Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW charging erfaringer

Startet av kmi, tirsdag 14. februar 2023, klokken 14:09

« forrige - neste »

turfsurf

#15
Sitat fra: hELgenen på onsdag 12. april 2023, klokken 22:48Jeg har en we charge avtale og i alle fall på ionity ladere er det sperret for lading av andre biler enn en bestemt bil,nemlig den de knyttet opp mot avtalen. Dvs det fungerte en periode å lade med kortet på flere biler - og avtalen var først inngått mellom meg og we charge,men så koblet de ladekort mot bil og endret avtalen til å knyttes til en bestemt bil og klarte således å sperre for bruk av ladekort for andre biler på Ionity. Mot andre operatører hvor kortet også gir rabatt fungerer det uavhengig av bil,trolig fordi man ikke har roaming av data på tvers av ladeselskap. Så ionity leser noe info fra bil,kobler det så mot avtalen og åpner eller sperrer for lading basert på data den leser fra bilen og matcher det mot ladekort. Jeg har testet dette ut i praksis over 2 år og vet med sikkerhet at Ionity må utveksle informasjon mot we charge/Elli.
Det kommer jo helt an på hva Ionity og bilen kan utveksle av informasjon. F.eks har vi en i3 registrert, og den kan ikke utveksle noe som helst info med Ionity. Da kan ikke Ionity sperre noe som helst.

Er vel og bare biler med plug n charge som vil bli låst. Det er forresten en helt idiotisk ordning for de som har to biler. 
Model Y P 2022 | BMW CE 04 2022 | x - e-tron 55 SB 2021  x - e-tron 50 SB 2021 | x - e-tron 50 2020 | x - Model 3 LR 2021 | x - I-Pace HSE 2019 |
x - i3 120Ah 2019 | x - Model X 100D 2017 | x - i3 60Ah 2015 | x - Model S 85D 2015  | x - Model S85 2013

Trond.m

Sitat fra: Orbit på torsdag 13. april 2023, klokken 08:11:+1: Det var jeg ikke klar over. Ved fornying i fjor var dette et krav, men ser at jeg i dag får lov til å legge til Ionity Plus selv på gratisabonnementet Flex.
Det var rart. Det var ikke et krav da jeg opprettet abonnementet i mars 2022.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA