Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Programvareoppdateringer til MG4

Startet av e-Kvaase, fredag 28. april 2023, klokken 10:36

« forrige - neste »

e-Kvaase

Starter en tråd for programvareoppdateringer for MG4

- Siste versjoner
- Løsning av utfordringer
- Funksjoner som blir påvirket

Bilen min som ble hentet ut fra BNH Lillestrøm i går har versjon R24.
Vet at det er en R33 versjon tilgjengelig.
Selgeren mente at denne kun ble lagt inn hvis det var problemer med Bluetooth.

Noen som har informasjon om R33?
Spesielt om R33 har noen innvirkning på LKA (filassistenten).

Godgang

Hei,

Jeg hentet min bil på tirsdag i Stavanger. Kan bekrefte at den har R33 versjon.
Men jeg har ikke noen detaljer å komme med angående LKA, annet et at den også er der i R33. Jeg kjører med den mildere varianten (filavviksassistent?).
Jeg synes LKA tuller det til når det kommer avkjøringer og prøver å dra bilen mot den gule midtlinjen selv når det betyr at bilen da dras inn i avkjøringsfeltet.

Godgang

Jeg var gjerne litt bastant i mitt forrige innlegg. Kjørte en lengre tur i dag med LKA aktivert, uten at jeg merket nevneverdig til funksjonen. Det anser jeg som positivt.

OC-Freak

R33 er kun for infotainment. Og har derfor ingen innvirkning på LKA.

Det er andre software oppdateringer for andre deler som vi ikke kan se versjonsnummeret på.

En av disse forbedrer LKA (lansert fra MG første april), mao gjør LKA "levelig", det er også en oppdatering som er kritisk for å forhindre at man ikke  kan bli innelåst i bilen (Bilen mister kontakt med nøkkel og stopper, dørene er da låst og kan ikke åpnes....).

Trultefan

Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

OC-Freak

Hatt R46 siden november, hadde den inne på verksted for diverse ting og den fikk da R46.

Ny og mer oversiktlig AC skjerm.
Mulighet for å slå av lane assist ved å dra ned fra toppen av skjermen, gjør dette raskere.
Ellers fikset det en del problemer med volum kontroll som henger seg opp, skjerm som blir svart mm

Fremdeles omtrent like dårlig musikkavspilling fra minnepinne, hvor katalogvisning ikke virker om det er mye musikk på minnepinnen, og den husker heller ikke til neste tur at man har byttet til katalogvisning....

Trultefan

Takker for svar. Er det samme versjoner på standard og luxury? Har en oppfattelse om det er forskjellige versjoner
Tesla Model Y Performance MY23
Tesla Model 3 SR+ MY21

OC-Freak

Er ulike versjoner på standard og luxury. Sikkert ulike versjoner på extended range og xpower også.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA