Enyaq 85x

Startet av E-Trond, onsdag 31. mai 2023, klokken 21:40

« forrige - neste »

Elektro12

Sitat fra: torerik på lørdag 09. desember 2023, klokken 12:30Kris Rifa har kjørt coupe-versjonen av 85x L&K, gir den hederlig omtale.

https://youtu.be/pbJcIlWLtnE?si=bRfYGzIgqzCgaivU

Jeg har bestilt 85x i hvit farge, men hver gang jeg ser graphite blir jeg usikker. :)

torerik

Sitat fra: Elektro12 på tirsdag 12. desember 2023, klokken 19:45
Sitat fra: torerik på lørdag 09. desember 2023, klokken 12:30Kris Rifa har kjørt coupe-versjonen av 85x L&K, gir den hederlig omtale.

Jeg har bestilt 85x i hvit farge, men hver gang jeg ser graphite blir jeg usikker. :)
Jeg bestilte i graphite, men først og fremst pga. de grå delene L&K-versjonen har på fangerne. 85x tror jeg funker meget bra i hvit - får kule kontraster mot de sorte delene :)
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

Elektro12

Sitat fra: torerik på onsdag 13. desember 2023, klokken 00:20
Sitat fra: Elektro12 på tirsdag 12. desember 2023, klokken 19:45

Jeg bestilte i graphite, men først og fremst pga. de grå delene L&K-versjonen har på fangerne. 85x tror jeg funker meget bra i hvit - får kule kontraster mot de sorte delene :)

Ja, er klar over det - og det grå interiøret gjør at det blir så veldig grått alt med graphite. Men flott farge.

Boikott My Ass

Samt RS Suv
Hvilken av disse 2 er «best» mener dere utifra testene? Mht bla. kjøre egenskaper.

https://m.youtube.com/watch?v=WbnarLIlIxg
Bmw 530i G30

torerik

Jeg er usikker på hvor ulike delene er - men forstår det slik at RS er satt opp en del sportsligere. Noen ren sportsbil er det nok ikke. Flere på forumet med RS Coupe som sikkert kan utbrodere.

For vår del ble det hardt nei fra madammen på sportssetene, så da ble det ingen RS...
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

E-Trond

Å,var de ukomfortable? Eller vanskelige å komme ut av?
Har prøvd både Sportline og de brune skinnsetene,syntes Sportline passet meg best.
Er det andre seter på RS?
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Egil S

Jeg har RS og setene er helt topp, jeg mener det er akkurat de samme som i Sportline.
Sidestøtten er mye mykere/svakere enn andre biler jeg har hatt, så disse er helt klart satt opp for komfort.

Hvis du likte setene i Sportline så kan du forvente det samme fra RS.

Min RS har adaptivt understell, da er den ikke senket 10mm og har vanlig høyde.
Jeg syns understellet er veldig komfortabelt, bilen er myk uansett hva jeg har satt den opp til, i komfort/normal en den veldig gyngete i hekken, dette blir noe bedre i sport.
Ut fra det jeg kjenner når jeg kjører og ut fra det seg ser på dekkslitasjen så er demperne for raske når de strekkes ut, det som kalles rebound.
med 19" vinterdekk kjører jeg stort sett alltid i stiveste oppsett, mens på 21" sommer går normal helt greit, selv om sport er å foretrekke.
2023 Skoda Enyaq RS Coupé
1990 BMW 850i - 2020 Ducati Diavel 1260S
2020 BMW i3s  - 2014 BMW M5 - 2012 BMW M550d - 2004 BMW M3

torerik

Sitat fra: E-Trond på fredag 15. desember 2023, klokken 11:38Å,var de ukomfortable? Eller vanskelige å komme ut av?
Har prøvd både Sportline og de brune skinnsetene,syntes Sportline passet meg best.
Er det andre seter på RS?
Litt usikker på hva hun siktet til, jeg spurte ikke om detaljer... Enklest å bare velge andre seter :)
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

Boikott My Ass

Bmw 530i G30

Dr.Nelson

Hadde en 80x SL i bestilling i 2022. Ble lei av ventetiden og usikre tider.

Gikk innom møller idag og fikk tilbud på en SUV RS i hvit med delskinn og 21" felger, og signerer i Januar.
Denne ble jo mye billigere enn den forrige jeg avbestilte,  i tillegg er det mye mer utstyr.

Winning!

torerik

Ja, siste halvdel av 2023 har vært en svært gunstig periode å handle bil. Jeg tror det fortsetter også inn i 2024 - ingen tegn til bedring. Møller spådde 100.000 solgte/registrerte nybiler for 2024, det er ned nesten 20.000 biler fra 2023 - og enda mer fra 2022.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

Dr.Nelson

Fikk bekreftet av selger at kampanjeprisene holder slikt frem til Mars 2024. Dog kampanjerenten på 85x forsvinner.
Så var ingen nyttårsrush for å signere kontrakten for min del.

i3/RSiV

Skogs

Enyaq og seter.

Har vurdert Enyaq litt frem og tilbake. Har prøvekjørt RS utgaven 2-3 ganger. Finner meg ikke til rette i stolene. Synes rett og slett komforten er svak hvis man skal kjøre langt.
Til sammenligning er setene like om ikke litt hardere enn ID4 Pro.
Setene som holder meg tilbake når det kommer til bestilling av denne. 
Setene og koppholderen. (Får ikke plass til Circle K Max koppen ;) )

Er det forskjell på setene i standard versjon, L&K og RS på Enyaq?
Ved valg av ny bil må komforten absolutt spille førstefiolin.
BMW IX40 - 2024
VW ID4 - 1st 2021 (solgt)

Boikott My Ass

Bmw 530i G30

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA