Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Håndbrekke støkk, lyset blinker, og "visit dealer" i displayet - p-brems låst

Startet av Sjalabais, søndag 19. februar 2023, klokken 21:01

« forrige - neste »

Sjalabais

 Du kan ikke vise dette vedlegget.

Hva gjør jeg nå? Denne skulle jeg dra på jobb med om ni timer.
2012 Leaf Tekna

TB

KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Sjalabais

Tusen takk for svaret! Dette her er nok over ferdighetsnivået mitt. Har jo lest om det famøse nylonhjulet før, men kun her inne. Merkelig at det ikke kommer tydeligere frem på engelsk. I kveld ladet jeg 12V-en (for sikkerhets skyld) og prøvde å løse p-bremsen manuelt. Det var ikke vellykket. Så da blir det nok tauebil i morgen eller onsdag...er det dyrt å bytte hele sulamitten? Vi betalte verkstedet for å fikse håndbrekket, som ikke tok lenger, i juni i fjor. Det er vel ikke noe å reklamere på?

Våre feilkoder:

Du kan ikke vise dette vedlegget.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2012 Leaf Tekna

Sjalabais

Da har jeg fått reparert bilen takket være god hjelp. Siden dette forumet er nokså still nå, henviser jeg bare til min engelske "how to"-guide:

https://www.speakev.com/threads/a-guide-to-repairing-the-parking-brake-failure-on-the-ze0-1st-gen-leaf.175764/

Det viser seg altså at dette er en veldig enkel jobb, som jeg tror de fleste kan klare selv. Takk for motivasjonen og gode råd her inne! Legger for moro skyld ved prisoverslaget fra Sande på over 38000 kroner...til slutt kostet dette meg bare noen få kroner i stripser, silikon og oljedråper.

Du kan ikke vise dette vedlegget.
2012 Leaf Tekna

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA