Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Steinsprut

Startet av VistaX, tirsdag 14. mars 2023, klokken 10:15

« forrige - neste »

VistaX

Var så heldig å få steinsprut på både frontrute og glasstak to dager etter henting av bilen.
Var hos Hurtigruta Carglass og frontruten kunne repareres. Glasstaket var det verre med siden det allerede har sprukket. Det måtte skiftes og de anbefalte å vente til mai slik at den verste grus-sesongen har gitt seg.

Noen som har erfaringer med skifte av glasstak på Tesla? Hvor bør man gjøre det?
Har Topp bilforsikring i DNB så mener jeg skal være dekket.

DagfinnN

#1
Jeg skal skifte på torsdag. Koster hele 2.900 :) :)
Det er bakre del av glasset jeg skal skifte.
Gjør det hos Tesla Brumundal. La inn serviceforespørsel i app'en i går med bilde av skaden, og fikk altså time allerede torsdag.
Veldig effektivt.
Eh  -er TM3 fra 2021 da - ikke Y, men tror ikke prisforskjellen bør være så himla mye.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Svk

for hele jobben? eller egenandel?

DagfinnN

Hele jobben.
Gledelig overrasket.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Svk

All honør til tesla om de har laget bilene sine slik at de er enkle å reparere og har billige deler.

leste et sted at Tesla 3 også hadde fornuftige priser på hovedlykter

Nimrad

Jeg ville tatt det med Tesla direkte. På toppforsikringer koster det 1000,- egenandel for frontrute, men vet ikke hvordan det stiller seg når det kommer til glasstak. Men uansett ville jeg heller gått til Tesla direkte. Tror ikke bilglassleverandørene har takvindu på lager akkurat.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Handyman

Tror ikke Tesla tar på seg forsikringssaker. Det er for mye adm. Ved bruk av forsikring, og kun betaling av egenandel må man derfor benytte firmaer som tar oppgjøret med forsikringsselskapene.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

DagfinnN

Jo, Tesla tar på seg forsikringssaker. De gjorde alt med når jeg måtte skifte speilhus.
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Handyman

Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 14. mars 2023, klokken 21:47
Jo, Tesla tar på seg forsikringssaker. De gjorde alt med når jeg måtte skifte speilhus.
Det har du nok rett i, jeg skulle spesifisert at det gjelder glass-skader. Vet om flere som har måtte legge ut for full pris og selv få det refundert fra forsikringsselskapet. Men jeg kan ikke sikkert si at det gjelder alle Teslaverksteder.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

VistaX

Men slike saker er bare at man er uheldig? Ingen vits i å prøve seg hos Tesla med at glasstaket tålte lite eller lignende?

Handyman

Sitat fra: VistaX på søndag 19. mars 2023, klokken 07:25
Men slike saker er bare at man er uheldig? Ingen vits i å prøve seg hos Tesla med at glasstaket tålte lite eller lignende?
På samme måte som andre biler, får også Tesla steinsprut ;-)
Det beste tipset er å holde lang avstand til biler foran deg i høy hastighet. Spesielt like etter at de har kjørt på motorvei. Det er da stein løsner fra dekkene ;-)
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Svk

Opplevde det i 80 sona ja.id4 foran som skulle kjøre forbi.var oppover underjordisk tunel

Lucaria

Det er veldig irriterende med dette modet at ingen skal ha skvettlapper. På en 20min tur fikk jeg 3 STORE steinsprut som hørtes veldig godt og en av dem såg jeg faktisk da den var så stor.

En av de lagde merke i frontruta, men det er heldigvis nede på det svarta området så jeg ser den ikke fra innsidan.

Med SÅ mye grus i Oslo, og stort sett ingen med skvettlapper så blir det ganske mange store steinsprut hver eneste dag.  :-\ Heldigvis har jeg ikke fått en som chippet lakken enda men det er vel bare ett spørsmål om tid.

Att ha den avstand man har lyst til er nesten umulig i Oslo da folk bare legger seg imellom, men jeg prøver.

Klykken

Stikk innom en glass-sjappe og få steinspruten på glasset lappet. Hvis ikke vil det med tiden nesten garantert bli sprekk ved temperatursvingninger.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA