Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

På jakt etter et hengerfeste til min nissan leaf

Startet av randknu, søndag 14. mai 2023, klokken 14:10

« forrige - neste »

randknu

Hei, jeg har nå behov for å frakte sykkelen min og tenkte på et hengerfeste. Men finner bare ett som koster over 7000 og så tenkte jeg at et brukt ville være billigere.

Er det noen her som har et brukt hengerfeste til en nissan leaf? Slik jeg har forstått det er innfestinga likt på 1. gen og 2. gen leaf så begge burde passe. Men min er en 2015 modell.

Er forøvrig svært fornøyd med bilen og er meget driftssikker. Men savner jo litt mer rekkevidde da.

RJK

Nå er jeg usikker på hvilken Leaf du har, og om det er en "manuell" sykkel eller elsykkel, men har du tenkt på stativ til bakluka? Det er jo et greit alternativ om man bare skal frakte en eller 2 "manuelle" sykler.

Her fra Thule til hhv.

2010-12017 (Gen. 1):
https://www.thule.com/nb-no/bike-rack/trunk-bike-racks

2018-> (Gen. 2):
https://www.thule.com/nb-no/bike-rack/trunk-bike-racks

Har forresten et Thule Clip-On av ukjent modell (kjøpt brukt) som jeg tenkte til min egen Kona.

Men for det første så er jeg usikker på om det går til min uten å ødelegge takspoileren, og for det andre, jeg har bare elsykkel, og da blir det ikke godt nok.

Jeg må enten feste på taket (helst ikke), eller kjøpe tilhengerfeste/lastekrok til ca 12,5K + mva (? husker ikke om prisen inkluderte MVA), samt et brukbart stativ til minimum 2 el-sykler, helst 3 eller 4...

Da ryker jeg fort på 7-12K til, altså mer eller mindre prisen av en "rimelig" elsykkel.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

randknu

Takk for svar, foreløpig har jeg bare vanlig sykkel men har jo planer om elsykkel. På taket er uaktuelt, det vil jo sikkert halvere kjørelengde. Jeg har en 2015 leaf og hadde håpet å finne en brukt krok.

Trekkoppbil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA