Får ikke valgt Norge i tesla appen.

Startet av Iluvmyup, torsdag 09. februar 2023, klokken 16:35

« forrige - neste »

Iluvmyup

Mitt venstre kamera virker ikke på min model 3. Skulle derfor bestille service time på appen men ved faktureringsadresse siden får jeg ikke velge land. Den står på us nå. Har Android telefon.

Ideer ?

Kim-

Kan det ha noe med telefon språk? Avinstaller og installer app igjen ?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Iluvmyup

Først gikk jeg inn på tesla.com å valgte adresse der, inklusive land, det gikk fint. I appen kom ikke dette opp, da faktureringsadresse er noe annet. Det var som at landknappen var "faded" og kunne ikke klikkes. Installerte om appen som du sa og nå får jeg en vanlig "drop down" meny med bla Norge som valg. Veldig spesiell bug dette :)

Tesla blander jo mye engelsk og norsk overalt så jeg var redd det var mer komplisert, men ikke :) Takk for hjelpen !

mikaelf

Sitat fra: Iluvmyup på torsdag 09. februar 2023, klokken 16:35
Mitt venstre kamera virker ikke på min model 3. Skulle derfor bestille service time på appen men ved faktureringsadresse siden får jeg ikke velge land. Den står på us nå. Har Android telefon.

Ideer ?

En kompis har hatt den samme opplevelsen. Der viste seg at han har opprettet Tesla kontoen på den amerikanske siden til Tesla og dermed ble betraktet som amerikansk kunde. Han ringte Tesla og de fikset det over telefon.
TMY - LR AWD (2022 HW3)

Tom

Hadde samme problem.. adressa mi var feil   hadde skrevet xxxxxveien istedenfor xxxxvegen  ..havnet i usa jeg og

Iluvmyup

Dette skjedde igjen, etter at jeg allerede hadde fikset det med reinstall. Denne gang når jeg skulle bestille premium connectivity. :)

Handyman

Sliter med det samme selv, men det ble først et problem da min kone og sønn skulle legge inn betaingskort for å lade en "annen bil som ikke er en tesla". Da ville den kun godta US postnummer. Har kontakte Tesla og de jobber med saken. I min hovedbruker kan jeg ikke legge inn strømavtale under Ladestatestikk siden jeg bare kan velge US fylker.
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual (Manual for alle modeller)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA