Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

8% rabatt på lagerbiler

Startet av Otkristo, lørdag 04. mars 2023, klokken 11:27

« forrige - neste »

Otkristo


thimian

Mon tro hvorfor det? Er det avbestilte biler pga riper eller småfeil?
Ser også at tilsvarende bil jeg har bestilt ligger inne til levering i Drammen. Merkelig at dem ikke har matchet den til meg??

thimian

Ser det er justering som følge av utstillingsbruk

thorerik

Dette er nye biler, som er usolgte. Lønner seg å være kjapp her!

hagestol

Typisk at det ikke er standard hvit LR, men skal man ha performance er det vel et kupp!

k1

#5
Det var 44k spart på en TMYP Quicksilver det  :+1:

Håvar

Det ligger/lå en quicksilver LR med 20" og hvitt interiør ute til 531'
Synd jeg absolutt skal ha rød bil  ???
2023 TMY LR Midnight Cherry Red (levert mai 23)
2015 e-Golf

k1

Bare til info, så er utleveringssted på flere av disse bilene slik at man kan velge mellom f.eks. trondheim og drammen, eller stavanger og drammen, selv om det står f.eks. stavanger ute på hovedlisten over biler.

Petter-S

alle disse med rabatt er vel utsillingsbiler, så en må vel regne med litt riper osv.

Kim-

Det et nok helt nye biler som ikke er solgt enda
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

jlan

Sitat fra: thimian på lørdag 04. mars 2023, klokken 11:46
Mon tro hvorfor det? Er det avbestilte biler pga riper eller småfeil?
Det kan være riktig at det er utstillingsbiler. Men den betegnelsen har vært brukt tidligere når inventorybilene ikke var helt "up to date". For eksempel da TM3 kom med et litt større batteri, ble biler med det gamle batteriet solgt med en slik rabatt.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

MooCow

#11
Sitat fra: jlan på lørdag 04. mars 2023, klokken 21:17
Sitat fra: thimian på lørdag 04. mars 2023, klokken 11:46
Mon tro hvorfor det? Er det avbestilte biler pga riper eller småfeil?
Det kan være riktig at det er utstillingsbiler. Men den betegnelsen har vært brukt tidligere når inventorybilene ikke var helt "up to date". For eksempel da TM3 kom med et litt større batteri, ble biler med det gamle batteriet solgt med en slik rabatt.

Klarer ikkje heilt å få noko logikk ut av rabattane. For performance så er det følgjande av inventorybilane som er rabatterte 3 av 13 quicksilver, 14 av 29 svarte, 14 av 34 kvite

For LR så følgjande rabatterte 1 av 2 quicksilver (Berlinfarge), 2 av 3 Midnight silver (Kinafarge), 1 av 1 red multi coat (Kinafarge), 1 av 1 blå (kinafarge), 0 av 8 svarte og 0 av 13 kvite.

For SR ligg det berre 2 stk i inventory og 1 av dei er rabattert.

For LR så er det altså berre 1 Berlinbil som er rabattert.

Heller litt imot Jlan si forklaring om at det antageleg er ei form for oppdatering på dei fleste som vert utlevert utenom dei som er rabatterte.

Redigert: Men ser no at i England og Tyskland er rubbel og bit av inventory rabattert, så kan henda det berre er end om quarter push og.
https://www.teslarati.com/tesla-discount-inventory-vehicles-europe/

k1

Jeg hadde en TMYP quicksilver inne i bestilling med levering nå i midten av mars. VIN på denne er 082xxx, med pris 624k, uten EAP/FSD/vinterdekk (fikk VIN her i slutten av forrige uke).

Jeg gikk i dag for en av disse tilsvarende inventory bilene og fikk VIN 067xxx, mao 15k biler før produsert. Tenker at de ligger på en produksjon av i snitt 3500 biler i uka i januar og februar (siden de var på 4000 biler/uka end-feb), så vi snakker om ca 3-4 ukers "produksjonsforskjell"? Denne kom da på 568k, men uten HF så vi snakker om 580k m/HF. Det er 44k i prisforskjell på ellers tilsynelatende lik biler. Blir interessant å se om det er noen forskjell på denne inventory bilen vs nybestilte i dag.

CEM07

Jeg bestilte en hvit/sort YP inventory for ca. 3 uker siden og skal hente den nå til torsdag.
Prisen for min er kr. 592.153,- pluss vinterhjul. Nå står det tilsynelatende like biler til kr. 551.278,- og jeg må si at dette føles litt galt.
Jeg ser også at det fortsatt er biler til samme pris som jeg betaler og skjønner ikke hva som er forskjell eller hva som er grunnen for en rabatt på kr. 40.875,-
Har sendt en mail til selger om dette, men skal straks trykke på knappen for betaling så hadde vært greit med ett svar først.
Model YP 2023 Sort
Model YP 2023 Hvit
E-tron 50 2020
e-Golf 2014

heiho

Sitat fra: CEM07 på mandag 06. mars 2023, klokken 08:56
Jeg bestilte en hvit/sort YP inventory for ca. 3 uker siden og skal hente den nå til torsdag.
Prisen for min er kr. 592.153,- pluss vinterhjul. Nå står det tilsynelatende like biler til kr. 551.278,- og jeg må si at dette føles litt galt.
Jeg ser også at det fortsatt er biler til samme pris som jeg betaler og skjønner ikke hva som er forskjell eller hva som er grunnen for en rabatt på kr. 40.875,-
Har sendt en mail til selger om dette, men skal straks trykke på knappen for betaling så hadde vært greit med ett svar først.

Hadde bestilt en av de til redusert pris asap og kansellert den andre. Ganske enkelt. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA