Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Den røde Thinken i Hammerfest - føler seg vel så langt - eller ei!

Startet av bcx238h, fredag 03. mars 2023, klokken 08:38

« forrige - neste »

Marsto

#195
Sitat fra: bcx238h på torsdag 14. mars 2024, klokken 14:37Hei folkens!

Tenkte å høre litt om noen her i gruppa har lyst å kjøpe Think-en min?
Legen krever et mer aktivt liv av meg... spasering, sykling, svømming... så dvs. at "Paulchen Tyttebær" vil nok ikke brukes særlig mer lenger.  :-\

Den fungerer veldig bra etter alt det arbeidet som jeg har utført og beskrevet her i forumet.

Den er ikke strøken:

  • Original varmekolbe er ut av drift - oppdaget etter kjøpet
  • Sentrallås har nok kabelbrudd i sjåførdøra - oppdaget etter kjøpet
  • Høyttalerutgang har nok kabelbrudd i passasjerdøra - oppdaget etter kjøpet
  • Den røde ABS-plasten har falmet
  • Taket/Himlingen henger litt - oppdaget etter kjøpet - men er helt i orden ellers
  • Bryteren til spjeldet kan ikke vris helt til frontrutesymbolet - aldri undersøkt nærmere - oppdaget etter kjøpet
  • Oppvarmet frontrute fungerer ikke rett i midten av frontruta - oppdaget etter kjøpet - men ellers fungerer resten

På den andre sida fungerer den kjempebra teknisk sett!

  • Ladekabel med både 10/16A instilling med original "THINK"-plugg
  • Den har splitter nye sommerdekk
  • Piggdekkene hadde jeg nok bare brukt resten av denne sesongen
  • Hjullager høyre bak er skiftet
  • Bremsevaier høyre bak er skiftet
  • Bærebroa høyre framme er skiftet
  • Batteriet er i veldig god stand - inkl. RLEC, MLEC osv.
  • Bremsevæske er byttet
  • Kupéfilter er byttet
  • Det kan følge med "Nicometer" - Større skjerm med Duinomite
  • Jeg har original PCAN-adapter fra Tyskland som kan kjøpes i tilfellet bilen selges
  • Jeg har en reserve batterimodul som kan selges også om ønskelig

Kanskje er det noen der ute som har interesse... jeg er ikke nødt til å selge den akkurat nå.
Men jeg må nok bevege meg litt mer... ;D
Hvordan går det med tyttebæra og kravet om mer bevegelse? Jeg tenkte at det må da finnes ihvertfall en som ønsker å kjøpe din Think i Hammerfest? Da kan du jo være mentor å bare bidra litt til at bilen fremdeles går i verdens nordligste by? Hvis det blir mye mas er det jo bare å henvise den heldige eieren til elbil forumet.
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

bcx238h

Hei og hå!

Jeg er fortsatt i livet, og Paulchen Tyttebær også - egentlig.
Har antageligvis fått trøbbel med 12V batteriet.
Fra tid til annen ville bilen ikke starte og det var diskobelysning i dashbordet.
Men når jeg ladet 12V batteriet gikk det greit.

I dag var det nå slutt - selv etter mange timers lading skjedde ingen ting.
Batteriladeren viste omtrent ingen strømopptak.

Demonterte batteriet og testet det med sånn et testinstrument som man klyper på polene og som har en svær varmetråd i midten. Testet flere ganger i opptil 10 sekunder.
Spenningen brøt ikke sammen, men helt stabilt var det heller ikke.

Har koblet til laderen etterpå og så viste han plutselig strømtrekk på 5-6A.
Har koblet starthjelpkabler mellom batteriet og tilkoblingskablene på bilen og prøvd å starte.
Nope --- bare diskolys.

Batteriet er ikke det nyeste. Må nok kjøpe et nytt et. Har dessverre ikke et annet jeg kan bruke for å teste.
Håper det er bare det. Ellers må jeg fram med PC-en og diagnoseprogramvare  ::)

Warlock

Man får håpe det er noe enkelt.
Det er i alle fall en kjent sak at bilen gjør veldig mye rart på et svakt 12V-batteri.
(Målte du spenningen når du prøvde kople batteriet til bilen?)

worry

Sjekk også at bilen virkelig får den spennigen du leser på batteriet. Du kan ha dårlig kontakt et sted. Typisk er jordingspunktet nede på rammen veldig rustent.
Think lithium

bcx238h

#199
Hei og hå igjen...

jeg har målt spenningen på batteriet før, under og etter tilkobling, startforsøk.
Skjer omtrent ingen ting...  ::)

Drog til en butikk for bilrekvisitter mm.
Fikk presentert dette batteriet her:



Avslappende NOK1890,- for et 53Ah batteri.

Koblet til batteriet via startkablene:



Men bare diskolys i dashbordet og til slutt "Powerlimit" og "Fyll batteriet" lampa som blinker.

Det siste jeg gjorde før hele problematikken begynte, var faktisk lading av hovedbatteriet.

Altså må jeg nok fram med PC-en min og sjekke Bits and Bytes...  :laugh:  :P

P.S. Har levert batteriet tilbake. Heldigvis fikk jeg pengene tilbake!  :)

Marsto

Sitat fra: bcx238h på fredag 10. mai 2024, klokken 15:37Hei og hå igjen...

jeg har målt spenningen på batteriet før, under og etter tilkobling, startforsøk.
Skjer omtrent ingen ting...  ::)

Drog til en butikk for bilrekvisitter mm.
Fikk presentert dette batteriet her:



Avslappende NOK1890,- for et 53Ah batteri.

Koblet til batteriet via startkablene:



Men bare diskolys i dashbordet og til slutt "Powerlimit" og "Fyll batteriet" lampa som blinker.

Det siste jeg gjorde før hele problematikken begynte, var faktisk lading av hovedbatteriet.

Altså må jeg nok fram med PC-en min og sjekke Bits and Bytes...  :laugh:  :P

P.S. Har levert batteriet tilbake. Heldigvis fikk jeg pengene tilbake!  :)
Oisann...Her har du en sak som er omtrent prikk lik den jeg har nå. Commtool neste ser det ut som her ja.
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

bcx238h

Sitat fra: Marsto på fredag 10. mai 2024, klokken 16:13Oisann...Her har du en sak som er omtrent prikk lik den jeg har nå. Commtool neste ser det ut som her ja.

Tenkte faktisk på deg og ditt problem ...  ;D
Så vi skal nok se  ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA