Pris på service

Startet av Otkristo, mandag 23. januar 2023, klokken 15:10

« forrige - neste »

OlaM

Har test av bremsevæske noe for seg, eller er det like greit å bare bytte? Mener å ha hørt noe om at væsken i beholderen pleier å være i bedre tilstand enn den som er nede i kaliperen, så derfor kan test være misvisende.
'21 3LR

førategangtesla

Sitat fra: OlaM på torsdag 26. januar 2023, klokken 18:13
Har test av bremsevæske noe for seg, eller er det like greit å bare bytte? Mener å ha hørt noe om at væsken i beholderen pleier å være i bedre tilstand enn den som er nede i kaliperen, så derfor kan test være misvisende.

Riktig det du sier. Oljen i beholderen kan selvfølgelig gi en pekepinn, men fukt/vann synker så det vil nok ende opp i det laveste punktet og "godtgjøre" seg i de dyreste delene i bremsesystemet, nemlig caliperene. Jeg har pleid å bytte bremsevæske konsekvent hver 24 måned uansett på mine tidligere biler og jeg kommer til å gjøre det samme med min MYP.

Kim-

Så hvis en tapper av litt fra kaliber og måler er det ok?
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

OlaM

Den er grei.  :+1: Bilen var utlevert i desember 21, så mulig jeg lar det gå litt over og tar det sammen med sommerdekk til neste vår.

Noen som vet om denne passer reservoaret forresten? https://www.biltema.no/bil---mc/bilverktoy/bremseverktoy/bremseluftere/bremselufter-manuell-2000044343
'21 3LR

Radial

Heldig vis veldig enkelt å pumpe ut litt bremsevæske, bare ikke la det gå tomt i reservoaret 😂
- 2023 Tesla Y, RWD
- 2021 Tesla Y, LR

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA