Dårlig telefonlading

Startet av msveen, søn 23. apr 2023, kl. 18:42

« forrige - neste »

msveen

Synes den trådløse telefonladingen i min Y nå fungerer veldig dårlig. Våre iPhones (to stykk 13 og en 11 med deksel som skal akseptere slik lading) lades svært sakte og det kun om dekslene tas av. Min ladet fra 50% til ca 60% på 1,5t...

Troe ikke d var slik i starten...skal d være slik?

Silkefot

Sitat fra: msveen på søn 23. apr 2023, kl. 18:42Synes den trådløse telefonladingen i min Y nå fungerer veldig dårlig.
Hos meg er det viktig at mobilen ligger i midten av laderområdet for å få hurtiglading, men gjør jeg det lader den raskt
Bosted Fetsund
Eier:
Model 3 2025 modell
Model Y 2022 modell
Leaf 2011 modell
El-velo
Har eid:
Model X 100D 2017 modell i 2 år
Citroën Saxo 2003 modell (?) i 10 år

msveen

Sitat fra: Silkefot på søn 23. apr 2023, kl. 19:30
Sitat fra: msveen på søn 23. apr 2023, kl. 18:42Synes den trådløse telefonladingen i min Y nå fungerer veldig dårlig.
Hos meg er det viktig at mobilen ligger i midten av laderområdet for å få hurtiglading, men gjør jeg det lader den raskt

Min iPhone 13 dekker jo mesteparten av ladeområdet og får den ikke til å ligge høyere uansett.

lightscribe

Det blir problemer med for stor avstand mellom trådløs coil på bilen og telefonen. Årsak er kamera linsen som stikker ut. Min telefon lader bedre opp og ned!

geear

iPhone 11 støtter jo Qi uten Qi-deksel? Eller mener du at dekselet i seg selv ikke skal hindre ladingen? 11 med originalt Apple skinndeksel fungerer fint i min, og min 14 Pro max fungerer også fint, på tross av stor kameradings, men vi har også en iPhone 8 som slår av og på ladingen hele tiden, så alt er ikke honky dory.

Redgarden

Sitat fra: geear på man 24. apr 2023, kl. 12:59iPhone 11 støtter jo Qi uten Qi-deksel? Eller mener du at dekselet i seg selv ikke skal hindre ladingen? 11 med originalt Apple skinndeksel fungerer fint i min, og min 14 Pro max fungerer også fint, på tross av stor kameradings, men vi har også en iPhone 8 som slår av og på ladingen hele tiden, så alt er ikke honky dory.

iPhone 8 er visstnok kjent for dårlig trådløs lading generelt, og det er også vår erfaring med to stk iPhone 8/8 pluss. Men iPhone XR og iPhone 12 har alltid ladet helt fint med deksel på.
----------------------------------------------
Har: Tesla Model Y LR - 2022-modell
Hadde: Tesla Model X75 - 2017-modell (MCU2, AP3, CCS)
Hadde: Tesla Model 3 LR - 2019-modell

Klykken

Lader Google Pixel 7 pro med god stuk på platen (med skinnetui), mens datteras iphone sliter litt.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
TMY LR 2025 Juniper
Helelektrisk bilpark <3

Stjerneglis

Min iPhone XR med deksel sliter og ladingen er av og på hele tiden
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

RuneW

Synes Nomad-QI-laderen vi kjøpte til vår gamle TM3 fungerte mye bedre enn den originale Y-laderen vi har nå. I tillegg hadde den LED-lys som indikerte om tlf ladet eller ikke, noe som er litt mer trafikksikkert enn å prøve å tyde ladesymbolet på tlf.

Mår det er sagt, telefonene lader stort sett ok nå også.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Hideyowife

Hadde vår M3 inne hos Tesla for dette i vinter. Fikk beskjed om at de funker som de skal. Ta av deksel. Så iPhone 13 og 14 Pro Max som har, er ikke mulig å ladetrådløst med originale Apple deksler. Vi har QI ladere hjemme og på jobb. Kun i bilen det ikke er mulig å lade...
Tesla Model Y LR 2023
Honda e Advance 2021

Hall of fame:
Tesla Model 3 SR+ 2021 - Solgt
Xpeng G9 2023 - Avbestilt
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

Autowinder

Har 14 ProMax i originalt Apple magsafeskinndeksel (det med ring innvendig i dekselet) og det lader helt fint og brukbart raskt.
TMY 2025 LR AWD • BMW i3 2022 120ah FC

TA ALLTID VIDEO AV HELE BILEN RETT FØR ALL INNLEVERING, OG SI GJERNE FRA AT DET ER GJORT.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA