Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Falcon wing dør som ikke åpner seg helt

Startet av btsvennes, mandag 27. februar 2023, klokken 11:13

« forrige - neste »

btsvennes

Vil tro dette har vært diskutert tidligere for pre 2023-modell, men klarer ikke å finne info.

Den ene falcon wing-døren åpner seg bare delvis (passasjersiden om det har noe å si). Den kan heller ikke enkelt åpnes fra skjermen (står Hold for å åpne eller noe sånt). Det er ingenting som blokkerer døren. Jeg må da holde inne åpne-knappen ved døren for å åpne den helt. Noen som vet om døren må resettes/kalibreres og hvordan man i så fall gjør det?
2023 Tesla Model Y Performance (til salgs)
2023 Tesla Model X Plaid
2015 Tesla Model S P85D(+) -> P85D(+) -> P90D(+) 677XX Solgt

Motorwatt

Dette? (fra brukermanualen)

Kalibrering
Når du skal kalibrere dørene, må du først sikre at begge dørene har nok av plass til å åpnes og lukkes, og at passasjerer, gjenstander osv. ikke står i veien. Deretter trykker du på og holder inne Kalibrer-knappen til kalibreringen er fullført. Under kalibreringen åpnes den nedre døren helt ut (krever ekstra plass på siden av Model X), den øvre døren beveger seg helt ned, og den nedre døren lukkes deretter.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

btsvennes

Var usikker på om full kalibrering kreves, men jeg forsøker det. Takk!
2023 Tesla Model X Plaid

btsvennes

Ser ut til at kalibrering kun er tilgjengelig når bilen selv sier ifra. For jeg finner ikke den innstillingen slik det står i manualen.
2023 Tesla Model X Plaid

Motorwatt

Prøv å holde falkevingeikonet på skjermen til falkvingen åpner seg helt, eller gjør det samme med døråpningsbryteren.
Tesla S75D - 09/2018
__________________________________________________________________________________________________________

Stig-Arne

Vet at på tidligere modeller så måtte man holde inne bryteren på b stolpen for å tvinge døren opp. Nyttet ikke å trykke på skjermen.

btsvennes

Viste seg å være feil på sensoren. Er nå skiftet og døren fungerer som den skal.
2023 Tesla Model X Plaid

Hodetelefoner

Dette skjedde "ofte" men ikke hele tiden?
Mine dører er helt forferdelige. Ser hindringer på åpne plasser etc.

geear

På den gamle 2017en min var det typisk hvis sola hadde stått på døra, da fikk jeg det problemet, og dessverre gjentakende. Sensorer ble skiftet/limt på ny flere ganger før det endelig var i orden. Limet slapp visst nok fra døra og ga en ørliten avstand slik at sensoren detekterte døra i seg selv som en hindring (tynnplata ytterst), hvorfor det bare ble "synlig" når metallet ble varmt vet jeg ikke, men det var iallfall ingen tvil om årsaken og sammenheng med sola. Og det var ingen tvil om at den indikerte hindring på skjermen heller, rett ved døra, uten at det fantes noe i nærheten.

btsvennes

Sitat fra: Hodetelefoner på mandag 20. mars 2023, klokken 05:28Dette skjedde "ofte" men ikke hele tiden?
Av og til åpnet døren seg helt som forventet. Men det var helt vilkårlig. Foreløpig har døren fungert som den skal etter reparasjon.
2023 Tesla Model X Plaid

StealthX100D

Samme problem på min. Skal bytte sensor i morgen. Besøk nr 2 pga dette, da de kikket på dørene 1. gang virket selvfølgelig dørene.. Ellers har aldri førerdøren åpnet seg selv helt når automatisk døråpning er aktivert. Er dette normalt på X Plaid?

overskyet

Når du kjøper Tesla, må du forvente forvente litt sånt.

Hodetelefoner

Sitat fra: StealthX100D på tirsdag 28. mars 2023, klokken 15:19Samme problem på min. Skal bytte sensor i morgen. Besøk nr 2 pga dette, da de kikket på dørene 1. gang virket selvfølgelig dørene.. Ellers har aldri førerdøren åpnet seg selv helt når automatisk døråpning er aktivert. Er dette normalt på X Plaid?

Dessverre er nye X en model 3 på steroids. Dessverre..
Samme dårlige Bluetooth key / mobil håndtering som 3.
Vi har eldre og plaid X hjemme.
Vondt å se den gamle bilen åpne dører perfekt, hver eneste gang.
Folk sa det ville bli bedre med fob på nye model X. De tok feil :) like dårlig...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA