Igangkjøring på snø.

Startet av ENTO, onsdag 19. april 2023, klokken 21:17

« forrige - neste »

ENTO

Ja greit så langt, men bildet på skjermen viser jo traction mode når jeg legger det inn. Hvorfor blir dette bildet værende dersom traction mode i praksis fjerner seg etter hvert ? Da burde jo bildet vise den modusen den går sist tilbake til.

vinterdekk

Interessant tråd, jeg har ikke fått ID.4 ennå så kanskje dette blir feil: Mulig saken er at motoren foran er av en type som ikke kan trekke permanent og er derfor bare istand til å låse seg opp til 20 km/t i tracktion mode. I høyere hastigheter eller i andre moduser slår den bare inn etter behov. Bruker du sport mode eller tracktion mode slår den inn raskere enn i comfort og eco.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

igniztion

Sitat fra: ENTO på tirsdag 09. mai 2023, klokken 00:07Ja greit så langt, men bildet på skjermen viser jo traction mode når jeg legger det inn. Hvorfor blir dette bildet værende dersom traction mode i praksis fjerner seg etter hvert ? Da burde jo bildet vise den modusen den går sist tilbake til.

Men den er jo egentlig fortsatt i traction mode (vil jeg tro, jeg har RWD), slik at den trekker på alle hjul dersom du sakker ned til lav hastighet igjen
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA