Est. delivery: 13.june - 30. june.. Når får jeg vite sikker dato?

Startet av Daggan, mandag 15. mai 2023, klokken 19:50

« forrige - neste »

Gressklipper

Sitat fra: Sveen på tirsdag 06. juni 2023, klokken 19:31
Sitat fra: Gressklipper på tirsdag 06. juni 2023, klokken 19:10
Sitat fra: Moholt på tirsdag 06. juni 2023, klokken 16:55
Sitat fra: Moholt på tirsdag 06. juni 2023, klokken 12:22Jeg har estimert levering 11. - 22. juni. Ikke mottatt VIN. Antar da at estimert levering er feil. Noen som kjenner til hvor tett på VIN kan komme?

Var i kontakt med Tesla Advisor i dag og i følge hen har jeg hatt VIN i et kort tidsrom uten å varsles (borte nå) og dette er da grunnen til estimert levering 11. - 22. juni. Antageligvis gjelder ikke estimat på levering lenger. Uklart hva som har skjedd, kunne være bil som ikke kom med transport, skade på bil eller noe med logistikk.

Fikk beskjed om at det kom en båt fra Berlin (om jeg husker riktig) om 14 dager, men uavklart for min del om jeg får herfra eller senere.

Noen som vet hvordan det er med avbestilling, man taper da kun depositum på 2500 kr? Må vurdere å se etter alternativ om det blir etter juni.

Jaha. Så da er ikke båten Auto Eco med ankomst i morgen, som tidligere spekulert her i tråden, aktuell for oss som venter på y..  :-X

Mulig det er forskjell på de med og uten VIN her da. Har du ikke VIN enda, så er neppe bilen din på denne båten.

Ja, det høres sannsynlig ut. Spennende!

Edit:
Jeg har tidligere lest at enkelte har opplevd at VIN har blitt tilegnet når bilen er klarert inn i landet? Noen som har erfart dette tidligere? Sikkert bare håp som skaper dårlige teorier.. :P

number99

Sitat fra: Gressklipper på tirsdag 06. juni 2023, klokken 19:45
Sitat fra: Sveen på tirsdag 06. juni 2023, klokken 19:31
Sitat fra: Gressklipper på tirsdag 06. juni 2023, klokken 19:10
Sitat fra: Moholt på tirsdag 06. juni 2023, klokken 16:55
Sitat fra: Moholt på tirsdag 06. juni 2023, klokken 12:22Jeg har estimert levering 11. - 22. juni. Ikke mottatt VIN. Antar da at estimert levering er feil. Noen som kjenner til hvor tett på VIN kan komme?

Var i kontakt med Tesla Advisor i dag og i følge hen har jeg hatt VIN i et kort tidsrom uten å varsles (borte nå) og dette er da grunnen til estimert levering 11. - 22. juni. Antageligvis gjelder ikke estimat på levering lenger. Uklart hva som har skjedd, kunne være bil som ikke kom med transport, skade på bil eller noe med logistikk.

Fikk beskjed om at det kom en båt fra Berlin (om jeg husker riktig) om 14 dager, men uavklart for min del om jeg får herfra eller senere.

Noen som vet hvordan det er med avbestilling, man taper da kun depositum på 2500 kr? Må vurdere å se etter alternativ om det blir etter juni.

Jaha. Så da er ikke båten Auto Eco med ankomst i morgen, som tidligere spekulert her i tråden, aktuell for oss som venter på y..  :-X

Mulig det er forskjell på de med og uten VIN her da. Har du ikke VIN enda, så er neppe bilen din på denne båten.

Ja, det høres sannsynlig ut. Spennende!

Edit:
Jeg har tidligere lest at enkelte har opplevd at VIN har blitt tilegnet når bilen er klarert inn i landet? Noen som har erfart dette tidligere? Sikkert bare håp som skaper dårlige teorier.. :P

Slik jeg tolker det kan dette skje dersom noen avbestiller og VIN blir tildelt neste i køen.
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

Sveen

Kommer ikke inn på bestillinga mi lenger. Noen som sliter med samme?

number99

Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

Nimrad

Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Sveen

Ja, er oppe igjen nå ser det ut til. Ikke noe nytt å se dessverre.

snakkesalig

Sitat fra: Moholt på tirsdag 06. juni 2023, klokken 16:55Noen som vet hvordan det er med avbestilling, man taper da kun depositum på 2500 kr? Må vurdere å se etter alternativ om det blir etter juni.

Kontakt Tesla og si at du vil benytte angreretten din. Da får du tilbake alt (inkl dep på 2500). Bruk aldri ordene "kansellering" eller "avbestilling".

Voyager79

Da kontakta jeg Tesla vedrørende levering av bilen min. De kunne ikke garantere levering i juni slik at jeg fikk kampanjerenten dessverre. Det kommer en båt til Ålesund neste uke, men der er ikke bilen min med.

Det var heldigvis en MYP QS på veg til Trondheim uten eier, så da valgte jeg å bytte farge og dermed få bilen før utgangen av Juni heldigvis :-D

Endringen er allerede synlig på kontoen i lag med VIN nummer. Da er det bare å glede seg :-) Var heldigvis den fargen jeg egentlig hadde ønska meg, men valgte vekk pga pris når jeg bestilte.

gardi

Nå fikk jeg VIN i app XP7.. Altså Berlin-bil LR Blå (har aldri sett blå LR fra Berlin før).
Måtte godkjenne mangel av utrasoniske sensorer og fikk da utlevering 27-30 Juni. Stavanger.
Bestilt MY LR Blå/svart 19" 28.jan 2023
Fikk VIN i app 07.06.2023 (XP7.. Berlin-bil)
Utlevering: Stavanger 27-30 Juni (Bil ble til slutt utlevert 28.06.2023 i Drammen)

sjokomelk

Berlin begynte først å produsere blå biler for kun et par uker siden. Så dette er nok den første batchen derifra.
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Gressklipper

Sitat fra: Voyager79 på onsdag 07. juni 2023, klokken 14:35Da kontakta jeg Tesla vedrørende levering av bilen min. De kunne ikke garantere levering i juni slik at jeg fikk kampanjerenten dessverre. Det kommer en båt til Ålesund neste uke, men der er ikke bilen min med.

Det var heldigvis en MYP QS på veg til Trondheim uten eier, så da valgte jeg å bytte farge og dermed få bilen før utgangen av Juni heldigvis :-D

Endringen er allerede synlig på kontoen i lag med VIN nummer. Da er det bare å glede seg :-) Var heldigvis den fargen jeg egentlig hadde ønska meg, men valgte vekk pga pris når jeg bestilte.

Konge. Noe mer info om den båten til Ålesund? Regner med det samme gjelder meg, desverre..

Voyager79

Sitat fra: Gressklipper på onsdag 07. juni 2023, klokken 15:41
Sitat fra: Voyager79 på onsdag 07. juni 2023, klokken 14:35Da kontakta jeg Tesla vedrørende levering av bilen min. De kunne ikke garantere levering i juni slik at jeg fikk kampanjerenten dessverre. Det kommer en båt til Ålesund neste uke, men der er ikke bilen min med.

Konge. Noe mer info om den båten til Ålesund? Regner med det samme gjelder meg, desverre..

Nei ikke noe annet enn at det kommer en båt neste uke og det er alt de visste per nå. Regner med det kommer enda en i månedskiftet Juni-Juli siden det er da jeg egentlig hadde utlevering.

Gressklipper

Sitat fra: Voyager79 på onsdag 07. juni 2023, klokken 15:44
Sitat fra: Gressklipper på onsdag 07. juni 2023, klokken 15:41

Nei ikke noe annet enn at det kommer en båt neste uke og det er alt de visste per nå. Regner med det kommer enda en i månedskiftet Juni-Juli siden det er da jeg egentlig hadde utlevering.

Ok! Takker for tilbakemelding. Bra for deg at det ordna seg uansett :+1:

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA