Billing address, klarer ikke å kjøpe Premium Connectivity

Startet av pelle_kanin, torsdag 25. mai 2023, klokken 22:30

« forrige - neste »

pelle_kanin

Hei! Jeg har en Tesla Y 2022. Engelsk språk på mobil og jeg tror derfor også appen automatisk er på engelsk. Har også valgt engelsk språk i bilen av gammel vane.

Her kommer problemet, når jeg har lagt til Premium Connectivity og skal gå til handlevogn får jeg kun opp US som Billing address og får ingen mulighet til å endre til Norge. Dette på tross av at jeg har lagt til et norsk bankkort, har registrert norsk adresse og telefonnummer. Er det noen som har hatt samme problem og evt vet hvordan man skal fikse det? Har søkt igjennom appen og nettsidene til tesla uten å finne noen mulighet til å endre dette. Sykt frustrerende...

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

pelle_kanin

Sitat fra: Kim- på torsdag 25. mai 2023, klokken 23:00Har du prøvd å bytte til norsk språk på tlf?

Jepp, ingen forskjell. Har vært på mitt lokale teslasenter og de klarte heller ikke å hjelpe meg...

OlaM

Android eller iPhone? På min iPhone med norsk språk får jeg riktig adresseformat. Min registrerte adresse er også lagt inn fra før. Jeg ville testet å avinstallere appen, endre språk på telefonen og så installere appen igjen.
'21 3LR

Hjortefot

Men da kan du jo aktivere FSD? :o Spøk til alvor, så funker det på min Android med norsk språk per i dag. Det ser ut som denne fakturaadressen ikke nødvendigvis er det samme som kontaktinformasjonen om meg. En long shot er at du ikke har lagt inn nok kontaktinfo til at Tesla vet hvor du bor, så de tipper USA?
Model 3 LR - 2019

pelle_kanin

Ok, nå er det fikset👍

Kort historie lang, forsøkte alt av språk(bil, mobil, konto, etc), lastet ned appen på nytt x 10, slettet cache/data etc, restartet bil x flere, slettet alt av fakturainfo, kort, adresse, skiftet passord og la deretter alt inn på nytt... Forsøkte det aller meste veldig mange ganger...

Lang historie kort, ingenting fungerte.

Har hatt en 10 dagers lang epost- og telefonkorrespondanse med Tesla support med skjermdump, prøving og feiling, hvor Tesla til slutt måtte gjennomføre en "Owner transfer" frem og tilbake igjen til meg.

Nå fungerer alt som det skal😁

Greit å oppsummere om noen andre skulle få samme problem. Har samtidig som dette nesten googlet meg ihjel, så greit dersom noen andre får samme problemet å publisere løsningen😅👍

Roshmann

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA