Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Den gule Thinken i Trondheim besvimte igjen idag! Power limit lampa blinker.

Startet av Marsto, onsdag 08. februar 2023, klokken 08:35

« forrige - neste »

Marsto

Hei igjen worry. Kjempeinteressant dokument du har her. Det beskriver godt tidsfaktorene for pre charge motstanden og dens belastning under oppstart av bilen. Det er, som du har beskrevet tidligere, et godt kjent problem at precharge motstanden overopphetes og brenner opp. Han beskriver også et en løsning på problemet som er å reprogrammere kontaktorenes lukke sekvens og øke precharge motstandens motstandsverdi uten å øke dens energi nivå. Det er vel gjort flere forsøk på å modifisere MLEC kortet ved å trekke ut precharge motstanden og montere en som ikke sitter på MLEC kortet, men jeg har ikke sett noe om hvordan det har gått med bilene som har gjort det. Det jeg valgte var å bytte precharge med en original. Det har fungert men ikke uten problemer. Fikk jo som kjent power limit igjen etter et par måneder med daglig kjøring. Etter det gjorde jeg noen grep og oppdaterte SW versjon og monterte ladekabel for 12V batteriet så det er lettere å holde det vedlikeholdt. Siden da har den gått problemfritt men ikke kjørt hver eneste dag. Det minner meg på at jeg nå må ta en kjøretur og sjekke om alt fremdeles er iorden. Lykke til med ditt nye prosjekt og hold oss oppdatert på det. Alt som kommer her på forumet om Thinkene er interessant. Regner med at du har fått Chas opp å går når du leser dette, hvis ikke kan jeg beskrive hva jeg gjør når jeg kobler til.   
Think 2010 mod., 2 seter med Enerdel Lithium Ion batteripakke. Farge: City Citrus

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA