Snøfnugg symbol

Startet av Kjetil1986, fredag 10. mars 2023, klokken 09:18

« forrige - neste »

Kjetil1986

Hei.

Har en model Y performance fra desember 2022.

Kan kun huske å ha sett det blå snøfnugg symbolet et par ganger rett etter at jeg hentet ut bilen. Selv om batteriet er iskaldt nå om dagen, så kommer ikke symbolet.

Før denne bilen hadde jeg en model 3 LR 2021 modell. Her var snøfnugg symbolet synlig veldig ofte på vinteren.

Andre med model Y som har lagt merke til dette? Symbolet for battervarming fungerer som "det skal"
Model 3 long range 2021

Stig-Arne

Er sjelden jeg ser det på min Model Y.
Er nok  programmert forskjellig i henhold til forskjellige batteri typer rett og slett

F.eks vår Model 3 SR+ med LFP batteri ser jeg det titt og ofte.
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

Kim-

Sitat fra: Kjetil1986 på fredag 10. mars 2023, klokken 09:18
Hei.

Har en model Y performance fra desember 2022.

Kan kun huske å ha sett det blå snøfnugg symbolet et par ganger rett etter at jeg hentet ut bilen. Selv om batteriet er iskaldt nå om dagen, så kommer ikke symbolet.

Før denne bilen hadde jeg en model 3 LR 2021 modell. Her var snøfnugg symbolet synlig veldig ofte på vinteren.

Andre med model Y som har lagt merke til dette? Symbolet for battervarming fungerer som "det skal"
Du hadde sikkert Panasonic på model 3 og nå har du LG
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Kjetil1986

Ja, det er vel forskjellige batterier. Syns bare det er rart at symbolet ikke kommer når bilen har stått over natta i -17 grader og har null regenerering.

Får heller ikke opp siste superlading i skjermen på bilen. Selv om jeg har superlade 4-5 ganger siden bilen var ny.
Model 3 long range 2021

Kim-

Hvorfor er det rart? Snøsymbolet betyr bare at noe kapasitet er utilgjengelig. På min gamle X var det Panasonic og der fikk jeg snøsymbol og null regen veldig ofte. LG batteriet takler kulde bedre pga mer kobolt(?).
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

førategangtesla

Jeg har fått snøfnugg symbol en gang og det var etter at bilen hadde stått 8 timer på jobb i 14 minus uten forvarming. Jeg har en 2023 MYP levert i desember.

Ellers så har jeg 2 ganger fått redusert Regen såpass etter start slik at jeg har måttet bremse med bremsepedalen, dette på på litt over 3 måneder. Skal sies at jeg har fått symbolet med redusert Regen en del ganger rett etter start hvis bilen har stått ca under 2 grader celsius i en arbeidsdag, men det er er ikke verre enn at jeg egentlig ikke merker veldig mye til det.

Jeg pleier å forvarme i ca 10-20 minutter før jeg drar fra jobb avhengig av utetemperatur, så det har nok hjulpet på.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA