Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Serviceutføringer

Startet av ingep, søndag 28. mai 2023, klokken 08:29

« forrige - neste »

ingep

Noen som kan fortelle meg hva servicene består av i de forskjellige Km.stand ?? Hva skal utføres ?? Hvor kan servicepunktene finnes ?? ( Har nettopp anskaffet en Ioniq 5 , etter å hatt 2 biler i en tid .... En elektrisk , og en Dieselbil til å trekke henger med ) .... Noe jeg bør vite om denne bilen ??

Elbil er bedre enn sex

Etter 2 år/30k km; pollenfilter, evt sw-oppdatering, evt bremseservice og å titte litt på den, + parkeringsavgift for tiden står til service alene inne på verkstedet utover aktivt arbeid på den.

Etter 4 år/60k km; stort sett samme, dersom Hyundai Kjeller snakket sant. (Forskjellig svar ut fra hvem du snakker med er min erfaring)

Etter 6 år/90k km; samme som over + bytte av kjølevæske til batteriet. Denne servicen er like dyr som et regreimbytte. De øvrige koster ca 4,5-5k kroner.

Så begynner serviceinnholdet på nytt igjen.

Pollenfilter bør en også kunne bytte selv for å spare noen kroner.
Teslaeier: "Kan du navnet på en bra elbil?"
Svar: "Skoda? Audi? Hyundai? Porsche?"
Teslaeier: "DIN ELENDIGE TESLA-HATER!!"

AndersT2

Greit å vite at software oppdateringen som verkstedet legger inn ikke er den samme som man kan legge inn selv, det er batteri og motor oppdateringer som de legger inn, slik som forvarming av batteriet som kom til de tidlige versjonen av bilen, via denne.

Det virker som de fleste tradisjonelle bilmerkene legger inn mer på service for å holde verkstedene sine i jobb.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA