Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Manglende lys for volum og temperatur - alternativer?

Startet av JG, mandag 30. januar 2023, klokken 13:44

« forrige - neste »

JG

Som kjent mangler det lys for volum- og temperaturslidere. Noen tips til Petter Smart-løsninger for å lyse opp området med annen lyskilde?

ELvin2022

Sitat fra: JG på mandag 30. januar 2023, klokken 13:44
Som kjent mangler det lys for volum- og temperaturslidere. Noen tips til Petter Smart-løsninger for å lyse opp området med annen lyskilde?
Kan jo bare trykke på klima "knappen" så kommer det jo opp på skjermen. Bruke rattet for å justere lyd. Evt stemmekontroll? Jeg er kald, Jeg er varm osv... men ja, dumt det ikke er lys der...

MinID

Kan også trykke på symbolet for setevarme nede til venstre på skjerm. Da kommer også clima meny opp. Ellers som nevnt er stemmekontroll en mulighet.
ID4 GTX 4 motion, 2024, sw 4.0,

Solgt: ID4 GTX 2022, Ioniq5, Id4 first, Hyundai kona, Kia Soul

SveinJ

Sitat fra: JG på mandag 30. januar 2023, klokken 13:44
Som kjent mangler det lys for volum- og temperaturslidere. Noen tips til Petter Smart-løsninger for å lyse opp området med annen lyskilde?

Bruk stemmestyring.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic (solgt)
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMW i3, FC, Imperial blue (solgt)
2021 VW i.d4 Max Honey yellow, på veien

daktari

Jeg bruker klimaknappen som har lys og kommer til klimamenyen. Bruker også varmesete-knappen på skjermen  og kommer til klimamenyen. Endrer nesten aldri temp, står på auto og Classic climate.

For volum og bytte sanger er det rattknapper som gjelder. Bruker stemmestyring for "spill trekkspill-dans på spotify".

Det som er en reell mangel (synes ikke opplyst varme-knapp er en mangel) er derimot lys-og varmerute-panelet nede til venstre bak rattet. den er litt kilen å treffe hvis det snør/underkjølt regn og vil ha på varmen i frontruta.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

unik42

Sitat fra: daktari på mandag 30. januar 2023, klokken 21:57
Jeg bruker klimaknappen som har lys og kommer til klimamenyen. Bruker også varmesete-knappen på skjermen  og kommer til klimamenyen. Endrer nesten aldri temp, står på auto og Classic climate.

For volum og bytte sanger er det rattknapper som gjelder. Bruker stemmestyring for "spill trekkspill-dans på spotify".

Det som er en reell mangel (synes ikke opplyst varme-knapp er en mangel) er derimot lys-og varmerute-panelet nede til venstre bak rattet. den er litt kilen å treffe hvis det snør/underkjølt regn og vil ha på varmen i frontruta.

Jeg har fått til å aktivere varmetrådene bak med stemmen, men ikke oppvarming av frontruta. Dog så er det jo en fri sikt knapp i klimamenyen.
2021 ID.4, bestilt 2020
2020 Leaf, kjøpt i 2020, solgt 2020
2012 - Leaf, kjøpt i 2018, solgt i 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA