Obs! Inventory biler uten tilhengerfeste

Startet av tklev, onsdag 01. februar 2023, klokken 10:35

« forrige - neste »

tklev

Greit å vite at Tesla for tiden legger ut mange biler produsert i Kina som leveres uten tilhengerfeste. (La ved to tilfeldige eksempler, viktig å finlese spesifikasjon)

I tillegg er de strengt tatt ikke «inventory» - min kommer ikke til utlevering før slutten av mars.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

VistaX

Byttet nettopp til en inventory. Han jeg snakket med sa det bare var å montere i etterkant. Forskjellen mellom Kina og Tyskland nå var en krok bak og noen andre sømmer i setene på de fra Tyskland. Ellers like.
Siste bilen de hadde fått hadde rattvarme forresten.

Kim-

Det er forskjell på forsetene, og det er ikke bare sømmen. Det er bedre sidestøtter fra Tyskland. I Kina har du andre bakseter enn fra Tyskland.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

tklev

I teorien har en vel angrerett og taper «bare» de 2500,-(?). Er vel muligens noe lånegebyr🧐

VistaX

Bytta til Midnight Silver fargen da jeg synes denne er finere enn sort. Var også medvirkede

tklev

Sitat fra: VistaX på torsdag 02. februar 2023, klokken 18:54
Bytta til Midnight Silver fargen da jeg synes denne er finere enn sort. Var også medvirkede

Enig. Var ikke klar over at den fortsatt ville være tilgjengelig på
SR utgaven da - trodde den ville bli «eksklusiv»

Chimp

tklev

Sitat fra: Chimp på søndag 05. februar 2023, klokken 08:46
Har ikke sjekket inventory på en uke, nå er det jo mange biler der.

https://www.tesla.com/no_no/inventory/new/my

Ser mesteparten er uten hengerfeste. De står fortsatt i Kina og skal lastes om til båt. Kan ta mange uker før de er i Norge.

Ellemelle

Inventory-prisen er også 10 000 kroner lavere enn nybilprisen, dette tilsvarer det hengerfestet koster å få ettermontert.

tklev

Forsåvidt greit det, men tenkte det var greit å vite at selv om det står «inventory» så var det 8 ukers ventetid til faktisk utlevering på den jeg bestilte.

VistaX

Byttet til inventory (på grunn av at vi ville ha Midnight Silver i stedet for sort) og estimert levering er 3-18.mars. Funnet ut hvilken båt den er på (tror jeg)

tklev

Sitat fra: VistaX på søndag 05. februar 2023, klokken 12:01
Byttet til inventory (på grunn av at vi ville ha Midnight Silver i stedet for sort) og estimert levering er 3-18.mars. Funnet ut hvilken båt den er på (tror jeg)

Lider av besluttningsvegring😅 - bytta også fra sort performance til
Long Range Midnight Silver med sorte seter..

Men så ble jeg litt skuffa over mangel på hengerfeste, treg levering og mangel på hvitt interiør.. så nå ble det reservert en «ny» ekstrabil med Quicksilver og hvitt interiør.. så får jeg så når det nærmer seg utlevering i slutten av mars hvilken jeg faktisk henter ut😅🫣

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA