Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvilket skip med Tesla 2023 mellom Zeeburg og Risavika (Stavanger)?

Startet av lisesofie94, onsdag 01. februar 2023, klokken 12:22

« forrige - neste »

lisesofie94

Kan en snill og god mann hjelpe en ung, stakkars og litt utålmodig kvinne med å fortelle hvilket skip som kommer fra Zeeburg til Risavika i Stavanger? Jeg venter på min Tesla Model 3 som skulle ha ankommet i dag, men som *igjen* blir forsinket. Vil gjerne følge skipet via marinetraffic.com.

Tusen takk!!  :-* :-*

@ Lise-Sofie @

jlan

Ingen rene bilskip å se på vei til Risavika. Men det hender at "Samskip Kvitnos" og "Samskip Kvitbjørn" tar med biler:
https://www.samskip.com/wp-content/uploads/2023/02/external-wk5.pdf
2016-2019: TMX 90D AP1
2019-2021: TM3 LR AWD HF
2021-2021: TMY LR
2021-        : TM3 LR 82kWh HF

lisesofie94

Sitat fra: jlan på onsdag 01. februar 2023, klokken 13:11
Ingen rene bilskip å se på vei til Risavika. Men det hender at "Samskip Kvitnos" og "Samskip Kvitbjørn" tar med biler:
https://www.samskip.com/wp-content/uploads/2023/02/external-wk5.pdf

Åssen veit du eller finner du frem detaljene?

jlan

Hvis du vil se etter bilskip så kan du gå inn i filteret på Marinetraffic, og velge bort alle skip unntatt
Cargo Vessels
  Ro-Ro/Vehicles Carrier
Så kan du også kikke i loslistene og anløpslistene:
https://www.shiprep.no/shiprepwebui/currentpilotages.aspx
https://www.stavangerhavn.no/maritimt/skipstrafikk/

geear

Vet ikke om de fortsatt bruker Fjordline også? Min tidligere Model X kom med MS Bergensfjord fra Hirtshals. Nå om dagen tror jeg mange av Teslaene til Stavanger kommer via Drammen også?

rlnd

Sitat fra: geear på torsdag 02. februar 2023, klokken 19:00
Vet ikke om de fortsatt bruker Fjordline også? Min tidligere Model X kom med MS Bergensfjord fra Hirtshals. Nå om dagen tror jeg mange av Teslaene til Stavanger kommer via Drammen også?

MS Bergensfjord og MS Stavangerfjord er ute for vedlikehold frem til mai så må nok enten komme med eget bilfrakteskip, bilfraktetog eller via Drammen.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

jlan

geear

Sitat fra: rlnd på torsdag 02. februar 2023, klokken 22:31
Sitat fra: geear på torsdag 02. februar 2023, klokken 19:00

MS Bergensfjord og MS Stavangerfjord er ute for vedlikehold frem til mai så må nok enten komme med eget bilfrakteskip, bilfraktetog eller via Drammen.
Stemmer det ja, de skal selvfølgelig bygge om fra gassdrift til diesel...  :o

Colargul

Har du fått bilen ennå? Hvis ikke, så er Seine Highway på vei fra Zeebrugge til Drammen, og ifølge nettsiden til Drammen havn, så er neste stopp Risavika. Det lover jo bra. Ser at Bergen havn forventer besøk av samme båt tidlig om morgenen den 16. februar, så da er den kanskje i Risavika på ettermiddagen dagen før?

Eneste som forvirrer meg er at disse båtene pleier å stikke innom Kristiansand også. Men vi får vel svaret snart.

geear

Det skal komme en batch med biler til Sandnes (Tesla Stavanger) sannsynligvis på torsdag, så det du sier høres plausibelt ut. Levering i Risavika onsdag kveld, biltransport fra Risavika til Sandnes på torsdag.

heiho

rlnd

Fikk vite at min er på Seine Highway og det er mulig de har den klar allerede på fredag her i Bergen, opprinnelig avtale var tirsdag neste uke. Ikke mye klargjøring om det går et døgn fra den kjører av båten til den er levert, spent på om det blir noe trøbbel med varmepumpen.
2023 TMY LR - 2021 TM3 LR (solgt) - 2019 TM3 LR (solgt) - 2015 eGolf (solgt)

heiho

Hvordan fant du ut det? Min Tesla kontakt nekter å gi ut info vedr. skip.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA