Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Erfaringer med teslasuspension.com?

Startet av Rævedilter, fredag 21. april 2023, klokken 08:26

« forrige - neste »

Rævedilter

Saster på å skifte luftfjæring (kun belgene i denne omgang) framme i sommer, og googlet litt og fant desse:
https://www.teslasuspension.com/

Dei selger dempere for 5-6000 pr. stk.

Eigd av Venninvest AS i Oslo. Null i omsetning i 21 iallefall, ingen ansatte og ein eigar.
Antar det er kun import direte til sluttbruker og ikkje noko meir enn det.

Nokon som kjenner til dei?

MXNO

Looks like a solid option. I reached out to them to see if they also have installers. Where did you plan to have the parts installed?

Looks like it could save over 10,000 NOK over the dealer, right?

I noticed they have more info on this page: https://www.teslasuspension.com/about-us/

"TESLASuspension is part of a company that works closely with suppliers for the the delivery of quality air struts to the Scandinavian market.

The main manufacturer has over 20 years of experience in the production of air suspensions for premium cars, and over 350 employees with their own R&D department for testing and new model developments. Registered brand name in the European and American market is Vigor® (see for instance vigorairride.com in the US)."

Rævedilter

I will install my self and proably at the same time mount the fill valve for nitrogen:
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/fill-valve-air-suspension-retrofit.270471/

My suspension still works, the Tesla is parked in a heated garage so maybe it will survive this winter as well, i wait until it fails. The compressor has frozen one time, but the autofuse worked and when the ice had melted it worked again.

ohowl

Her står en X som har stått ute hver iskalde vinter i 6 år og gått 150k uten problemer med luftfjæring - vet ikke om jeg helt er med på at akkurat dette er et problem  :) 
2015 Leaf EU-Tekna
2017 Tesla Model X 100D
2019 Tesla Model ≡ LR AWD

Rævedilter

Temperatur har ikkje noko å seie før belgene begynner å leke, fram til dess er det jo nitrogen i kompressoren.
Kor mange er det ikkje eg ha lest om har fått skiftet belger eller meir?
Ei svale gjør ingen sommer.

Eddy_me

Jeg har byttet dempere på både min S og X fra dem, god kvalitet og meget god service! Kulden gjør at fuktigheten i systemet fryser og 40A-sikringen så ryker. Tesla flusher systemet med nitrogen i morgen, så satser da på mange nye år uten trøbbel  :+1:

Tomekk

Sitat fra: Eddy_me på onsdag 15. november 2023, klokken 10:54Jeg har byttet dempere på både min S og X fra dem, god kvalitet og meget god service! Kulden gjør at fuktigheten i systemet fryser og 40A-sikringen så ryker. Tesla flusher systemet med nitrogen i morgen, så satser da på mange nye år uten trøbbel  :+1:

Cold doesnt create the moisture. It is cause by leak and get into the system when run out of nitrogen

Tomekk

Anyone has a problem with their air springs?

Gusse

Trodde jeg hadde et problem med bakre. Fikk estimat på 35K+ for full skift for begge bakre. Nå viste det seg at jeg måtte betal 2500kr...det var ingen feil😅
Sikkert bare en bug😝

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA