Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ID 4 Facelift 2024

Startet av E-Trond, tirsdag 18. april 2023, klokken 20:58

« forrige - neste »

Asterix

Sitat fra: E-Trond på fredag 02. februar 2024, klokken 23:39Hva med å lage en egen tråd som omhandler bestilling og levering?
Så slipper man dette tullet i denne tråden...
Hvilke temaer kan vi ærbødigst få lov til å diskutere i tråden din?

daktari

Forbruk, støy, forvarming og relle forskjeller mellom bilene?
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

E-Trond

#167
Sitat fra: Asterix på lørdag 03. februar 2024, klokken 16:07
Sitat fra: E-Trond på fredag 02. februar 2024, klokken 23:39Hva med å lage en egen tråd som omhandler bestilling og levering?
Så slipper man dette tullet i denne tråden...
Hvilke temaer kan vi ærbødigst få lov til å diskutere i tråden din?

Du er i din fulle rett til å diskutere hva som helst i tråden.
Men jeg skulle ønske at dette med levering ble tatt i en egen tråd.
Årsaken er jo ganske enkelt at det å diskutere når bilen skal leveres,ikke er interessant å lese om senere.
En tråd som dette omhandler tekniske oppdateringer og forskjell mellom 23 og 24 modell,og det kan jo være interessant å lese om senere også.
Om man skal kjøpe brukt om et par år feks.
Og da har man gjerne ikke lyst til å lese side opp og ned med siteringer om levering.

ID 7 GTX
Ioniq  2020

E-Trond

#168
Er skuffet over at det større batteriet på 86kWh ikke kom med i denne omgangen.
Er det for stort for å passe i bilen eller kommer det først som 25 års modell?

Edit
Et par skriveleif...
ID 7 GTX
Ioniq  2020

EirikM

Sitat fra: E-Trond på lørdag 03. februar 2024, klokken 20:05Ee skuffet over at det større batteriet på 86kWh okke kom med i denne omgangen.
Er det for stort for å passe i bilen eller kommer det først som 25 års modell?

Har ikke fulgt med helt på ID 4, men 2025-Enyaq skal bygges på en ny MEB+ - plattform som skal få bedre rekkevidde. Regner med det trengs en ny plattform for å få inn det større batteriet?

https://topelectricsuv.com/news/skoda/skoda-enyaq-iv-2025/

E-Trond

Mener å ha lest noe om at den plattformen var utsatt til 27?
ID 7 GTX
Ioniq  2020

torerik

Hm, gir det egentlig mening (økonomisk) å selge oppdatert iD4/Enyaq/Q4 i kun ett år? Ser ikke helt den... Tross alt en del nye komponenter. Jeg tipper ny plattform er 2-3 år unna.
2024 Skoda Enyaq 85X L&K
2015 Volkswagen e-Golf

e-Kvaase

Vurderer å kjøpe ID4 Pro 4M HL.
Ser at faceliften har fått en del gode forbedringer.

Har en 2018 Passat GTE som fungerer utmerket og er feilfri.
Spørsmålet er om man bør kjøpe ID4 nå, eller vente til desember.
X-faktoren er avgiftene på elbiler i 2025, men trolig blir det ingen endring.
Endelig svar kommer ikke før 7. oktober, ved nytt statsbudsjett.
14. mai er det revidert nasjonalbudsjett, mulig det kommer noen hint da.

Ser jo også at salget ikke har vært like bra i år som i fjor.
Sannsynligheten for bedre kampanjer på slutten av året er jo ikke helt utenkelig.
Blir jo litt gambling dette her  :)

MinID

Tror ikke på kampanjer der ID4 Pro 4M HL går vesentlig, eller noe lavere i pris enn nå. Se artikkel på motor.no fra denne uka. De mener dette nå er et godt kjøp i forhold til pris og hva du får for pengene. Salgstallene for id4 er på vei oppover etter at den tidligere i år hadde prod.utfordringer på den nye elmotoren og innfasing av ny sw.

https://www.motor.no/bil/motor-har-testet-vw-id4-med-firehjulsdrift/270721
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Kires

Hvis du venter helt til desember får du sikkert lyst til å vente på facelift som kommer i 2025  :)  . Ikke facelift på 2024, kun oppdatert på noen punkter. Det vil alltid være noe nyere å vente på. Ganske god på pris på 4M Highline nå, så spørs om den skal så mye ned, blir kun gjetting.
2024 Model 3
2022 VW ID.4 GTX

amstray

Salgsstatistikken viser antall leverte biler, ikke antall inngåtte kontrakter. VW har hatt utfordringer med å levere nye 4wd i 2-3 måneder, de utfordringene ser ut til å være over nå. Dermed vil statistikken se bedre ut. Mange positive anmeldelser av id4 2024 tyder også på at salgstallene kan bli moderat høye ut året. Skummelt å gamble på at prisen vil hå ned. Husk også at den norske kronen stadig svekkes, om den synker ytterligere til høsten, vil prisen i NOK stige.
2024: VW ID4
2020: Tesla Modell 3 SR+ - solgt
2018: Nissan Leaf  40kw - solgt

hELgenen

Har kikket litt rundt og slik jeg vurderer det er ID.4 Pro 4M highline et godt kjøp om dagen. Andre muligheter er å vente på Xpeng G6 som kommer rett rundt hjørnet.

vinterdekk

Har en 23 Pro 4M, bestilt i 22. Kan ikke utelukke at jeg ville bestilt en 24 Pro 4M om jeg kunne kjøpt bil igjen, men med VW innbiller jeg meg at senere produksjonsuke/år jo bedre. Så kan de som mottar bilene før deg være QA testere. ID.4 er en klasseløs «Golf» i mine øyne og passer for oss som hadde budsjett til en enklere «Limited» og de som vil ha flere utstyrspakker.
På elbiljakt. VW ID.4 (2023) (2024).

e-Kvaase

Ble bestilling av bil nå i mai.
Fabrikken planlegger for noen små endringer fra 2025 modellen i forhold til remote parkering, som trolig ville øke prisen noe. Panoramaglasstaket blir også litt dyrere. I tillegg så blir leveringstiden noe lenger. Gikk derfor for en 2024-modell. Fikk muligheten til å velge årsmodell, da produksjonen av min bil var planlagt i overgangen mellom årsmodellene. Da er det bare å glede seg :-) Kampanjen som er nå varer ut mai. Det høres vel kanskje ut som bestilling fra juni og utover blir 2025 modell.

hELgenen

Sitat fra: e-Kvaase på tirsdag 21. mai 2024, klokken 08:55Ble bestilling av bil nå i mai.
Fabrikken planlegger for noen små endringer fra 2025 modellen i forhold til remote parkering, som trolig ville øke prisen noe. Panoramaglasstaket blir også litt dyrere. I tillegg så blir leveringstiden noe lenger. Gikk derfor for en 2024-modell. Fikk muligheten til å velge årsmodell, da produksjonen av min bil var planlagt i overgangen mellom årsmodellene. Da er det bare å glede seg :-) Kampanjen som er nå varer ut mai. Det høres vel kanskje ut som bestilling fra juni og utover blir 2025 modell.

Finnes det noe mer utfyllende info om 2024 vs 2025 modell?

Antar prisene skal noe opp som følge av generell prisstigning. Det eneste som taler imot er jo kina konkurransen. Men den kan fort begrenses om EU innfører tollmurer

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA