"Bomstasjon forut" "Bomveg forut"

Startet av Rexen, lør 13. mai 2023, kl. 16:15

« forrige - neste »

Rexen

Har en ID.4 GTX fra høsten 2021 med programvare versjon 2.4.

Meldingene i tittelteksten får jeg opptil 8 gang når jeg nærmer meg en bomstasjon. Helt unødvendig ettersom bomstasjonene registrerer bilen automatisk.

Jeg tror at Google map står bak halvparten av meldingene. Finner imidlertid ikke ut hvordan hindre Google map uten å miste resten av telefonen (Tidal, samtaler...) fra bilens system.

Noen som kan hjelpe med å begrense, eller helst slå helt av, meldingene om bomstasjon/bomveg?
VW ID4 4Motion Highline 2025
VW ID4 GTX 2022 Solgt
BMW 525 D X-drive 2012
Mazda 3 2012 Solgt

gte-bjørn

Min ID.3 begynte plutselig med disse en gang ifjor, vet ikke hvorfor. Det verste var da disse kom to ganger på vei ut fra IKEA i Trondheim, selv om jeg da var på vei *bort* fra en bomstasjon jeg ikke hadde kjørt igjennom. ::) Eneste måten å skru det av på ser ut til å være å gå inn i innstillinger for navigasjon og slå av navigasjonsmeldinger. Ulempen er at da må du inn der og skru dem på igjen når du faktisk trenger dem.

Det burde vært et eget valg for varsler om bomstasjon/bomvei med tre alternativer: 1. aldri. 2. alltid. 3. kun ved aktiv navigasjon.

Rexen

Jeg får det første varselet i Tromsdalen før jeg kommer på Tromsøbrua. Da er det en kilometer fram til kameraene som registrerer passering. Deretter er det 2-4 kilometer til neste kamera og neste kamera og... Simon&Garfunkels "The sound of silence" taper seg litt med 8 meldinger om "Bomstasjon forut" i løpet av en kilometer med kjøring. :'(
VW ID4 4Motion Highline 2025
VW ID4 GTX 2022 Solgt
BMW 525 D X-drive 2012
Mazda 3 2012 Solgt

gte-bjørn

Enig i at "The Sound of Silence" ikke bør avbrytes  :) Her du prøvd å skru av nav.meldinger? Jeg husker ikke akkurat hva menyvalgene het.

daktari

Husk at du kan lage snarvei for navi-meldinger ved å dra ned fra toppen.
PS varsler fortsatt i 3.2, ikke mulig å fjerne varsel for bompenger... :o
Mine videoer av Autopilot 2
Mine I-Pace videoer
8 forskjellige elbiler siden 2017.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA