Bruktpriser

Startet av kenlee, mandag 11. mars 2024, klokken 13:13

« forrige - neste »

kenlee

Hei,

Noen som har solgt i det siste? Lurer litt på hva disse egentlig går for da jeg er usikker på om prisene på finn.no er reelle
BMW ix3 2021
Ioniq 5 2022 - Solgt
Kia e-Niro 2019 - Solgt
Peugeot e-2008 2021 - Solgt

Eladdin - Elbilfareren

De går vel for rundt 400k med normal kj.lengde.
Fikk innbyttetilbud på min premium kjørt 14k på 27 mnd, 380k hos Mobile ved kjøp av ny Kona.
Elbil er verdens beste bil. 🥰😇
Elbil er best.
Lenge leve elbil, Hurra, Hurra, HurrAAAAA!

Hyundai Kona og 2 stk Ioniq, utstyrt med ratt, vinduer, hjul og seter

E-Trond

Vil jo alltid være et forhandlingsrom på bruktbil.
Unntak er jo om bilen er svært populær på bruktmarkedet og blir solgt raskt.

Ofte har selgeren fått en innbyttepris som er veldig lav,så da blir det ofte det som er 'gulvet' til selger.
Så dersom han får 20-30 tusen mer for bilen ved privatsalg så blir han sikkert fornøyd.

Merkeforhandler priser jo alltid bilen høyere en andre.
Men også der kan en hente litt rabatt.
Men de liker jo helst å gi deg ekstra garanti,nye dekk,serviceavtale, hengerfeste og lignende med i prisen istedenfor å slå av på beløpet.

Men én P45 med 45 på telleren priset til 460 er neppe salgbar til den prisen....
ID 7 GTX
Ioniq  2020

kenlee

Sitat fra: Exit elbil på mandag 11. mars 2024, klokken 17:03De går vel for rundt 400k med normal kj.lengde.
Fikk innbyttetilbud på min premium kjørt 14k på 27 mnd, 380k hos Mobile ved kjøp av ny Kona.

Såpass ja... Ikke så mye håp for mye mer enn 400 da for en 22 modell gått 35k ish.
BMW ix3 2021
Ioniq 5 2022 - Solgt
Kia e-Niro 2019 - Solgt

Eladdin - Elbilfareren

Min er en rwd, men med hengerfeste. En awd er mer etterspurt og mindre utsatt for Musk sine krumspring med prisen på modell Y i simpel utgave.
Elbil er best.

kenlee

Sitat fra: Exit elbil på mandag 11. mars 2024, klokken 19:03Min er en rwd, men med hengerfeste. En awd er mer etterspurt og mindre utsatt for Musk sine krumspring med prisen på modell Y i simpel utgave.

Skjønner. Ja har en awd med hengerfeste som burde trekke opp litt men. Fortsatt gått en del ned i verdi siden 2022  ;D
BMW ix3 2021
Ioniq 5 2022 - Solgt
Kia e-Niro 2019 - Solgt

Eladdin - Elbilfareren

Ja, men ikke så veldig beksvart heller. Fikk tilbud fra Mobile også i fjor, og da ville de gi 365k i innbytte. Årstapet halvert ved å ikke selge den da, om den selges nå. Jeg tror din har holdt seg bedre.
Jeg tror nok at om en skal fortsette med elbil, så er det best å bli ved sin lest, å beholde en Ioniq 5 og ikke realisere tap ved å bytte for å bytte. Den er såppas fullverdig som bil til personbil-formål, at en får ikke noen revolusjon ved å bytte til noe annet. Den duger i minst 10 år til, og utviklingen av elbiler de siste 10 år har for det meste bestått av å hive på mer av alt, dvs mer batteri, mer elektronikk, større karosseri, mer implementering av eksisterende og ny teknologi som også fossilbiler får, men grunnprinsippet om elmotor som får strøm av medbrakt batteri er stort sett det samme som i 2014. Elbilene går lenger hovedsakelig pga større batterier og smått mer effektive motorer hos noen.
Elbil er best.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA