Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Est. delivery: 13.june - 30. june.. Når får jeg vite sikker dato?

Startet av Daggan, mandag 15. mai 2023, klokken 19:50

« forrige - neste »

jazzwheel

Min blå MYP bestilt i starten av april ble nå plutselig endret fra 26-30 juni, og til sept-okt

Marcelius

Sitat fra: jazzwheel på onsdag 24. mai 2023, klokken 16:35Min blå MYP bestilt i starten av april ble nå plutselig endret fra 26-30 juni, og til sept-okt

Har du fått VIN ennå?

jazzwheel


Model Y

Sitat fra: Nimrad på lørdag 20. mai 2023, klokken 17:29
Sitat fra: Håvar på lørdag 20. mai 2023, klokken 08:16Åja, med den gamle prisen? :)
Da skal jeg også prøve meg! Kan jeg spørre hva du gjorde for å få kampanjerenta?

Jeg hadde opprinnelig bestemt meg for å betale kontant, uten lån. Men etter kampanjen ringte jeg bare og sa at jeg vil søke lån allikevel pga rentekampanjen. Så la de inn det og har fått tilbud på mail som bekrefter 1,99% fra DNB.
Men hva er den faktiske prisen?
Ser de skriver at det er effektiv rente på 3% og at den følger markedet. Så den vil vel raskt bli 3.5%+?

number99

Bestilte MYP QS 29.04.
EDD 13.6.-30.6.
Ikke fått VIN enda.

Hvor lang tid før levering fikk dere VIN tildelt? Noen som vet om dette er en automatisk prosess som også foregår i helger og på helligdager, eller får folk kun VIN i ukedager? Begynner å bli utålmodig :)
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

Voyager79

Bestilte MYP Hvit den 08.05
Estimert levering var først 13.06-30.06

Ser nå at det estimatet har endra seg til 23-30.06.

Ringte en selger til meg rett etter bilen var bestilt og han antydet begynnelsen av juni, men tar det anslaget med ei klype salt.

Har ikke mottatt Vin enda heller.

Min M3 solgte jeg på samme tidspunkt som ny MYP ble bestilt så blir en stund å vente på ny bil😵�💫

Gressklipper

Sitat fra: Voyager79 på lørdag 27. mai 2023, klokken 20:24Bestilte MYP Hvit den 08.05
Estimert levering var først 13.06-30.06

Ser nå at det estimatet har endra seg til 23-30.06.

Ringte en selger til meg rett etter bilen var bestilt og han antydet begynnelsen av juni, men tar det anslaget med ei klype salt.

Har ikke mottatt Vin enda heller.

Min M3 solgte jeg på samme tidspunkt som ny MYP ble bestilt så blir en stund å vente på ny bil😵�💫

Samme her. Lite info å få. Håper å få den før 1 juli..

Gi gjerne beskjed om du finner ut noe

Model Y

Kjøpte min MY 1. april, levering 1. juni.
Så 8 uker fra Shanghai iallfall.

number99

Sitat fra: Model Y på søndag 28. mai 2023, klokken 19:30Kjøpte min MY 1. april, levering 1. juni.
Så 8 uker fra Shanghai iallfall.

Shanghai? Er RWD eller LR du har bestilt?
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

number99

Sitat fra: Gressklipper på lørdag 27. mai 2023, klokken 22:06
Sitat fra: Voyager79 på lørdag 27. mai 2023, klokken 20:24Bestilte MYP Hvit den 08.05
Estimert levering var først 13.06-30.06

Ser nå at det estimatet har endra seg til 23-30.06.

Ringte en selger til meg rett etter bilen var bestilt og han antydet begynnelsen av juni, men tar det anslaget med ei klype salt.

Har ikke mottatt Vin enda heller.

Min M3 solgte jeg på samme tidspunkt som ny MYP ble bestilt så blir en stund å vente på ny bil😵�💫

Samme her. Lite info å få. Håper å få den før 1 juli..

Gi gjerne beskjed om du finner ut noe

Håp om at vi får HW4 da :)
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

Model Y

Sitat fra: number99 på søndag 28. mai 2023, klokken 19:33
Sitat fra: Model Y på søndag 28. mai 2023, klokken 19:30Kjøpte min MY 1. april, levering 1. juni.
Så 8 uker fra Shanghai iallfall.

Shanghai? Er RWD eller LR du har bestilt?
RWD. LFP batteri virket som en god idé på en billig bil vi ønsker å beholde lenge.

Fikk VIN etter ca 4 uker, skjult i webkode.
Samme VIN var så tilgjengelig 1 uke senere i app.
Fikk melding om levering osv i midten av mai.

Jeg tviler på at det kan gå raskere enn 8 uker. Opprinnelig hadde jeg midten av mai som leveringsdato, og nå har det lenge stått 20 mai-4.juni eller noe sånt.

Model Y

Sitat fra: Model Y på torsdag 25. mai 2023, klokken 17:56
Sitat fra: Nimrad på lørdag 20. mai 2023, klokken 17:29
Sitat fra: Håvar på lørdag 20. mai 2023, klokken 08:16Åja, med den gamle prisen? :)
Da skal jeg også prøve meg! Kan jeg spørre hva du gjorde for å få kampanjerenta?

Jeg hadde opprinnelig bestemt meg for å betale kontant, uten lån. Men etter kampanjen ringte jeg bare og sa at jeg vil søke lån allikevel pga rentekampanjen. Så la de inn det og har fått tilbud på mail som bekrefter 1,99% fra DNB.
Men hva er den faktiske prisen?
Ser de skriver at det er effektiv rente på 3% og at den følger markedet. Så den vil vel raskt bli 3.5%+?

Endte med å ta kampanjerente selv på hele beløpet, så satte jeg heller bilpengene på rammelånet 😂 Sparer 2.5% inntil videre.
Var bare å ringe så låste de opp.
Ved LR må man betale mellomlegg for ny pris, så det anbefales ikke.

Model Y

Sitat fra: number99 på lørdag 27. mai 2023, klokken 09:54Bestilte MYP QS 29.04.
EDD 13.6.-30.6.
Ikke fått VIN enda.

Hvor lang tid før levering fikk dere VIN tildelt? Noen som vet om dette er en automatisk prosess som også foregår i helger og på helligdager, eller får folk kun VIN i ukedager? Begynner å bli utålmodig :)

Ganske sikker på at den blir tilgjengelig i webkode samme uke som bilen produseres, og jeg antar den kommer i app når bilen er produsert og klar til sending.

Ed_Eng87

Bestilte MYP Quicksilver 24.april. Stod EDD: 9-30 juni. For et par dager siden ble dette forandret til 11-30 juni. Ingen VIN enda, men regner med at det kommer på slutten av neste uke.

2023 Tesla MYP Quicksilver

number99

Min EDD ble forandret fra 13.-30.juni til 12.-30.juni her om dagen. Virker som vi har en "soft match" i en batch med MYP Q som enten er på vei eller står på kaien i Drammen. Leser i andre forum at det står hundrevis av MY i Drammen nå.

Jeg har ikke fått VIN enda, verken i kildekode eller app. Har dog funnet "isNotMatchedToRa00Vin":false i kildekoden som gir meg et lite håp om at VIN er like rundt hjørnet...
Model Y P - In order
Model 3 LR - 2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA