Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Delekatalog og/eller workshop manual

Startet av coolhand, fredag 05. mai 2023, klokken 14:37

« forrige - neste »

coolhand

Jeg er etter hvert ganske irritert på BoS, ut fra hvordan de priser deler og tjenester. Et eksempel er pris på skifting av bremseskiver/klosser/slitasjevarslere foran og bak. Pris på BoS, alt inkludert: 22 - 24 000.

Pris for meg: Kjøpe deler på nett (eurodel): 2800. Arbeid med montering, samt hjulstilling: 5000. Total pris 7800.

Besparelse altså over 16 000....

Det som er problemet er at BoS nekter å opplyse delenumre med mindre du utfører reparasjonen hos dem. Hva er da poenget? Dette er ikke annet enn at BoS har helt rabiate priser, og forsøker å hindre konkurranse med andre.

Jeg gidder ikke det, og tar heller jobben med å finne deler og legge ut jobben på anbud. Men over til spørsmålet:

Vet noen om hvor jeg kan få tak i delekatalog (altså med delenummer) og/eller verkstedsmanual til Mercedes B Electric 2017 (i praksis W242 eller W246 med elektrisk motor) ????

Det hadde nemlig gjort jobben adskillig lettere....  :-)
Peugeot Ion 2011


coolhand

Takk,

Fant en del der. De har ikke den elektriske modellen, men resten av delene skal jeg nok finne med denne  nettsiden.

Glitrende!

Takk takk!
Peugeot Ion 2011


coolhand

DER var den ja.

Veldig bra, tusen takk! Sikkert nyttig for andre også.
Peugeot Ion 2011

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA