Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading av 12v batteri Soul 2021

Startet av Odd-Inge På Moholt, søndag 12. mars 2023, klokken 16:06

« forrige - neste »

Odd-Inge På Moholt

Hei.
Har nettopp kjøpt en Soul 2021 mod, og synes ikke fjernlysene er noe å skryte av.
Tenkte derfor å montere en ledbar.  Men hvor mange watt kan jeg tillate meg å sette på foran?
12v batteriet er jo ikke større enn 44Ah.
Noen som vet hvor sterk 12v laderen i bilen er under kjøring?  (hvor mange W eller A den lader med)

Tenkte å montere den i den "blanke" spalten mellom hovenlysene for å få den så høyt som mulig hvis det lar seg gjøre.
Noen som har gjort/prøvd det så er jeg meget taknemmelig for tips og råd.
:) :)
Reva 2009 Solgt
MB B250e 2016 Til salgs.
Skoda Enyaq 2021,
Kia Soul 2021

eikerkongen

Jeg har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men jeg undres over at du ikke er fornøyd med fjernlysene. Jeg har samme årsmodell og har aldri hatt en bil med bedre lys enn denne...
(Min er en Exclusive, men det er vel de fleste av denne bilen.)

Odd-Inge På Moholt

Hmmm...kan det være feil på min tro?  ???
Det er en Ekxclusive ja. Nærlysene er gode, men det blir ikke så mye mere lys når fjernlyset blir slått på.
Reva 2009 Solgt
MB B250e 2016 Til salgs.
Skoda Enyaq 2021,
Kia Soul 2021

Orbit

Kjenner ikke til Soul, men tror ikke det står på effekt i 12V-laderen for å drive ekstralys. De fleste elbiler jeg har sett data på ligger mellom 2000-2500W. F.eks i3 leverer opptil 2500 W kontinuerlig om nødvendig, dvs >150 A, langt over hva en LED-bar vil trenge.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Usikker

Sitat fra: Odd-Inge På Moholt på torsdag 16. mars 2023, klokken 22:12Det er en Ekxclusive ja. Nærlysene er gode, men det blir ikke så mye mere lys når fjernlyset blir slått på.

Faktisk enig, nærlys er bra men man merker nesten ikke at man har på fjernlys. Blir nok en ledbar på min i løpet av sommern.
Har to sånne på fossilen og det gir dagslys hele døgnet
https://www.ekstralys.no/rigid-sr10-pro-godkjent-spot-fjernlys
--
:
Kia Soul 30kWh Juli-2017 -> Mai 2021 (64000km, 100% batteri ved salg)
Kia eSoul 64kWh (11kW obc) Juni2021 ->

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA