Svenske Elsäkerhetsverket gir salgsforbud for Easee Home og Easee Charge.

Startet av jlan, onsdag 08. februar 2023, klokken 07:25

« forrige - neste »

Radial

Tror de trenger denne uavhengige testen sin godkjent så fort som f.

Skal ikke se bort ifra at en del av pengene er for at nettopp denne testen kan gjennomføres ihht kravene.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

jlan

Sitat fra: geear på mandag 14. august 2023, klokken 16:1860 mill var fryktelig lite frisk kapital.
Ja, en kan jo lure på hvorfor. Men et konvertibelt lån betyr jo at långiverene kan oppnå en betydelig større eierandel hvis verdien av aksjene blir lav. Helmikstøl og Næsje eier 26% av Easee hver gjennom sine investeringsselskaper. Hvis de skal opprettholde aksjemajoriteten etter konvertering må de da bidra med 26% av lånet hver. Og det er omtrent det eiendomsselskapene deres kan klare. Da forutsatt at utbyttet på 8 mill som de tok ut i 2022 blir lånt tilbake til de respektive selskapene.
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

Electric cars in Norway

#812
Sitat fra: mroek på mandag 14. august 2023, klokken 12:49Og da får de som ønsket seg Jonas sin avgang en grunn til å feire:

https://e24.no/boers-og-finans/i/P4XQdb/jonas-helmikstoel-gaar-av-som-easee-sjef

Tror likevel ikke det hjelper, dessverre. Skifteretten kan fort bli neste stopp.
Ja jeg var en av de som var svært kritisk til Jonas & co på toppen.

Det er de ansatte jeg har tenkt på og vært engstelige for. Nå sies de 200 opp.
Dette er en skandale... intet mindre...skandale.

Radial

Legger merke til de har byttet person til å tale til journalister/media, og det var nok ikke så dumt det heller.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

geear

Kommunikasjonssjefen sa opp og gikk til Amino eller hva det var.. hvis det var han du tenkte på.

ToWalkOrDrive

Øhhhh....ser at Easee skal lansere nytt produkt. Men innmaten er AKKURAT den samme. Easee har hengt seg opp i at dokumentene må være riktig før produktet, og at en ikke kan lage dokumenter i etterkant, men de har tydeligvise ikke hengt seg opp i at svenskene også fant konkrete feil inni boksen...? Vil ikke dette være å stange hodet i veggen som ikke flytter seg? Som en druknende hval, som prøver å slå på glassveggen i Akvariet i Bergen? Uten noen sjanse på å klare å knuse veggen?
https://www.aftenbladet.no/okonomi/i/wALy3A/lanserer-ny-easee-lader-om-noen-uker-har-samme-innmaten-som-den-forrige
Tesla Model Y                         2021-

Maxwell_400

Sitat fra: ToWalkOrDrive på tirsdag 15. august 2023, klokken 15:26Øhhhh....ser at Easee skal lansere nytt produkt. Men innmaten er AKKURAT den samme. Easee har hengt seg opp i at dokumentene må være riktig før produktet, og at en ikke kan lage dokumenter i etterkant, men de har tydeligvise ikke hengt seg opp i at svenskene også fant konkrete feil inni boksen...? Vil ikke dette være å stange hodet i veggen som ikke flytter seg? Som en druknende hval, som prøver å slå på glassveggen i Akvariet i Bergen? Uten noen sjanse på å klare å knuse veggen?
https://www.aftenbladet.no/okonomi/i/wALy3A/lanserer-ny-easee-lader-om-noen-uker-har-samme-innmaten-som-den-forrige

ikke hvis de dropper noen standarder og krever A-vern foran boksen.
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

Ferry

Kan enkelt gjenbruke eksisterende ladere også da? Skru de av veggen, flashe ny firmware, skru opp hos neste kunde, men ny etikett og dokumentasjon.

thomasez

https://www.nrk.no/rogaland/jonas-helmikstol-gir-seg-som-toppsjef-i-easee_-men-har-aldri-hatt-mer-tro-pa-selskapet-1.16516712

Synd på Jonas ja. Hans arroganse har kjørt selskapet i dass.

> Det å strukturere og stabilisere et selskap er ikke akkurat det jeg er best på.

Altså, den største feilen ble gjort da selskapet var bittelite og ikke hadde solgt en eneste boks.

geear

Mulig det, men det ble verre for hver eneste dag de nektet å ta innover seg og FORSTÅ alvoret i en slik dialog som de hadde med myndighetene, i mange måneder før det ble lekket til media. Man kan lese i starten av denne og den andre easee-tråden og se at vi var flere her som var kritiske til svarene de ga ESV, lenge før de skjønte alvoret selv. Dette er ting man lærer av dialog med myndigheter, og var helt åpenbart at easee fullstendig manglet kompetanse og evne til å forstå. Jeg opplevde svarene som hovne og nesten spydige, en "vi vet best"-tone, som er det absolutt verste man kan gjøre med myndigheter - de har jo akkurat fortalt deg at dette ikke er greit. Blir som å krangle med politiet når man akkurat har blitt stoppet i fartskontroll.

Jeg liker veldig godt det meste easee har gjort og står for av nye måter å tenke på, både i måte og drive på og produktene, men noen ting må man bare gjøre etter boka, selv om man tenker utenfor boksen, det må være en gitt rekkefølge på visse ting. Lover og regler kan utfordres, men ikke baklengs.

Electric cars in Norway

SitatDette er ting man lærer av dialog med myndigheter, og var helt åpenbart at easee fullstendig manglet kompetanse og evne til å forstå. Jeg opplevde svarene som hovne og nesten spydige, en "vi vet best"-tone, som er det absolutt verste man kan gjøre med myndigheter - de har jo akkurat fortalt deg at dette ikke er greit. Blir som å krangle med politiet når man akkurat har blitt stoppet i fartskontroll.
Ja, helt enig med deg i dette du skriver, geear :+1:

Electric cars in Norway

Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 15. august 2023, klokken 15:58ikke hvis de dropper noen standarder og krever A-vern foran boksen.

Tipper du har rett i dette. A-vern foran boksen løser hverfall den feilen. Men det var jo mer.......så helt likt er det nok ikke inne i selve boksen heller....

Radial

Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 16. august 2023, klokken 05:53
Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 15. august 2023, klokken 15:58ikke hvis de dropper noen standarder og krever A-vern foran boksen.

Tipper du har rett i dette. A-vern foran boksen løser hverfall den feilen. Men det var jo mer.......så helt likt er det nok ikke inne i selve boksen heller....

Er nok likt, de kan forsåvidt sette krav i ny installasjonsveiledning om Kombivern (A og B) i skapet på de "nye", og vipps er jo case closed egentlig.

Vi andre som har Easee fra før, må vente på 3'e parts uttalelser sikkert før det løsner.
Da endres sikkert kravene til det nye produktet samtidig, dersom de ikke må ha Kombivern likevel.
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

Maxwell_400

Sitat fra: Radial på onsdag 16. august 2023, klokken 06:54
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 16. august 2023, klokken 05:53
Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 15. august 2023, klokken 15:58ikke hvis de dropper noen standarder og krever A-vern foran boksen.

Tipper du har rett i dette. A-vern foran boksen løser hverfall den feilen. Men det var jo mer.......så helt likt er det nok ikke inne i selve boksen heller....

Er nok likt, de kan forsåvidt sette krav i ny installasjonsveiledning om Kombivern (A og B) i skapet på de "nye", og vipps er jo case closed egentlig.

Vi andre som har Easee fra før, må vente på 3'e parts uttalelser sikkert før det løsner.
Da endres sikkert kravene til det nye produktet samtidig, dersom de ikke må ha Kombivern likevel.

Fordelen med lik innmat er at de slipper å skrote de "gamle" boksene som ligger på diverse lager samt endringene ute hos slutt brukere som allerede har Easee Home kan bli mye enklere. Easee Charge hvor gjerne flere deler en kurs er mere komplisert.
 
I-Pace SE++, MY20, 18" summer & winter, no panoroof, towbar, spare wheel, H264, TCU 20.2, BECM: BS-AAL-BF-AF-BE

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Maxwell_400 på onsdag 16. august 2023, klokken 08:23
Sitat fra: Radial på onsdag 16. august 2023, klokken 06:54
Sitat fra: Electric cars in Norway på onsdag 16. august 2023, klokken 05:53
Sitat fra: Maxwell_400 på tirsdag 15. august 2023, klokken 15:58ikke hvis de dropper noen standarder og krever A-vern foran boksen.

Tipper du har rett i dette. A-vern foran boksen løser hverfall den feilen. Men det var jo mer.......så helt likt er det nok ikke inne i selve boksen heller....

Er nok likt, de kan forsåvidt sette krav i ny installasjonsveiledning om Kombivern (A og B) i skapet på de "nye", og vipps er jo case closed egentlig.

Vi andre som har Easee fra før, må vente på 3'e parts uttalelser sikkert før det løsner.
Da endres sikkert kravene til det nye produktet samtidig, dersom de ikke må ha Kombivern likevel.

Fordelen med lik innmat er at de slipper å skrote de "gamle" boksene som ligger på diverse lager samt endringene ute hos slutt brukere som allerede har Easee Home kan bli mye enklere. Easee Charge hvor gjerne flere deler en kurs er mere komplisert.
 

Får vel håpe at de ikke nok en gang går i fellen og tenker: "jammen nå må det jo være godt nok", uten å ha dialog med svenskene.
Nå skal jeg ikke dømme noen, men jeg får på en måte i bildet en unge i en matbutikk som sier: "jeg vil ha 2kg godteri", og moren/faren sier: "nei, ikke på en tirsdag", hvorpå ungen svarer: "jo", og moren/faren sier "ok"..... bare at de svenske myndighetene ikke sier ok....
Tesla Model Y                         2021-

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA