Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

2023.6.x

Startet av sjokomelk, tirsdag 07. mars 2023, klokken 15:00

« forrige - neste »

sjokomelk

Jeg ser på TeslaFi at 2023.6.1 begynte å rulle ut i USA på lørdag, men stoppet ganske raskt opp. Antageligvis noe som ikke har vært helt som det skulle.
Release notes: https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2023.6.1/release-notes
Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

MuskElBil

Hm, min begynte å laste 2023.6.1 i natt.
Ser ut som utrullinga fortsetter så kanskje berre ein kort pause etter "first wave"?

2019 TMS 100D Deep Blue Metallic FSD

hugin

Min er oppdatert, men ut over språkstøtte til Island ser det ikke ut til å være den helt store oppdateringen. Venter på Vision...
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla MX 2018 75D  les: sponsor og vedlikeholder...
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

Handyman

Min var ferdig nedlastet i natt og jeg installerte den da jeg kom på jobb.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

Elmo

Jeg fikk beskjed om ny programvare 2023.6.1 på skjermen i morges, men da jeg koblet til wifi etter en liten tur på butikken så var den borte.
Men den kommer vel snart tilbake.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Stjerneglis

Var mye ikke relevant for Norge i 2023.6.1...
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt...

hugin

2023.6.8 lastes ned. "New language support", ser ingen andre tegn til annet enn bug fix
Tesla MYP hvit/svart levert 10.11.2022
Tesla MX 2018 75D  les: sponsor og vedlikeholder...
Tesla M3 LR DV4W FSD acc boost 2019 - solgt

Motorwatt

Denne fikset problemet med støy på DAB og andre lydkilder
😄
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Elmo

Sitat fra: Elmo på onsdag 08. mars 2023, klokken 09:56
Jeg fikk beskjed om ny programvare 2023.6.1 på skjermen i morges, men da jeg koblet til wifi etter en liten tur på butikken så var den borte.
Men den kommer vel snart tilbake.

Og idag fikk jeg 2023.6.8 isteden
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

førategangtesla

Jeg fikk 2023.6.8 i natt.

Nå fungerer auto viskerene rett og slett veldig bra. Noen andre som har merket forskjell på dette etter denne oppdateringen? Tidligere så har viskerene gått ca 15 sekunder hele tiden før de har justert seg inn, nå i dag etter oppdateringen så kjørte jeg rett ut i regnvær og viskerene gikk veldig veldig greit helt fra start.

Eller så har det noe med at bilen har restartet etter oppdateringen.

OlaM

Sitat fra: førategangtesla på onsdag 22. mars 2023, klokken 17:24

Nå fungerer auto viskerene rett og slett veldig bra. Noen andre som har merket forskjell på dette etter denne oppdateringen? Tidligere så har viskerene gått ca 15 sekunder hele tiden før de har justert seg inn, nå i dag etter oppdateringen så kjørte jeg rett ut i regnvær og viskerene gikk veldig veldig greit helt fra start.

Har ikke fått den ennå, men mine viskere har ikke gjort akkurat det du sier med de 15 sekundene. Men de går av og til altfor fort og finner gjerne på å gå av seg selv selv om solen skinner. Lov å håpe likevel.
'21 3LR

Handyman

Merker ikke noe forskjell enda. Men så har jo autoviskere alltid fungert bra på vår Y.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

førategangtesla

Sitat fra: Handyman på onsdag 22. mars 2023, klokken 18:43

Merker ikke noe forskjell enda. Men så har jo autoviskere alltid fungert bra på vår Y.

De fungerte tålig greit i starten etter jeg fikk bilen, men etter første oppdatering hvor vi fikk muligheten til å justere rattvarme så ble det litt vel følsomt for å bruke autoviskere, også dette med at den gikk hele tiden første ca 15 sekunder. Nå funker den iallefall helt topp, rart at det skulle være tilfeldig akkurat i dag da jeg installerte oppdateringen.

Jeg har ikke hatt problemer med at viskerene går uten at det regner, det har bare skjedd typisk 3-4 ganger, det er ikke verre enn forrige bil som brukte regnsensor.

Så får man håpe det holder seg slik  :)

førategangtesla

2023.6.9

Nå kommer parkeringsassistent  ;D  :+1:  :+1:

Da er det bare å vente på oppdatering.

https://www.notateslaapp.com/software-updates/version/2023.6.9/release-notes

Edit. Ser at det er få som står til oppdatering, kanskje et dårlig tegn?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA