Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dunkelyd bak ved bremsing

Startet av peterka, tirsdag 02. mai 2023, klokken 22:54

« forrige - neste »

peterka

I dag så oppdaget eg ved å kjøre svakt framover og tråkket på bremspedalen så kommer det ein slags dunkelyd bak. Nokon som har opplevd dette?

Klykken

Noe som ligger løst i bagasjerommet? Evt rommet under bagasjerommet?

Når du stopper helt så "låser" bremsene seg for at du ikke skal rulle bak eller krype forover (hvis du har satt stoppmodus til Hold). Kan være det du hører også.

Vanskelig å si eksakt med en slik rund og kort beskrivelse.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Muffinman

På min hører jeg en svak klikking når jeg bremser vekselvis forover og bakover. Det tenker jeg er bare er en ørliten ekstra klaring for klossene i kaliperne og har ingen betydning. Men det ligger jo litt diverse i bagasjerommene på bilen når den leveres, hengerfeste for eksempel. Ville sjekket alle og sett om noe kan flytte seg ved bremsing.

Electric cars in Norway

Sitat fra: Muffinman på søndag 07. mai 2023, klokken 07:52På min hører jeg en svak klikking når jeg bremser vekselvis forover og bakover. Det tenker jeg er bare er en ørliten ekstra klaring for klossene i kaliperne og har ingen betydning. Men det ligger jo litt diverse i bagasjerommene på bilen når den leveres, hengerfeste for eksempel. Ville sjekket alle og sett om noe kan flytte seg ved bremsing.
peterka & muffin...:+1: dere har sikkert rett og det håper jeg også...

Men i beste mening og for å guide deg så lenker jeg til deg og kopierer jeg opp en sak fra FB gr vår.... se spesielt den videoen der og jeg foreslår at du jekker opp og gjør samme test selv....    https://www.facebook.com/groups/ModelYNorge/permalink/1858034967907461/

Håper virkelig ikke at det er samme probl hos deg men da er du hvertfall info... og som sagt gjør jeg det i beste mening...  du bør kontakte Tesla dersom du har samme lyder som den på videoen...

Dette er hva han som har lagt ut dette innlegget skriver.... og så ser jeg av kommentarerene at han får mye god hjelp der.... jeg legger ved et bilde også....

Jeg lenker også til deg et søk der det er flere med samme tema dvs klikking ved bremising:

https://www.facebook.com/groups/729823007395335/search/?q=klikking%20n%C3%A5r%20jeg%20bremser

Hallo alle.
Har en "klikkelyd" foran som er spesielt fremtredende når jeg skifter gir (mellom d og r). Virker som at diffen har litt vel mye slakk som er årsaken til klikke lyden? Opplever vesentlig mer "slark" med yen sammenlignet med model s vi solgte for en tid tilbake. Noen som er litt mer kyndig i gruppen som kan si om dette er innafor eller ikke?
Model yp - Berlin 2023 (utlevert medio desember 22)

Muffinman

Så den der ja. Vår 85D ble levert med en defekt drivaksling som gav lignende symptomer. Eller, det var vel et av de to CV-leddene som hadde feil.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA