Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Model 3 refresh (highland)

Startet av model3pw, torsdag 13. april 2023, klokken 16:56

« forrige - neste »

Otkristo

Nå er Quicksilver tilgjengelig også for Model 3

Electric cars in Norway

Sitat fra: Otkristo på torsdag 04. juli 2024, klokken 09:02Nå er Quicksilver tilgjengelig også for Model 3
Fineste fargen den Quicksilver. Endrer seg litt ift lyset :+1:

RuneW

Til dere som nå har kjørt en del mnd med trykke-blinklys:

Er det noe man venner seg til (med litt medvilje) eller er og blir det pyton?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

elbilnooben

Sitat fra: RuneW på mandag 15. juli 2024, klokken 16:11Til dere som nå har kjørt en del mnd med trykke-blinklys:

Kjørt med bilen siden januar. Du venner deg absolutt til det. I vanlige rundkjøringer er det null stress: du starter å blinke før rundkjøringen, og når du skal ut av rundkjøringen er rattet opp-ned og da vet man at nederste knapp er for å blinke ut. Store, «avlange» rundkjøringer er litt mer corny, da må man plutselig holde litt rart på rattet for å få blinket riktig, men det er ikke såå mange av disse rundkjøringene heldigvis. Superdigg med knapper på motorvei og normale lyskryss!

Nihon

Sitat fra: RuneW på mandag 15. juli 2024, klokken 16:11Til dere som nå har kjørt en del mnd med trykke-blinklys:

Har hatt min 2024 siden slutten av desember.

For meg har det blitt like naturlig å bruke knappene som det var å bruke spaken. Er en av de 5% som faktisk blinker i rundkjøringer og en av de 1% som blinker både inn og ut av dem.
2024 Tesla Model 3 LR Ultra Red - 12.12.2023
2020 Tesla Model 3 LR Pearl White Multi-Coat - 31.12.2019 - 08.12.2023

olavxxx

Sitat fra: Electric cars in Norway på fredag 05. juli 2024, klokken 16:20
Sitat fra: Otkristo på torsdag 04. juli 2024, klokken 09:02Nå er Quicksilver tilgjengelig også for Model 3
Fineste fargen den Quicksilver. Endrer seg litt ift lyset :+1:
Det gjelder også den nye mørk grå, samt den nye rødfargen.

Den mørkere grå ser mer sort ut når det er mørkt (jf en eldre grå).
Den nye rødfargen har et vanvittig fargespill i lys/skygger.

Du venner deg til det ja, de første gangene så ser du bare på rattet i 0.5s litt før du kommer til der du skal blinke. Men etter hvert vet du at øverst venstre = blinke til høyre, den under = blinke venstre.
I rundkjøring er rattet opp-ned, men du blinker jo når du skal ut, så da er rattet "nesten rett vei" (er jo litt på skrå, men er samme essensen vedr plassering da).

Så slår du på den "automatisk slå av blinklys"-funksjonen.
Ang kjør/park/rygg, er det flyttet til skjerm. Akuratt det synes jeg er knall, er vel så enkelt å slide fingenpå skjermen som å flytte på en girhendel (faktisk enda enklere).

Er også en failsafe-løsning for kjøremodus, hvis du har fot på brems, er det touchknapper med lys oppe ved nødblinkknappen i taket. (de lyser da opp i farger).

Nihon

Sitat fra: olavxxx på fredag 02. august 2024, klokken 13:04Er også en failsafe-løsning for kjøremodus, hvis du har fot på brems, er det touchknapper med lys oppe ved nødblinkknappen i taket. (de lyser da opp i farger).

Knappene kan også aktiveres ved å trykke der hvor knappene er i taket.

Nihon

Sitat fra: Nihon på torsdag 01. august 2024, klokken 13:46

Har hatt min 2024 siden slutten av desember.

For meg har det blitt like naturlig å bruke knappene som det var å bruke spaken. Er en av de 5% som faktisk blinker i rundkjøringer og en av de 1% som blinker både inn og ut av dem.

Som et tillegg til svaret mitt over:

Jeg fikk en lånebil med spaker bak rattet og jeg må si at etter 8 måneder med knapper på rattet så foretrekker jeg knappene enn å kjøre med spaker. Jeg føler at jeg hele tiden må slippe taket i rattet for å bruke blinklysene i rundkjøringene med spakene, noe som jeg ikke trenger å gjøre med knappene.

Contango

Sitat fra: Nihon på fredag 09. august 2024, klokken 20:50...etter 8 måneder med knapper på rattet så foretrekker jeg knappene...
Bare 8 måneders tilvenning? Skjønner ikke hva folk klager over 😉
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

E-Trond

Sitat fra: Contango på fredag 09. august 2024, klokken 22:21
Sitat fra: Nihon på fredag 09. august 2024, klokken 20:50...etter 8 måneder med knapper på rattet så foretrekker jeg knappene...
😃👍
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Nihon

Hvor skrev jeg at det tok 8 måneder å vende meg til knappene. Du er flink til å ta ut av kontekst å tilpasse det til ditt syn.

Vendte meg til knappene iløpet av de 30 minuttene jeg kjørte hjem fra Tesla når jeg hentet den i desember.

Har kjørt i noen timer med lånebil nå og har ikke klart å vende meg tilbake til spaker igjen, føles som om jeg kjører en gammel veteranbil.

E-Trond

Sitat fra: Nihon på fredag 09. august 2024, klokken 22:36

Vendte meg til knappene iløpet av de 30 minuttene jeg kjørte hjem fra Tesla når jeg hentet den i desember.

Har kjørt i noen timer med lånebil nå og har ikke klart å vende meg tilbake til spaker igjen, føles som om jeg kjører en gammel veteranbil.

Flott for deg...👍
Testet Model 3 i ca 2 timer uten blinklys- spaker og med gearvelger i taket eller på skjerm.
Hater det som pesten selv og kommer aldri til å kjøpe Model 3 på grunn av dette...
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Nihon

Sitat fra: E-Trond på fredag 09. august 2024, klokken 22:46Flott for deg...👍
Testet Model 3 i ca 2 timer uten blinklys- spaker og med gearvelger i taket eller på skjerm.
Hater det som pesten selv og kommer aldri til å kjøpe Model 3 på grunn av dette...

Flott for deg, jeg kommer aldri til å kjøpe en bil som har spaker igjen.

Vi er alle forskjelige så du trenger ikke å være sur fordi at andre har en annen opplevelse eller mening enn deg.

E-Trond

Sitat fra: Nihon på fredag 09. august 2024, klokken 23:05
Sitat fra: Nihon på fredag 09. august 2024, klokken 23:05

Vi er alle forskjelige så du trenger ikke å være sur fordi at andre har en annen opplevelse eller mening enn deg.

Jøss,er vel andre enn meg som virker sur i dette tilfellet...😎
ID 7 GTX
Ioniq  2020

Contango

Sitat fra: Nihon på fredag 09. august 2024, klokken 22:36Hvor skrev jeg at det tok 8 måneder å vende meg til knappene. Du er flink til å ta ut av kontekst å tilpasse det til ditt syn.
Bevare meg vel. Dette skal man virkelig ikke spøke med. Jeg ber da så meget om unnskyld for å ha fornærmet eder så ille.
10+ elbiler bak meg. Nå en '22 M3 og en '24 Enyaq.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA