Hattehylle

Startet av VistaX, mandag 13. mars 2023, klokken 07:35

« forrige - neste »

VistaX

Hatt bilen noen dager nå og lurer på om noen har tips til teknikk for å få lagt hattehyllen fra seg ved innlasting. Kom fra Mazda CX-5 hvor dette trekket fulgte døren bak, og dette var jo mye enklere.

petersv

Den innerste delen (foran knekken) kan føres ned langs baksetene, men er litt plunder å få til med en hånd.

RuneW

Hattehyllen er soleklart den dummeste løsningen på bilen. Håper det kommer noe fornuftig tredjepartsløsninger snart.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Nimrad

Hva skal man med hattehylle i en crossover egentlig? Ser ikke behovet i det hele tatt jeg. Med mindre man er i USA hvor det stjeles betraktelig mer fra biler. Tesla har jo sentry mode også.
Tesla MY LR CR 2023
Fiat 500e 2021 Icon 3+1
Seat Mii 2020 - Solgt

Stjerneglis

Det finnes allerede tredjepartsløsninger både i form av rullegardin og fast hylle som løftes av bakluka.

Selv har jeg ikke savnet noe av dette i det daglige. Bruker for det meste frunken eller bakerste oppbevaringsrommet under gulvet bak. Helt konge!

Kan hende en bagasjehylle demper noe veistøy bakfra, men dette løses evt. effektivt med volumknappen på lydanlegget i TMY.
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

kaistian

Sitat fra: Nimrad på mandag 13. mars 2023, klokken 12:55
Ser ikke behovet i det hele tatt jeg. Med mindre man er i USA hvor det stjeles betraktelig mer fra biler.
Det hjelper lite, de knuser ruta og sjekket uansett, her fra San Francisco
https://youtu.be/iWeu2dxHRDg?t=593

Handyman

Hva skal man med hattehylle i en crossover egentlig?
Det demper litt støy og sikrer lasten litt. Jeg har uoriginal rollo og er meget fornøyd, og synes Teslas hylle ser mindre praktisk ut.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Kim-

Hva skal man med hattehylle i en crossover egentlig? Ser ikke behovet i det hele tatt jeg. Med mindre man er i USA hvor det stjeles betraktelig mer fra biler. Tesla har jo sentry mode også.
Det går jo på sikkerheten med at ting ikke flyr over setene og i hode på deg
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Jeg synes original hattehylle ser bra ut, den er ganske tykk og polstret så jeg vil kunne tro at den muligens kan bidra til å dempe litt veistøy, litt derfor jeg ikke har giddet å prøve å kjøre uten. Jeg bruker også det store rommet under bagasjegulvet, her får jeg plass til 4-5 gode bæreposer så det har egentlig holdt. Men skal være enig i at den nok er litt upraktisk hvis du trenger plassen til andre ting, den tar jo litt plass selv sammenslått.

Kim-

Hadde den bare holdt seg sammenklappet når man dyttet den frem
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

MightyCalves

Makan til klønete opplegg. Den demper sikkert litt lyd men er konstant i veien når jeg skal laste bak. Hvorfor i all verden kan den ikke låses i brettet tilstand?

Handyman

Sitat fra: MightyCalves på mandag 13. mars 2023, klokken 21:48
Makan til klønete opplegg. Den demper sikkert litt lyd men er konstant i veien når jeg skal laste bak. Hvorfor i all verden kan den ikke låses i brettet tilstand?
Montere noen magneter?
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

RuneW

Sitat fra: MightyCalves på mandag 13. mars 2023, klokken 21:48Makan til klønete opplegg. Den demper sikkert litt lyd men er konstant i veien når jeg skal laste bak. Hvorfor i all verden kan den ikke låses i brettet tilstand?

100% enig! Utrolig upraktisk opplegg. Har sett noen (tilsynelatende) bra alternativer hos begood.no, men felles for dem er at de ikke passer på nyere Model Y som kommer levert med eget trekk/hylle (som min).

Finnes det tredjeparts alternativer for nyere bilder?
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

RuneW

For å svare meg selv:

https://www.bilkomponenter.no/products/rollo-tesla-model-y-hattehylle

"Passer KUN til TMY med original hattehylle - utlevert ca april 2022 og nyere."

Men skulle gjerne ha sett noen tester av dette produktet. Hvor bra det er lime-fast-noen-fester-greiene fungerer er jeg litt nysgjerrig på...
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

Stjerneglis

2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA