Støtfanger berører sidepanel

Startet av storform, ons 10. mai 2023, kl. 20:22

« forrige - neste »

storform

Hei!
Hentet for kort tid siden min nye Model Y. Strålende fornøyd så langt. Men det er én ting jeg stusser litt på. Det er ingen avstand/gap mellom støtfangeren og sidepanelet. Påpekte dette ved utleveringen av bilen. De sa da at dette ikke var noe problem ettersom dette ikke var "bevegelige deler". Skjønner jo at dette ikke er en dør eller bakluke, men ville tro at det er en viss bevegelighet mellom paneler uansett, samt at temperaturforskjeller skaper bevegelse. Min bekymring var at det vil kunne oppstå gnissing og potensielle lakkskader ved at det ikke er et mellomrom her. Lurer derfor på om jeg skal ta det de sier for god fisk, eller om min bekymring er reell. Noen som kan dele sin klokhet? Så forøvrig på andre biler som skulle utleveres at flere andre biler heller ikke hadde mellomrom mellom disse panelene, mens andre faktisk hadde det. På forhånd takk for svar!Du kan ikke vise dette vedlegget.Du kan ikke vise dette vedlegget. 
Tesla Model Y, Pearl White - 2023
Tesla Model 3, Midnight Silver - 2019 SOLGT
Tesla Model S85, Midnight Silver - 2015. SOLGT
Kia Soul EV Exclusive, Caribbean Blue - 2015. SOLGT

førategangtesla

Ser ikke dette egentlig veldig bra ut? Det skal vel ikke være noe avstand mellom disse panelene vil jeg tro. Min MYP ser også ca slik ut iallefall.

sjokomelk

"Bilen min er like tight og fin i karosseriskjøtene som en BMW 7er. Det er ikke bra, og jeg liker det ikke!"
Nå må panelgappolitiet bestemme seg for hva de egentlig vil. :P :police:
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

Mobileum

Samme avstand på skjøter på høyre og venstre side av bilen, og jevn avstand på hele skjøten er riktig. Det motsatte er feil.     
Tesla S75D - ultimo 2018 - FSD

Ingeniøren

Biler har ikke støtfangere lenger, kun paneler rund baut - går nok bra det og ser du :)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE
Linux Zorin på PC'n og Sunstyle integrerte solceller på taket

Klykken

Sitat fra: storform på ons 10. mai 2023, kl. 20:22Det er ingen avstand/gap mellom støtfangeren og sidepanelet. Påpekte dette ved utleveringen av bilen. De sa da at dette ikke var noe problem ettersom dette ikke var "bevegelige deler".
Be om å få dette skriftlig, der det tydelig står at det ikke vil påføre bilen skader at panelene ligger berørlig mot hverandre.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA