Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

500 kr's vervelink Fjordkraft

Startet av Trekkoppbil, lørdag 26. november 2022, klokken 00:16

« forrige - neste »

Trekkoppbil

Jeg har forstådt det som at foretningsideen til mange strømselskaper, er å kjøpe inn rimelig strøm i god tid i forveien, og selge den til spotpris som kan være høy. Det må være mye fortjeneste i det, siden mange selgere bruker så mye ressurser på å selge. Derfor har jeg vært interressert i en forvaltningsavtale, hvor jeg har håp om å slå spotprisen, og jeg kan få fortjenesten sjølv.
Sjølv bruker jeg "Spot med forvaltning".
Prisen avhenger av hvor flinke forvalterene i strømselskapet er til å handle inn. Som kunde sitter jeg igjen med 80% av gevinsten, hvis forvalterene slår spotprisen. Jeg fikk høre at denne avtalen er populær blandt innkjøpere i Fjordkraft. Sånn sett burde de ha intensive for å gjøre bra handler.

De 2-3 første månedene betaler man timesspotpris med et påslag på 3,9 øre og fastbeløp på 39kr.  Deretter forsetter man i utgangspunktet å gjøre det samme, men for hver måned får man en en endring i prisen, avhengig av hvor heldig man har vært. Risikoen er at det er først etter måneden at man får se hva gevinsten blir, og om den er positiv eller negativ.

Resultater for 2022

Måned   Endring i spotpris
Januar   -48,59 øre/kWh
Februar   -45,88 øre/kWh
Mars   -25,33 øre/kWh
April   -20,27 øre/kWh
Mai   -74,23 øre/kWh
Juni   -82,62 øre/kWh
Juli   -35,23 øre/kWh
August   -83,24 øre/kWh
September   -55,29 øre/kWh
Oktober   -10,63 øre/kWh

Bruk denne lenken til å bestille strømavtale:
https://www.fjordkraft.no/strom/verve/bestill-strom/?referrer_id=U2FsdGVkX18oFeaTYz2Heq2SkNzIGWI7ajYkegPVXyQ=

Regneeksempel fra oktober:
Spotpris i NO1 for måneden var 158,16 øre inkl mva iflg Nordpool, men prisen blei mindre, etter hvordan man hadde vekta timesintervallene:

Månedlig fastbeløp  31 dager 39,00 kr/mnd 39,00
Din strømpris 2.200 kWh 146,45 øre/kWh 3.222,39
Sikringsresultat  -234,02
Sum strøm (Herav MVA 605,47) 3.027,36

(Strømstøtten på 69,58øre/1530kr, blei trukket fra nettleia)

RJK

Kommer til å holde meg langt unna Fjordkraft, bl.a. etter å ha erfart hva forskuddsfakturering gir av priser.. De ha ihvertfall ikke god score hos brukerne:

https://www.bytt.no/erfaringer/strom/fjordkraft

Eller er det flere som har fått perioder der forvalterne bommer, og da kan smellen være stygg nok til at mye av tidligere opptjent besparelse, an fyke ut døra. Jeg ville drfor sjekket langt bedre før jeg hadde gått inn på en slik avtale.

https://www.nettavisen.no/okonomi/asbjorn-matte-kjope-strommen-til-langt-over-spotpris-helt-vilt/s/12-95-3424243098
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Toalmar

Sitat fra: RJK på mandag 28. november 2022, klokken 01:05
Kommer til å holde meg langt unna Fjordkraft, bl.a. etter å ha erfart hva forskuddsfakturering gir av priser.. De ha ihvertfall ikke god score hos brukerne:
Det som Trekkoppbil viser til er Fjordkraft sin strømavtale "Spotpris med forvaltning" og ikke en variabel avtale som mange har hatt og derfor fått ekstreme regninger. Tallene som det vises til for avtalen lyver ikke. Det er selvsagt fordeler og bakdeler med forskjellige avtaler. Denne her må du binde deg for å få, og du må vente 3 måneder før den gir deg eventuell reduksjon, i tillegg har den 3 måneder oppsigelse, men igjen den har gitt kunden rabatt på alle 10 månedene i 2022 og ga det også på 11 av månedene i 2021.
Mercedes-Benz ECQ AMG 2021 - Levert 13.01.2021

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA