Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Flyt innfører månedsgebyr for Autopassbrikken

Startet av elektrolux, onsdag 15. februar 2023, klokken 19:18

« forrige - neste »

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Warlock


hELgenen

Bytt selskap!

Anbefaler skyttelpass - enkelt og ikke noe tull.
Jeg tenker at hver og burde tenke litt på hvor pengene disse utsteder selskapene drar inn havner.

SkyttelPASS AS er eid og driftet av Skyttel AS, som eies av fylkeskommunene Vestland, Rogaland og Agder.
Flyt AS er et datterselskap av Gjensidige ASA.
Fremtind Service er eid av Fremtind Forsikring som igjen er eid av SpareBank 1 Gruppen (65%) og DNB (35%).

For fullstendig liste over selskaper som utsteder brikke så kan man se her :

https://www.autopass.no/no/kunde/kontakt-et-utstederselskap/

Tror mange har et helt ubevisst forhold til dette med bombrikker og det utnytter nok selskapene.
Flyt er da første "griske" selskap som vil begynne å tappe folk med nye gebyr.


TB

Støttes. Byttet fra Fremtind Service til SkyttelPASS når Fremtind endret web løsningen sin.

SkyttelPASS har støtte for eksport av passeringer til excel og PDF - som kan benyttes som vedlegg til arbeidsgiver ved bruk av bil i jobb, og eventuelt overskudd går tilbake til eierfylkene i stedet for som utbytte til aksjonærer.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

Warlock

God plan, men må man da opprette alle avtaler og slikt på nytt, eller kan de overføres?

RJK

Sitat fra: Warlock på fredag 14. april 2023, klokken 14:38God plan, men må man da opprette alle avtaler og slikt på nytt, eller kan de overføres?
Er vel bare å ta kontakt med nye selskapet du vil bruke, så ordner nok de overføring fra en satt dato basert på hva de har lov til. Mulig det er en sånn 14 dagers "grace period" før du faktisk blir flyttet over.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Orbit

Jeg tror du selv må legge inn nytt brikkenummer hos autopassferje.no, Øresundsbroen etc dersom du har kundeforhold der. Alle norske veibommer tror jeg uansett gir maks rabatt så lenge en har brikke.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Svein_H

Jeg skiftet fra Fremtind til SkyttelPASS høsten -21 etter all støyen og klagene rundt Fremtind, da var jeg drittlei og ville bare vekk derfra. Anbefaler alle andre å gjøre det samme, og ønsker Fremtind en langsom og smertefull død etter hvert som kundene deres forsvinner!

SkyttelPASS håndterer også AutoPASSferje, så det er samme kundesenter du forholder deg til. De gjorde hvertfall det da jeg byttet.

Du må selv si opp avtalen med Fremtind og tegne ny avtale hos SkyttelPASS, men det er en smal sak å ordne. Avtalen hos Fremtind mener jeg skal gjelde ut dagen den blir sagt opp, mens avtalen hos SkyttelPASS gjelder fra neste dag, men du skal uansett ikke bli dobbeltfakturert. Du får tilsendt nye brikker fra SkyttelPASS, og brikkene fra Fremtind kan du bare kaste i El-avfallet.

Jeg har 3 biler med bombrikke som jeg flyttet over, og hele prosessen gikk smertefritt. Det eneste negative jeg kan komme på er at SkyttelPASS opererer med en ikke-refunderbar engangssum for sine brikker, m.a.o. får du ikke tilbake noe "depositum" hvis du avslutter avtalen, men det er snakk om 200kr pr brikke, og hva er 200kr i dag?
2021 Zoe Zen+ R110 (2024-)
2018 Zoe Intens R90 (2018-2024)
2013 Focus Titanium 1.6 EcoBoost stv (2012-)
2004 Dethleffs Advantage Globetrotter 2.8 JTD (2021-)

elektrolux

Jeg retunerte alle brikkene til Flyt og fikk depositumene tilbake. Valgte Fremtind som ny leverandør.

Heldigvis betaler jeg omtrent ikke bompenger da alle elbilene er enten solgt eller avskiltet og dieselbilene kun brukes ved behov for lang/stor transport.

Ellers brukes bomfrie L1-L7e kjøretøy
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA