Tvungen auto-visker og auto-fjernlys dersom ACC?

Startet av 2ris, lør 21. jan 2023, kl. 09:53

« forrige - neste »

kaistian

Sitat fra: storole på lør 04. feb 2023, kl. 20:56
Bruk stemmestyring så kan du slå av autovisker.
Det fungerer ikke hos meg.
Kommer melding om at den slår av, men viskerne fortsetter å gå.

Taben

Sitat fra: kaistian på lør 04. feb 2023, kl. 21:08
Sitat fra: storole på lør 04. feb 2023, kl. 20:56
Bruk stemmestyring så kan du slå av autovisker.
Det fungerer ikke hos meg.
Kommer melding om at den slår av, men viskerne fortsetter å gå.

Hei. Jeg sier: deaktiver vindusviskere. Det fungerer her. Skrues ACC av og på igjen så må stemmekommando gjentas.
3 x Tesla CT i bestilling
Tesla Model YP, Hvit Desember 2022
Tesla Model YLR, September 2022 Solgt
Tesla Model YLR, August 2022 Solgt
Tesla Model 3, Februar 2019. Solgt
Tesla Model 3, Mars 2019. Solgt
Tesla Model X P100D, Oktober 2017. Solgt
Jaguar I-Pace, Oktober 2018, Solgt
Leaf, September 2017, Solgt
Tesla Model X Signatur P90D, August 2016, Solgt

Stig-Arne

Fungerer ikke her. Kommer opp av viskere er deaktivert, men de fortsetter uansett å gå.
Møkkaopplegg.
Tesla Model Y LR 2022
Hyundai Ioniq 28 kWh 2017

Kim-

Hvor mange service saker må de ha før de tar tak i det? Hvis alle lager service sak hver gang det skjer må de jo kanskje skjønne at noe er gæli
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Stjerneglis

Sitat fra: Stig-Arne på søn 05. feb 2023, kl. 12:19
Fungerer ikke her. Kommer opp av viskere er deaktivert, men de fortsetter uansett å gå.

Bekreftes
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

filtvet

I sol i går. Vindusviskere går som fulle helv... i -12 grader og sol.

Det som hjalp litt var i rense området for kamera, men uansett var det ganske lite møkk der før også.

litium

Hadde en kar fra Tesla hos meg i dag ifm med en annen sak og han fortalte at de faktisk  har byttet noen frontruter pga dette. Men som de fleste andre hadde han ingen oversikt over status på problemløsningen.

DagfinnN

Hos meg ser det ut til at stemme deaktiveringen funker.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

Stjerneglis

Sitat fra: DagfinnN på man 06. feb 2023, kl. 23:05

Med funker mener du da at viskerne stopper å gå? eller at menyen på skjermen ikke lenger står på auto?
2021 Tesla Model Y LR AWD
2019 Hyundai Kona Electric - solgt
2011 Mitsubishi i-Miev - solgt

OlaM

Har et ørlite datapunkt på at bakrutevarme funker, mulig den tok dugget som gjorde at viskeren gikk. Kan være tilfeldig, glemte å sjekke dashcam. Har tømt brikken sånn at klippene lagres en stund.
'21 3LR

THE

Sitat fra: Stjerneglis på ons 08. feb 2023, kl. 12:24

Med funker mener du da at viskerne stopper å gå? eller at menyen på skjermen ikke lenger står på auto?
I min bil får jeg opp bekreftelse på skjermen om vindusvisker aktivert/deaktivert når jeg bruker stemmekontroll for å slå på/av autovisker, men indikasjon i menyen for Autovisker endrer ikke tilstand, og vindusviskerne fortsetter på samme måte som før bilen bekrefter kommandoen. Dvs. bilen registrerer kommando, tolker kommando riktig, og bekrefter at funksjonene er aktivert/deaktivert, men fysisk er det ingen endring. Jeg har AP2.0 og MCU1, og har heldigvis ikke krav om å aktivere autoviskere/autolanglys for å bruke AP/TACC. 
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

DagfinnN

Sitat fra: Stjerneglis på ons 08. feb 2023, kl. 12:24

Ja - at de stopper. Prøvde dette på søndag, men var litt drypp med dråper av og til og det var dagslys. Jeg opplevde at den stoppet. Men må testes når det er mørkt og den skraper på ruta hele tiden.
Skal ha Juniper selv om jeg misliker Elon på det sterkeste.

YSG

Fungerer definitivt ikke med stemmekommando i vår 2021 LR.

Etter å ha sett hvordan de åpenbart gir f og finner det akseptabelt å deploye ubrukelig møl som dette, som med en enkelt oppdatering gjør hele flåten av biler betydelig dårligere over natta, skal det en del til før det blir Tesla igjen. "Det kommer nok en oppdatering". Jaha. Sannsynligvis samtidig med FSD, regner jeg med. For øvrig har jeg en tomt til salgs på månen.

AP/TACC er og blir ubrukelig i vinterhalvåret akkurat nå. Det gjenstår å se hvordan det blir når snø og veisalt forsvinner, og det tørker opp, men så mye viskerne sliter med gatelys er jeg ikke håpefull der heller.

OlaM

Test i dag i 7-8 minus og knallsol.

• Stemmekommando ble forstått ok, men viskerne visket fremdeles
  • Varme i bakrute noen min funket ikke, de visket fremdeles
  • Frontrute avising "høy" funket. Etter kort tid sluttet den å viske og visket ikke mer på resten av turen.
'21 3LR

Thalgar

Sitat fra: OlaM på tir 14. feb 2023, kl. 19:47
Test i dag i 7-8 minus og knallsol.

• Stemmekommando ble forstått ok, men viskerne visket fremdeles
  • Varme i bakrute noen min funket ikke, de visket fremdeles
  • Frontrute avising "høy" funket. Etter kort tid sluttet den å viske og visket ikke mer på resten av turen.

Med andre ord var nok problemet dogg framfor kameraet.
Model Y LR Quicksilver, 2023

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA