TMY LR 2023 med Tesla Vision eller TMY LR 2022 med parkeringssensor

Startet av stili83, fredag 27. januar 2023, klokken 13:11

« forrige - neste »

elektro

Sitat fra: k1 på søndag 29. januar 2023, klokken 17:50
Blå er sist ute nå iht konfiguratoren...  :-\

Men kun med QuickSilver og Cherry Red er man vel garantert bil fra Berlin?
2019 e-tron 55 quattro | 2016 Model S 75D | 2015 e-Golf

k1

Sitat fra: elektro på mandag 30. januar 2023, klokken 12:14

Ja for LR og SR, mens for P kommer alle fra Berlin så langt, og blå er sist i løypa av farger derfra på P.

calefranco

Usikker på hvor objektiv han er men denne fyren mener at USS er nesten gammeldags, og at det er mye bedre å satse på Tesla Vision:
https://www.youtube.com/watch?v=1imyiPbYB24

k1

Sitat fra: calefranco på mandag 30. januar 2023, klokken 14:51
Usikker på hvor objektiv han er men denne fyren mener at USS er nesten gammeldags, og at det er mye bedre å satse på Tesla Vision:
https://www.youtube.com/watch?v=1imyiPbYB24
IKKE en jeg ville kalt objektiv nei - uten at det betyr at det han mener er feil.

Leafy

Hadde MYP i bestilling som jeg kansellerte i november 22. Endte opp med en sent sep. 22 registrert MYP med sensorer, høy nyttelast, EAP og ferdig PPF foliert til en pris godt under tilsvarende ny i dag. Bil uten sensorer i 2023 er helt uaktuelt, og jeg kan å lukeparkere.

Husk at Tesla enda ikke har fått til en regnsensor som faktisk fungerer. Og tror du da at Tesla Vision er klar med det første...?
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21 - Solgt!
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

VistaX

Jeg er i samme båt. Hvor mye skal man vektlegge sensorene (og noe høyere nyttelast) kontra lavere km-stand og nyere bil.

olavxxx

Ville tatt nyeste mulig bil, så fremt det ikke er pris som er hovedfokus. Det er masse små forbedringer hele tiden.

stili83

Sitat fra: VistaX på onsdag 01. februar 2023, klokken 15:39
Jeg er i samme båt. Hvor mye skal man vektlegge sensorene (og noe høyere nyttelast) kontra lavere km-stand og nyere bil.

Jeg har iallefall konkludert med at jeg ar bilen, nesten umulig og si nei til den prisen vi har fått nå.
Har fulgt med bruktbilmarkede og hatt varsel på TMY LR som legges ut som er samme pris som jeg har kjøpt for eller lavere.

Veldig lite treff, og alle treff har som regel ikke hengerfeste eller 20" sommerfelger, samt 6-9 mnd mindre garanti. Så om man skal ha både 20" felger og hengerfeste så må man gjerne godt over den prisen jeg har kontrakt på hos Tesla.

Satser på at det også kommer etterhvert en god løsning med Tesla Vision som gjøre at man får en grei parkerings assissent, så vil nok kjøpet føles helt suverent  :D

Ser det også spekuleres, noe det sikkert alltid gjør at prisene skal opp etter første kvartal, så får vi se etter hvert hva fasiten blir ;D

lightscribe

Man klarer seg fint med Egen VISION og ryggekamera.  Det er tydelig att ingen i denne tråden har bodd i Frankrike...

https://m.youtube.com/watch?v=g_tT1UXqyUs

;-)

Sandvika

Gikk fra TMY med til uten nå. Mest irritert over den amatørmessige måten Tesla håndterte dette på, ga aldri beskjed om at de var fjernet, bare latet som ingenting.

Om man uansett gjør som de fleste oppegående mennesker, rygger inn på parkeringsplasser så tenker man overhode ikke over at disse mangler. Da har man kameraer ned langs begge sider av bilen og hele baksiden. Eneste gangen jeg kanskje savner sensorene er ved svært trang paralellparkering hvor man man må ha kontroll på hver millimeter klaring rundt nesa på bilen. Dette har ikke skjedd på de 2mnd jeg har hatt bilen.

calefranco

Skal alle TMY etterhvert få gleden av TeslaVision, også de produsert i 2021, for eksempel, eller mangler de noe i hardware som gjør at de må fortsette kun med ultrasonic sensors?

K_G

Sitat fra: calefranco på torsdag 02. februar 2023, klokken 23:05
Skal alle TMY etterhvert få gleden av TeslaVision, også de produsert i 2021, for eksempel, eller mangler de noe i hardware som gjør at de må fortsette kun med ultrasonic sensors?

De "eldre" modellene mangler vel nye bedre kameraer som de nye får/kommer til å få?

elektro

Sitat fra: k1 på mandag 30. januar 2023, klokken 12:44
Sitat fra: elektro på mandag 30. januar 2023, klokken 12:14

Ja for LR og SR, mens for P kommer alle fra Berlin så langt, og blå er sist i løypa av farger derfra på P.

SR er ikke tilgjengelig i disse fargene, det tolker jeg som at de kommer fra Kina.

elektro

Sitat fra: Sandvika på torsdag 02. februar 2023, klokken 08:19
Om man uansett gjør som de fleste oppegående mennesker, rygger inn på parkeringsplasser så tenker man overhode ikke over at disse mangler.

Har merket meg at det er en del folk som har meget sterke meninger om hvordan man skal parkere. :police: Som regel finner jeg det imidlertid mest praktisk å kjøre med fronten inn, for å få tilgang til bagasjerommet. Særlig aktuelt i utenfor butikker, i p-hus på handlesentre, flyplasser, hoteller mm. Det gjør det også noe enklere å hjelpe barn inn i bilen uten å gni seg hele veien inn mellom bilene først og åpne døra fra "motsatt" side.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA