Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Kjøpe ferdigbygd TMY LR eller bestille og vente til april

Startet av Ed_Eng87, søndag 05. februar 2023, klokken 12:29

« forrige - neste »

Ed_Eng87

Hei, er på jakt etter en ny MY LR. Der at Tesla har noen ferdigbygde og klare til levering på dagen sånn omtrent.

Noen som vet om dette er late 2022 modeller eller om det er 2023 modeller?

Med eller uten parksensorer bryr jeg meg ikke da jeg er sikker på at tesla vision vil fungere etterhvert. Og jeg klarer å parkere uten noen sensorer uansett inn til de tar oppdateringen.

Ser at jeg kan spare noen tusen ved å kjøpe en ferdig bygd bil og med farge som normalt koster ekstra men får det billigere enn ved en bestilling.

Noen som vet kanskje hva hadde vært forskjellen ved å kjøpe ferdigbygd nå eller vente på en bestilling?

2023 Tesla MYP Quicksilver


Ed_Eng87

2023 Tesla MYP Quicksilver

MooCow

Sitat fra: Ed_Eng87 på søndag 05. februar 2023, klokken 15:15
Sitat fra: MooCow på søndag 05. februar 2023, klokken 14:48
https://elbilforum.no/index.php?topic=63371.0

Ok så de som er uten hengerfeste er rimelige og bygd i Kina mens de som har hengerfeste er bygd i Berlin?

Trur fort alle er Kinabygde, står jo hengarfeste på ein med den raudfargen som dei ikkje har i Berlin

Ed_Eng87

Er ikke rødfargen fra Berlin, står jo det når man fåretar en bestilling. Rød og sølv fargen er fra Berlin?
2023 Tesla MYP Quicksilver

MooCow

Sitat fra: Ed_Eng87 på søndag 05. februar 2023, klokken 15:43
Er ikke rødfargen fra Berlin, står jo det når man fåretar en bestilling. Rød og sølv fargen er fra Berlin?

Du snakkar om ein anna raudfarge ;)
Berlinfargar - Quicksilver og Midnight Cherry Red
Kinafargar - Midnight silver metallic og Red Multi Coat.

Sjå forskjellen i konfiguratoren (SR produserast kun i Kina og har Kinafargane)
Quicksilver og Midnight Cherry Red produserast kun i Berlin

Ed_Eng87

Aha, takk for oppklaringen MooCow, du e goe☺️. Da er vel alle de fra Kina tenker jeg.

Så er det dette som det sikkert er en del spørsmål om fra før.

Jeg har hørt om ulemper og fordeler på begge, spørsmålet er vel, om det betyr noe?

Men hvis det betyr noe, hva er da vesentlig forskjell mellom Kina produsert og Tyskland produsert?

Kina:




Tyskland:

Jeg håper at du kan fylle inn svar her eller noen andre🙂
2023 Tesla MYP Quicksilver

MooCow

Sitat fra: Ed_Eng87 på søndag 05. februar 2023, klokken 19:57
Aha, takk for oppklaringen MooCow, du e goe☺️. Da er vel alle de fra Kina tenker jeg.

Så er det dette som det sikkert er en del spørsmål om fra før.

Jeg har hørt om ulemper og fordeler på begge, spørsmålet er vel, om det betyr noe?

Men hvis det betyr noe, hva er da vesentlig forskjell mellom Kina produsert og Tyskland produsert?

Kina:




Tyskland:

Jeg håper at du kan fylle inn svar her eller noen andre🙂

Berre hyggeleg :)

Tja forskjellar er litt vanskeleg å sei, i og med at ein berre kan sjå på det som har vore forskjellig på dei som er levert så langt. Generelt har vel kvaliteten på Kinabilane vore litt betre enn Berlinbilane (Kinafabrikken har produsert bilar lenger enn Berlin). Var vel noko småting som saumar på seta og litt slikt som var forskjell på dei sist utleverte i Desember.

Kua

jeg bestilte nettopp en fra inventory. Jeg søkte opp Vin og fant ut at det var Berlin bil fra 2023. Levering i februar.

MooCow

Sitat fra: Kua på søndag 05. februar 2023, klokken 22:29
jeg bestilte nettopp en fra inventory. Jeg søkte opp Vin og fant ut at det var Berlin bil fra 2023. Levering i februar.

Berre av nysgjerrigheit, var det kvit eller svart LR eller var det ein performance?


Ed_Eng87

Levering februar? Er det ikke ila en virkedag eller to når du bestiller fra inventory?

Får du kun vite VIN etter bestilling?
2023 Tesla MYP Quicksilver

Kua

 står 11 til 21 feb. Jeg tipper den er på vei på en båt . Jeg tror inventory både gjelder biler som er på lager og biler som er på vei, men litt usikker.  ja vin får man kun etter at man legger inn bestilling.

Ed_Eng87

#13
Sitat fra: Kua på søndag 05. februar 2023, klokken 23:45
står 11 til 21 feb. Jeg tipper den er på vei på en båt . Jeg tror inventory både gjelder biler som er på lager og biler som er på vei, men litt usikker.  ja vin får man kun etter at man legger inn bestilling.

Aha ok, så det er litt gambling rett og slett.

Bestilte du en vanlig hvit med eller uten tilhenger feste? Mange av de rimeligste fra inventory hadde ikke hengerfeste
2023 Tesla MYP Quicksilver

Kua

den var uten men da fikk jeg den også billigere tilsvarende prisen. Det kan legges på etter bestilling hvis man velger det, ikke noe problem.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA