Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Montere ny forsterker selv? Noen som har gjort det?

Startet av VoltWay, onsdag 01. mars 2023, klokken 08:06

« forrige - neste »

VoltWay

Jeg vurderer å montere en forsterker i bilen pga. begredelig lyd originalt (ikke Canton). Subwoofer vil jeg ikke ha og det er i utgangspunktet nok med forsterker til elementene fremme.

Noen som har gjort sånt selv? Jeg har lest om klips som kan knekke, men er det ikke mulig å få kjøpt sånt?

Om jeg monterer så vil jeg helst legge ledningene opp slik at det er enkelt å koble det tilbake til original tilstand pga. potensielle konflikter ved oppdateringer.

EriTom

Hei.

Jeg har gjort dette selv. Siden VAG (og de fleste andre) bruker en CANBUS løsning på sine spillere/forsterkere på nye biler, er det ikke bare å ta ut den gamle og bytte med en ny.

Selv valgte jeg å bruke Bassbrothers ferdigpakke der de har brukt masse tid på å lage noe som ikke tar opp noe plass i kupè eller bagasjerom (annet enn kabel lomme under gulvet helt bakerst til sub kasse). Ny forsterker med ferdiglaget kabelmatte passer bak hanskerom og høyttalerkabel til sub legges langs gulvet mot kanalen på høyre side.

Fordi dette er en DSP forsterker, så har Bassbrothers lagt ned mye tid til å lage en DSP profil som passer Enyaq (MED deres subwoofer kasse for Enyaq). Tviler derfor på at den forsterkeren fungerer så godt uten å også benytte en av deres Sub løsninger også :-)

De har YouTube videoer av hvordan installere utstyret, så enkelt å følge ;-)

Sjekk Bassbrothers før du velger å "finne opp kruttet på nytt" ;-)
09/23 - Enyaq IV80X Sportline Phoenix Orange
02/24 - Enyaq 85X RS SUV Race Blue

Bigdrago

Sjekk bassbrothers.
Jeg har den største pakka (2 forsterkere og sub), fungerer meget bra.
Hør med bassbrothers om bare å kjøpe én forsterker som er tilpasset løsning uten sub
Śkoda Enyaq iv80x
Ducati 848 Evo superbike

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA