Bergen. Regnet da med at det ville gå fort, men siden vi enda ikke hadde fått noe info om leveringsdato purret vi igjen i dag, men kunne enda ikke gi noe dato da det var stor pågang🤬 For noe svada, nybilsalget var ned 47% i november sammenlignet med i fjor og Polestar var ikke på listen over de 20 mest solgte bilene engang.

Polestar hos Frydenbø er bare et lite sidekick....
De har flere merker,deriblant Volvo som selger mye i disse dager.
Så ikke usannsynlig at det er hovedmerket som stjeler all oppmerksomhet.

Når jeg hentet ut min Polestar i 22,så tok det 3 uker fra bestilling til levering.
Og det var i en rolig periode,hos Frydenbø i Åsane.
ID 7 GTX
Ioniq  2020

FriX

Sitat fra: Leaf1Kris på onsdag 13. desember 2023, klokken 18:28La inn bestilling 03.11 på en 2024 LRSM med Pilot og Plus pakke i farge Space.

Akkurat samme erfaring fra polestar Porsgrunn!
24' PS2performance
13' 535i

Leaf1Kris

Endelig fått Polestar 2 LRSM som vi ventet på.

Fantastisk kjøremaskin, og om noen lurer på om det holder med 299hk og bakhjulstrekk er mitt svar ja. Graver seg frem, og selv halv gass er nok til å dra på smilebåndet 😊

Er også glad vi valgte 19" hjul, passer bilen godt utseendemessig og er stivt nok. Har vanskelig for å tro at 20" tilfører noe positivt kjøremessig.

Roy Aasen

shorizo

Vet noen hvor lang tid det tar å få bilen? I appen har det stått status «sending» i en uke. Noen som har erfaring som bet hvor lenge jeg må belage meg på å vente?   :)

JPM

Hei. Er det noen som kan forklare meg hvorfor jeg skal betale mer for polestar enn TM3? Dette er ikke et trolleinnlegg, men jeg er genuint nysgjerrig. Jeg har hatt en del el-biler, og synes Polestar er den absolutt peneste jeg ser på veiene. Spesielt i sort.. TM3 når ikke PS2 opp til leggen en gang. Men jeg klarer ikke å rettferdiggjøre prisdifferansen fra et rent pragmatisk perspektiv. Nå skal jeg snart ut å kjøpe meg ny el-bil da TM3`en nærmer seg garantiutløp.

En enkel konfigurasjon av Polestar 2 havner på 564.000kr
Tilnærmet samme konfig av TM3 havner på 481.000kr
En diff på 81.000kr

Hjelp meg å rettferdiggjøre en PS2, for det er den jeg mest vil ha!

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA