Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

lydanlegg?

Startet av Svk, tirsdag 11. april 2023, klokken 08:36

« forrige - neste »

Svk

Hei!
Hvordan er lydanlegget i ID4?
Ser en kan kjøpe en pakke med oppgradert lyd,når kom denne? Kan en indentifisere dette på en enkel måte?

Krokstein

Sitat fra: Svk på tirsdag 11. april 2023, klokken 08:36Hei!
Hvordan er lydanlegget i ID4?
Ser en kan kjøpe en pakke med oppgradert lyd,når kom denne? Kan en indentifisere dette på en enkel måte?

Det ble mulig å bestille dette fra sent på høsten 2021. Litt usikker på når de første bilene med dette installert rullet ut fra fabrikken, men det var nok en god del senere.

Vet ikke om jeg forstår hva du tenker på med identifisering, men det ligger vel i infotainment+ pakken dette så alle 2023 modeller med den pakken vil vel ha det.

Er ikke noen hi-fi spesialist selv, men har denne pakken og synes den lyder veldig godt i mine ører.
ID.4 GTX

Svk

indentifisering, lurte på om en kunne se det på høyttalere eller noe, så når en sitter på finn.no så ser en om bilen har det eller ikke.
Har bladd litt på finn, men er jo så mange typer av id4. pro,gtx,first,etc,etc.litt av en jungel.
å utover det så har en ørten utstyrspakker. Nesten sånn at en ikke tørr å kjøpe id4

MinID

Du kan iallefall se det om du tester bilen. Da skal det være en subwoofer i "brønnen" i bagsjen bak. Subwofferen dekker over 50% av denne plassen. Om subwoffer dekker 100% så er det en 3. partsløsning (sannsynligvis bedre. Er den tom, er det standar lyd.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

Svk

Ser ut som HUD/headup display også følger med i denne pakken. så da kan jeg evt se etter det også

hav4rd

Sitat fra: Svk på tirsdag 11. april 2023, klokken 12:53Ser ut som HUD/headup display også følger med i denne pakken. så da kan jeg evt se etter det også

Vær oppmerksom på at eldre biler med Infotainmentpakke+ har HUD uten å ha oppgradert lyd. Så det er ingen direkte sammenheng der. Du må nok se i bagasjebrønnen for å være sikker.
ID.4 GTX (2022)

Svk

ja, fant ut at mange 1ed også har HUD.
Men denne ser ut til å ha:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=296914688

var ikke dette billig?

Robert Nilsen

Høres ut som et greit kjøp. Mangler proaktiv kollisjonsbeskyttelse og travel assist, som da tydeligvis er dyre greier.

Kjell Salvigsen

jeg har kjørt bil med utvidet VW anlegg (et par ganger), med standard anlegg (noen måneder) og med lydpakke fra Bass Brothers som bygger på standard anlegget (1,5 år+). Lyd er selvsagt smak og behag, men jeg mener bestemt at utvidet VW anlegg ikke var særlig imponerende. Da ville jeg utvilsomt ha valgt standard anlegg og utvide det med en DSP forsterker og en subwoofer i brønnen bak. Da får man et mye bedre anlegg mener jeg. Standard anlegget er i seg selv bra mener jeg med riktige innstillinger og god lydkilde (ikke dab radio), spiller naturlig og fint, men mangler noe bass og kraft dersom du er opptatt av det. Så alt i alt; jeg ville valgt standard anlegg eller standard+en av lydpakkene fra feks Bass brothers frem for VWs eget utvidete anlegg med s.woofer. Anbefaler deg å gå innom en forhandler for å høre selv, forskjell mellom standard og utvidet anlegg, tror mange forhandlere kan ha dette i demobiler.
2 e-golf 2016, begge solgt
Audi e-tron 55 solgt
Vw id4 first max mars 21 solgt
Kia E-Niro 64 kWh 2020-21 mod. solgt
Nissan Leaf 2018 mod. FAMILIEBIL NR. 1-spareprosjekt 24/25
Porsche Panamera 4 e-hybrid 2017/18 mod. solgt
BMW M2 2017 mod. Solgt
På elbil jakt i løpet av 2024/25

hav4rd

Sitat fra: Svk på tirsdag 11. april 2023, klokken 13:24ja, fant ut at mange 1ed også har HUD.

var ikke dette billig?

Jeg blir overrasket om denne bilen faktisk har oppgradert lydanlegg, selv om det står i annonsen. Bilen er registrert i desember 2021, og jeg tror ikke oppgradert lyd ble produsert så tidlig. Be evt forhandler sende et bilde av brønnen bak.
ID.4 GTX (2022)

Krokstein

Sitat fra: Kjell Salvigsen på tirsdag 11. april 2023, klokken 14:50jeg har kjørt bil med utvidet VW anlegg (et par ganger), med standard anlegg (noen måneder) og med lydpakke fra Bass Brothers som bygger på standard anlegget (1,5 år+). Lyd er selvsagt smak og behag, men jeg mener bestemt at utvidet VW anlegg ikke var særlig imponerende. Da ville jeg utvilsomt ha valgt standard anlegg og utvide det med en DSP forsterker og en subwoofer i brønnen bak. Da får man et mye bedre anlegg mener jeg. Standard anlegget er i seg selv bra mener jeg med riktige innstillinger og god lydkilde (ikke dab radio), spiller naturlig og fint, men mangler noe bass og kraft dersom du er opptatt av det. Så alt i alt; jeg ville valgt standard anlegg eller standard+en av lydpakkene fra feks Bass brothers frem for VWs eget utvidete anlegg med s.woofer. Anbefaler deg å gå innom en forhandler for å høre selv, forskjell mellom standard og utvidet anlegg, tror mange forhandlere kan ha dette i demobiler.

Jeg har ikke gjort noen sammenligning med BB anlegget. Tviler ikke på at det er bra, men jeg kjenner en liten skepsis til integrasjon av 3. parts komponenter i forhold til om godlyden "overlever" fremtidige software oppgraderinger. Sikkert bare jeg som overtenker dette. For egen del var det forsåvidt ikke noe relevant valg heller siden jeg ville ha HUD på bilen og da kom det bare med ;)
ID.4 GTX

Svk

Kunne tenkt meg godlyd med standard annlegg. Snuser også litt på ariya med Bose

Svk

Sitat fra: hav4rd på tirsdag 11. april 2023, klokken 14:57
Sitat fra: Svk på tirsdag 11. april 2023, klokken 13:24ja, fant ut at mange 1ed også har HUD.

var ikke dette billig?

Jeg blir overrasket om denne bilen faktisk har oppgradert lydanlegg, selv om det står i annonsen. Bilen er registrert i desember 2021, og jeg tror ikke oppgradert lyd ble produsert så tidlig. Be evt forhandler sende et bilde av brønnen bak.
Er i dialog med forhandler.Men stopper vel når jeg får innbyttepris på min

daktari

var ikke dette billig?
vet ikke, ser ut som en 1st lignende utgave. Matrix trekker opp, men 360 og Travel Assist mangler, samt setene må være en standard-variant. 1st Max kan være et bedre kjøp.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Svk

Veldig mange varianter.
Er ikke så kresen.Men noen av setene ser jo 90-talls ut
Men tenker 204hk og største batteri.
Mørke ruter bak.
Stereo med Sub
Og hengerfeste

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA