Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Programvareoppdatering til din Q4 e-tron med reg.nr EC86....

Startet av Brolar, søndag 19. mars 2023, klokken 08:54

« forrige - neste »

Brolar

Denne eposten kom inn fra Møller denne uken. Denne over-the-air oppgraderingen skal rulles ut i slutten av mars " gi meg flere funksjoner i Audi Connect og myAudi appen. I tillegg vil du kunne oppleve raskere lading og mer effektiv bruk av batteriet. Dette kan gi forbedringer i bilens rekkevidde". Er det noen som vet om dette er samme sak som omtales i TEK.no som "produksjonsfeil/batterifeil på Audi, Skoda og VW oppdaget ? I artikklen som nevnes det at "Det skal ikke være snakk om hele batteriet som må byttes, snarere kun moduler i batteripakken. Utskiftingen av modulene har allerede vært i gang en stund, og bileierne det gjelder vil bli kontaktet av sin forhandler". Er det teknisk mulig å gjøre en over-the-air oppdatering på batteriytelse ? Vet noen om hvilke  Audi Q4 produksjonsserie dette gjelder. Jeg er vel ikke den eneste som syntes rekkevidde ikke er i nærheten av hva som er lovet ? Er holdningen hos Møller at den som klager /maser mest får modulbytter eller....
Audi Q4 50 e-tron Quattro

Orbit

Dette er nok to forskjellige saker. Over-the-air-oppdateringen endrer på batteriytelse ved å justere på hvilke marginer som legges inn (temperatur etc). Det er mest sannsynlig at de har samlet mer erfaringsdata fra bruken av bilene som gjør at de kan gjøre endringer. Det er ingen fysiske endringer.

For produksjonsfeil på batterier, vil jeg tippe at også norsk-solgte biler dukker opp på denne lenken dersom de er tilbakekalt (legg inn VIN øverst, deretter kontrollkoden fra det grå feltet på linjen under): https://www.audi.de/de/brand/de/neuwagen/feldmassnahmen.html
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Brolar

Orbit, takk for svar.
På den tyske linken din melder de at bilen min er ikke er berørt av tiltak fra Audi AG. Er denne siden også å finne på den norske nettsiden, kan ikke finne den ? 
Audi Q4 50 e-tron Quattro

bobfrode

Nå sliter vel alle på samma platform som Q4 med rekkevidde om vinteren, men ja...
En på jobben har Enyaq og med 3,1 og han merket ingen forskjell (3,2 ikke rullet ut enda).

Kanskje de har justert temperatur for når rekkevidden synker da den nå synes å være fra
10 og over (full pupp)
10-6 gr (redusert)
5-0 gr (enda mer redusert)
0 gr og kaldere (tullete redusert) Får kanskje teoretisk 30, men faktisk 20 på høyt forbruk..

(min q4 e50 er fra 01/09/21)

igniztion

Rekkevidden på min ID.4 ble delvis bedre med 3.0 oppdatering, fordi bilen ikke lenger varmer batteripakken unødvendig på korte turer. Minuset er at lynlading er helt ubrukelig på vinteren fordi bilen ikke varmer opp batteripakken nok.
2021 VW ID.4 1st Max
2014 VW e-Up

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA