Reparasjon av hovedbatteri - EVHUB i Oslo / Orstad Bilverksted på jæren

Startet av ToWalkOrDrive, onsdag 08. februar 2023, klokken 23:32

« forrige - neste »

ToWalkOrDrive

Hatten av for Orstad Bilverksted som tok tak i problemet med hovedbatteriet på en Model S 2013. Reparerte i samarbeid med Evhub til langt billigere enn Tesla, som skulle ha 110.000. Greit å vite om når garantien har gått ut:
(PS: jeg kjenner ikke til disse folkene/bilen).

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid034TpiYPywEJPXJLt8ywYDuU1UVPAwcrLyny2yLb38RmQYQ3Fe1K3dbsZw1DkzrYFbl&id=571890152
Tesla Model Y                         2021-

BjarneD

Ellemelle

Tror det viktigste er at verkstedet hadde tilgang til all nødvendig software fra Tesla, slik at de til og med kunne stille en bedre diagnose enn det Tesla kunne.

Siden batteriet blir sendt til EVHUB i Oslo for reparasjon, blir det ikke så veldig mye billigere enn hos Tesla (i kommentarfeltet nevnes det at det koster 80 000 der og 110 000 hos Tesla).

Det er trolig mye billigere om man bor i Oslo-området og kan bruke EVHUB til hele jobben, og samtidig slippe å frakte det store batteriet frem og tilbake.

Jejl

Så en Finn-annonse for noen dager siden der de skrev at hovedbatteriet akkurat var skiftet hos Tesla for 90 000 kr.
I tillegg mener jeg at Tesla skifter ut det meste av ledningsnettet (20 000kr?) samtidig som de skifter batteriet, så det blir jo ikke helt samme jobb som de gjør på Orstad Bilverksted.

Men vi fikk ikke vite noe om prisen til Orstad Bilverksted?

ToWalkOrDrive

Ser at den 8-årsgarantien på hovedbatteri på Tesla er verdt noe i....8 år...så hvis en får skiftet batteri på mandag på garantien, garantien går ut tirsdag, og det "refurbished"-batteriet også blir ødelagt på onsdag så har du absolutt ingen garanti. Men hjelper å skrive mail til TV2-hjelper deg, med kopi til Tesla, som han her har gjort. Tesla sier de egentlig ikke ville hjulpet han her.

Ikke helt det samme som hvis du kjøper og betaler for et nytt batteri. Da tror jeg det er 4 års garanti, om jeg forstår artikkelen riktig. Det vil du vel heller ikke få hos andre?
Og så er jo spørsmålet for han som fikk pris på Tesla i denne tråden - hadde Tesla sett begge feilene, eller ville prisen vært lik om det kun var ledningsnettet som var ødelagt, som var den ene feilen Orstad oppdaget. Uansett er det gjerne greit å ha en "second opinion" om garantien er gått ut.

https://www.tv2.no/nyheter/forbruker/tesla-sjokk-jeg-trodde-ikke-det-var-sant/15487097/

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Ellemelle på torsdag 09. februar 2023, klokken 12:09
Tror det viktigste er at verkstedet hadde tilgang til all nødvendig software fra Tesla, slik at de til og med kunne stille en bedre diagnose enn det Tesla kunne.

Siden batteriet blir sendt til EVHUB i Oslo for reparasjon, blir det ikke så veldig mye billigere enn hos Tesla (i kommentarfeltet nevnes det at det koster 80 000 der og 110 000 hos Tesla).

Det er trolig mye billigere om man bor i Oslo-området og kan bruke EVHUB til hele jobben, og samtidig slippe å frakte det store batteriet frem og tilbake.

Ja, var gøy å se at de faktisk kunne laste ned diagnose-software fra Tesla sine hjemmesider. Det er hatten av til Tesla. Klarte ikke å finne igjen det at det koster 80.000 hos EVHUB? Og er ikke prisen avhengig av hva som må gjøres?

Ellemelle

Nei han oppgir ingen pris, men i kommentarfeltet skriver han:
Sitat
nå var det en litt spesiell case her siden det var mye testing og læring, så jeg fikk god pris 🥰men nytt refurbished batteri kan de levere til 79.000 med garanti

fmm1000

Brøndum Auto i Nord-Danmark har netop offentliggjort priser på batteri-reparation. De skriver, at 90 pct af de reparationer du har udført har kostet under 25.000 danske kroner.

Polestar

2016 Tesla Model S
2011 Mitsubishi i-Miev

alda

Får man någon garanti på reparationen? Det byts väl bara ut den ena batteri-cellen som är ødelagt, med en ny? Så fortfarande 1000++ celler till som kan ryka när som helst, så är vi tilbaka på ruta ett....
-Citroen C-Zero 2015 (10.04) - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA